بازدید 11317

صیادان متخلف سه محیط بان را به ضرب گلوله شکار کردند!

از حمله خونین شکارچیان متخلف به یک محیط بان در کوه سفید لرستان یکی دو روز نگذشته، از خوزستان و پارک ملی دز در این دیار خبر می‌رسد که سه محیط بان هنگام گشت زنی با شماری از متخلفان مواجه شده و پیش از آنکه موفق به کاری شوند، زیر آتش ایشان قرار گرفته و مجروح شدند.
کد خبر: ۷۹۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 21 April 2018
متاسفانه شکار شدن محیط بانان در کشورمان اتفاق تازه‌ای نیست، اما ساعاتی پیش اتفاقی در خوزستان رقم خورد که فارغ از دردناک بودن، به نوعی عجیب و متفاوت است؛ آتش گشودن متخلفانی که نه شکارچی، که صیاد بودند!

به گزارش «تابناک»، از حمله خونین شکارچیان متخلف به یک محیط بان در کوه سفید لرستان یکی دو روز نگذشته، از خوزستان و پارک ملی دز در این دیار خبر می‌رسد که سه محیط بان هنگام گشت زنی با شماری از متخلفان مواجه شده و پیش از آنکه موفق به کاری شوند، زیر آتش ایشان قرار گرفته و مجروح شدند.

ماجرا از این قرار بوده که صبح امروز (نخستین روز اردیبهشت ماه) سه محیط‌بان پارک ملی دز در حال گشت‌زنی در پارک ملی دز بودند که با دو قایق متخلفان صید ماهی مواجه شدند. قایق‌هایی که سرنشینان آن چهار فرد مسلح بودند و به محض دیدن محیط‌بان به سمت آن‌ها آتش گشودند.

شلیک‌های پیاپی با اسلحه جنگی که منجر به مجروح شدن هر سه محیط‌بان از جمله رئیس پارک ملی دز شد. رضا قبانچی، مهدی قاسمی و مرتضی تفاخ، محیط بانانی که به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شدند و در آنجا تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.

 
صیادان متخلف سه محیط بان را به ضرب گلوله شکار کردند!

آن گونه که فرهاد قلی‌نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول خبر داده، حال دو تن از محیط بانان مجروح، مساعد است، اما نفر سوم آسیب بیشتری دیده و تحت درمان قرار دارد. این در حالی است که توضیحاتی درباره صیادان متخلف داده نشده و معلوم نیست چه صید و به چه میزانی در حال انجام بوده که متخلفان ترجیح داده‌اند اسلحه جنگی را به سمت محیط بانان نشانه رفته و بر ایشان آتش بگشایند.

رویدادی شوم که ظاهرا مسئولان محیط زیست استان ترجیح داده‌اند جز تایید کلیت وقوع آن و شرح حال مختصری از مجروحان، توضیحی درباره آن ندهند. اتفاقی عجیب، پرابهام و البته بی‌سابقه که نشان می‌دهد، متخلفان جز برای فرار از جریمه‌های چند میلیونی شکار غیرقانونی گونه‌های حیات وحش، دلایل دیگری هم برای تهدید جان محیط بانان و حمله به ایشان دارند. شلیک به سمت محیط بانان برای صید غیرقانونی گونه‌های آبزی که امیدواریم در سایه تدابیر مسئولان، آخرین نمونه آن را شاهد باشیم!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۸
يكي به داد برسه !
اخلاق = 00000
اگر بالعکس این ماجرا رخ داده بود(یعنی محیط بان به سمت شکارچی شلیک کرده بود) آنوقت مانند آن نیروی انتظامی وظیفه شناس او را وحشی خطاب میکردند.
خدا کنه در جامعه ما به مردم تفهیم بشه که از خاطی حمایت نکنند. بهتر آن است که کسی خطا نکند تا دچار برخورد قانونی مامورا نشود.
جرم افراد هر چقدر سبک یا هر چقدر سنگین که باشه نباید از او در شبکه های اجتماعی حمایت بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
ویط دعوا نرخ تعیین نکن رفتار آن نیروی انتظامی هیچ توجیه قانونی اخلاقی و انسانی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟ محیط بان وظیفه دارد از محیط زیست دفاع کند نه از چادر.
شما رو به خدا با این زیادخواهان برخورد قاطعانه کنید.آدم احساس ناامني شديد ميكنه ،
منتظر باشید متخلفین با قید وثیقه از زندان آزاد بشن.
برای برخورد با دختران در خیابان بسیار به سرعت عمل می کنن اما در اینگونه موارد نظاره گر هستند!!!
این صیادان قاتل برای جامعه خطرناک هستند یا دختری که توخیابون را خودشو میره به کسی کاری نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
هر دو خطرناک هستند چون هر دو خطا کار هستند. باید با هر دوی آنها چه در خیابان و چه در بیابان مقابله بشود
واقعا درداور ملت کینه هاشون رو سر چند نفر محیطبان که هیچ نقشی ندارند خالی می کنند .
مسولان ناکارامدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
مردم زیادی پر رو شدن که تا یه مامور به وظیفه اش عمل میکنه به او حمله میکنن و فحش میدهند.
این ها شکارچی نیستند .قتل عامگرن فارغ از شلیک به محیط بانان .در این فصل شکارچی به خاطره حامله بودن حیوانات شکار نمیکنن.
محیط بانان باید حق شلیک داشته باشند.
جانشان در خطر است...
باید محیط بان ها کار فرهنگی انجام دهند. بالاخره این صیادان هم فرزند همین مملکتند
با آرزوی سلامتی این عزیزان ، چرا در قانون به محیط بان در ایران همانند نیروی انتظامی و نظامی نگاه نمی‌شود؟در همه نقاط دنیا محیط بان از قانون یکسان همانند نیروی پلیس و یا نظامی برخوردار است، بیش‌تر مردمان ما در تمیز نگاه داشتن، حفظ گونه های گیاهی و جانوری آن می توانستند کوشا تر باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
اگه جزو نيرو انتظامي حساب شه كه اون اسلحه داغون رو هم ازشون ميگيرن
تنها برخورد کوبنده میخواهد و بس.
کشته شدن محیط بان یا نیروی انتظامی و هر مامور دیگری از دید سلبرتی ها اشکالی ندارد.
مدافعین کشور شهروند درجه دوم محسوب می شوند که هیچ چیزشان اهمیت ندارد.
جانفشانی با حقوق اندک.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
منظورت چیه حالا؟
با سلام، نیروهای حافظ محیط زیست حقذحمل سلاح را ندارند، ولط اگر این نیروها را باحفظ سمت به نیروی انتظامی منتقل نمایند مشکل حمل سلاح آنان نیز حل می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
خب اون موقع فاتحه محیط زیست خونده میشه داداش.
اسلحه جنگی؟؟؟
چی میشه چارروز دیگه آزادشون میکنن.هیچی هم توش نی.چارتا آدم ناجور بیارن آویزون کنن تا کف و خون بیارن بالا بقیه متخلفین جرات نمیکنن خطا کنن
غم انگیزه که افراد حافظ طبیعت این چنین خودشان در خطر هستن، قاون گذاران باید دقدقه داشته باشندو قانونی باید تبیین شود تا امنیت این سربازان به تمامی حفظ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
قانون گذاران کارهای مهمتری دارند و روی آنها تمرکز دارند
به نظر من کار این صیادان قابل دفاع نیست و باید محاکمه شوند
این همه توحش رو از کجا کسب کردیم ما !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
از بدبختی و بیکاری و فشار فقر
معجزه میکند بخدا
واقعا سود چهارتا پرنده فروختن مگه چند تومن؟؟؟؟؟!؟ مردم روانی شدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
من فکر می کردم اینا پرنده شکار می کردند که اسلحه داشتند!... صیادماهی و اسلحه!؟ این چه فرقی با محاربه و ارعاب داره؟ چه فرقی با دزدی از طلا فروشی با اسلحه گرم داره؟ بنظرم که باید حکم یکسانی هم داشته باشه
پس كجاست جليقه ضد گلوله
لابد صیاد ها با خودشون فکر کردن این محیط بان ها هم جاسوسند و آمدن با دوربین از تحرکات نظامی جاسوسی کنم و زدن زحمت برادران زحمت کش رو کم کردن. کلا هر کی دلسوزه ظاهراً تهش یا جاسوس درمیاد یا فراری
جناب اقای جواد زاده بین روسی عقب رفته یک دختر و شلیک با اسحله جنگی تفاوت قابل ملاحظه وجود دارد که به نظر میرسد شما بطور کامل از این تفاوت بی اطلاع هستید
چرا جلیقه های ضدگلوله ای که بهشون دادن نپوشیدند؟
چرا نمایندگان مجلس هیچ قانونی برای محافظت جان محیط بانان تصویب نمیکنن
وقتی قاتلان را پای چوبه دار عفو میکنیم و سلبریتیها برای قاتلان و مجرمین کمپینهای حمایتی طراحی و اجرا میکنن وقتی اکثر زندانهامون تبدیل به هتل شده و مجرمین بهشون بد نمیگذره و علاوه بر اینها به پلیس و نیروی انتظامی فحش میدیم و باهاشون درگیری فیزیکی داریم وقتی برای دستگیری و محاکمه اختلاسگران کلی افراد با نفوذ لابی میکنن که این اتفاق نیفته کاملا طبیعیه که صیادها هم با محیط بانان بیچاره ایجوری برخورد کنن اگه محیط بانان به صیادان تیراندازی میکردن افکار عمومی ما اونها رو سنگدل و بیرحم میدونست از ماست که بر ماست.
لعنت خدا بر این جنایتکاران
به امید خدا هر چه زودتر به سزای عمل اهریمنی خود برسند
تابناک باسلام ایا درسته که منطقه ایرانی خلیج پارس به چینیها اجاره داده شده وانها به ماهیگیران ایرانی تیراندازی وکشته اند اگر هست چرا شما اطلاع رسانی نکردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار