بازدید 7338

تعطیلی مدارس در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب

کد خبر: ۷۹۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 21 April 2018

ورود یک توده گرد و غبار که از روز گذشته (جمعه) آسمان شهرهای مرزی استان کرمانشاه را فرا گرفت ، امروز (شنبه اول اردیبهشت) نیز با تداوم آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان به 400 متر کاهش یافته که این میزان 9 هزار و 600 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.

فرامرز اکبری به ایرنا افزود: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان ، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ، مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی در روز جاری تعطیل شده است.

وی میزان سرعت وزش باد ثبت شده در این شهرستان را طی شب گذشته 59 کیلومتر بر ساعت و دمای فعلی هوای قصرشیرین را نیز 21 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 13 روز درگیر غبار بوده است افزود: روزهای غبار آلود در فروردین 12 و در اردیبهشت نیز تاکنون یک روز بوده است.

همچنین گرد و غبار و کاهش دید افقی باعث تعطیلی کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان سرپل ذهاب شد.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی