بازدید 2694

مهار انفجار توأم با حریق در یک منزل مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان کاوه دچار انفجار و آتش سوزی شد که با تلاش ماموران آتش نشانی از گسترش آن جلوگیری و مهار شد.
کد خبر: ۷۹۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 20 April 2018

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان کاوه دچار انفجار و آتش سوزی شد که با تلاش ماموران آتش نشانی از گسترش آن جلوگیری و مهار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حادثه انفجاز منزل مسکونی که ممکن بود منجر به حریق گسترده‌ای شود، اظهار داشت: ساعت ۱۲:۳۳ طی تماس با سامانه ۱۲۵ یک مورد انفجار توام با حریق در منزل مسکونی واقع در خیابان کاوه اطلاع داده شد که بلافاصله ستاد فرماندهی اکیپ ایستگاه ۶ را با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه در طبقه دوم منزل مسکونی رخ داده است که خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت، بیان کرد: کانون انفجار و حریق، بالکن طبقه دوم منزل مسکونی بود که با تغییر کاربری به کارگاهی کوچک برای تولید نان و کیک و... تبدیل شده بود، و برای تامین سوخت مورد نیاز از سیلندر‌های گاز مایع استفاده می‌شد و متاسفانه پس از انفجار و خروج گاز از سیلندرها، محل به شدت طعمه حریق می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود یکسری لوازم برقی و ملزومات کارگاهی مورد نیاز مربوطه و وجود ۳ دستگاه سیلندر ۱۱ کیلویی و همچنین ۳ دستگاه پیک نیک در عمق حریق از احتمال وقوع انفجار ثانویه خبر داد و گفت: ناجیان آتش نشانی با دقت و سرعت عمل در مدت ۲ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و دل به حریق زدند که همین امر عامل بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش حریق به مناطق دیگر و خسارات بیشتر شد.

وی ادامه داد: هرچند علت حادثه توسط کارشناسان سازمان در حال بررسی است، اما همواره با تغییرات غیرقانونی کاربری‌های مسکونی به کاربری‌های تجاری و کارگاهی بدون رعایت اصول ایمنی شاهد اینگونه حوادث هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان