بازدید 8006
۸

صعود به کوه نور برای حجاج ممنوع شد

کد خبر: ۷۹۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 21 April 2018

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که صعود به کوه نور و غار حرا برای عمره گزاران ممنوع است.

به گزارش ایرنا، معاون امور عمره وزارت حج عربستان در گفت و گو با روزنامه 'عکاظ' گفت: صعود عمره گزاران به کوه نور به دلیل برخی تخلف های شرعی و حفظ سلامتی زائران و عمره گزاران از این پس ممنوع است.

عبدالعزیز الوزان اظهار داشت: شرکت ها و موسسات حج مجاز نباید زمانی را برای زیارت کوه نور و غار حرا اختصاص دهند. وی افزود: این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت الله الحرام گرفته شده زیرا به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این کوه ممکن است زائران با صعود به آن با خطر بیهوشی یا کمبود اکسیژن روبرو شوند.

الوزان شرکت های حج را تهدید کرد درصورتی که زیارت کوه نور را در برنامه خود قرار دهند و کمیته ویژه، این تخلف را مشاهده کند، شرکت های متخلف با جریمه و مجازات روبرو خواهد شد. کوه نور در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر مکه و کنار راه منا به عرفات است که اکنون به علت گسترش مکه، در داخل مکه قرار گرفته و ارتفاع آن از دریا 621 و از سطح دامنه 281 متر است. غار حرا محل عبادت پیامبر اسلام (ص) در بالاترین نقطه‌ این کوه قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت الله الحرام گرفته شده زیرا به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این کوه ممکن است زائران با صعود به آن با خطر بیهوشی یا کمبود اکسیژن روبرو شوند.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کمبود اکسیژن! انگار اورسته
ارتفاع 621 متری کی تا حالا که باعث ارتفاع زدگی شده؟؟!!!
اگر توی ارتفاع 620 متری مردم دچار کمبود اکسیژن بشن باید 80% مردم ایران که در ارتفاع بالای 1000 متر زندگی میکنن مرده باشن!
چه دليل مسخره اي

ارتفاع شهركرد از سطح دريا 2000 متر است و كسي تاحالا در اين شهر به دليل كمبود اكسيژن بيهوش نشده است

اونوقت در كوه نور با ارتفاع فقط 621 متر، كمبود اكسيژن هست؟!
غار حرا که ارتفاعی نداره و صعودش بهش هم راحته چرا ممنوع کردن
ارتفاع کوه نور از دریا ۶۲۱ متر و از سطح دامنه کوه ۲۸۱ متر است. عربستانی ها کوه ندیده اند و فکر میکنند در۲۸۱ متر کمبود اکسیژن بوجود می آید. دلیل منطقی دیگری لازم است.
لعنت خدا بر آل سعود که گام به گام توجه از اماکن صدر اسلام رو حذف می کنن تا بتدریج آنها را کلا تغییر شکل بدن و به لحاظ فیزیکی حذف کنن.
من بالای غار حرا رفتم، ارتفاعی نداره که کسی دچار کمبود اکسیژن بشه اینها بهانه است برای حذف این اماکن تاریخ اسلام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار