بازدید 7815

بازیگر زن هالیوود جایزه صهیونیست‌ها را نپذیرفت

کد خبر: ۷۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 21 April 2018

بازیگر آمریکایی-اسرائیلی هالیوود در واکنش به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی و اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم اشغالگر قدس، گفته است حاضر به شرکت در مراسم دریافت جایزه «نوبل یهودی» نیست.

به گزارش فارس، بازیگر سینمای هالیوود اعلام کرد که در مراسم دریافت جایزه «نوبل یهودی» شرکت نخواهد کرد.

مؤسسه «جنسیس پرایز» که متولی اعطای این جایزه است امروز (جمعه) اعلام کرد که خانم «ناتالی پورتمن» قصد دارد از شرکت در مراسم دریافت جایزه نویل یهودی که قرار است در فلسطین اشغالی برگزار شود، امتناع کند.

مؤسسه مذکور به نقل از مدیر برنامه‌های این بازیگر آمریکایی اسرائیلی اعلام کرده است که او (مدیر برنامه‌های پورتمن) «گفته است که حوادث اخیر اسرائیل به شدت او را آزرده خاطر کرده و و از مشارکت در هر رویدادی در اسرائیل احساس راحتی نمی‌کند».

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، این بازیگر سینمای هالیوود همچنین گفته است که «نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند».

مؤسسه جنسیس در بیانیه‌ای که در واکنش به این اقدام پورتمن منتشر کرده، اعلام کرده است: «تنظیم کنندگان این مراسم بیم آن دارند که تصمیم پورتمن منجر به سیاسی کردن اقدام خیرخواهانه آن‌ها شود».

با این حال منبعی در این مؤسسه به روزنامه هاآرتض رژیم صهیونیستی گفته است، پورتمن قصد ندارد جایزه نقدی یک میلیون دلاری این مؤسسه را بازگرداند و تصمیم گرفته‌ است آن را برای کار خیری در نظر بگیرد.

جایزه یک میلیون دلاری مؤسسه «جنسیس پرایز» که از آن به عنوان نوبل یهودی یاد می‌شود، هر ساله به یهودی‌هایی اعطا می‌شود که در حوزه فعالیت خود دستاوردهای مهمی داشته‌ باشند.

اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت که از سوی فلسطینیان ساکن منطقه غزه با هدف تأکید به سرزمین‌های اشغالی خود ترتیب داده شده، اقدام به شلیک علیه آن‌ها کرده ا‌ست.

نظامیان صهیونیست با شلیک به معترضان فلسطینی طی نزدیک به 3 هفته، 35 نفر را شهید کرده و بیش از 5 هزار نفر را زخمی کرده‌اند.

اعتراضات فلسطینی‌ها بعد از آنکه دولت آمریکا شهر قدس را پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی معرفی کرد شدت یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان