بازدید 2485

قیمت نفت پس از انتقاد ترامپ از اوپک افزایش یافت

قیمت های نفت که در اوایل وقت دیروز (جمعه) کاهش پیدا کرده بود، در پایان معاملات روز گذشته به دلیل انتقاد رئیس جمهوری آمریکا از نقش اوپک در بالا رفتن قیمت این کالا، افزایش یافت.
کد خبر: ۷۹۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 21 April 2018

قیمت های نفت که در اوایل وقت دیروز (جمعه) کاهش پیدا کرده بود، در پایان معاملات روز گذشته به دلیل انتقاد رئیس جمهوری آمریکا از نقش اوپک در بالا رفتن قیمت این کالا، افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت خام برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 28 سنت یا 0.4 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت پنج شنبه گذشته به 74 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته بازار نایمکس این کشور با هفت سنت افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته به 68 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیروز در صفحه توییتر خود نوشت: به نظر می رسد اوپک باز هم در تلاش است قیمت نفت را بالا ببرد. 

وی افزود: با توجه به حجم بالای نفت در همه جا از جمله کشتی های حامل بار نفت در دریا، قیمت های نفت به طور مصنوعی بسیار بالاست و این خوب و پذیرفتنی نیست. 

در اوایل هفته گذشته، قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا به ترتیب با رسیدن به سطوح 74 دلار و 75 سنت و 69 دلار و 56 سنت، بالاترین رکورد از آبان 1393 (نوامبر 2014) را ثبت کردند.

افزایش ریسک های ژئوپلیتیکی و کاهش عرضه نفت عامل این رکورد زنی بود. 

اوپک در نشست رسمی دهم آذرماه 1395 (30 نوامبر 2016) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. 

روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند. بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد کل تولید نفت در جهان است. این توافق تا پایان سال 2018 تمدید شده است. 

14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی