بازدید 2605

کشفیات قاچاق انسان در گمرک به ۵۶ نفر رسید

تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک در ماه نخست سال 97 به 56 نفر رسید و رکورد جدید کشفیات قاچاق انسان در یک ماه توسط ماموران گمرک به ثبت رسید.
کد خبر: ۷۹۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 20 April 2018

تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک در ماه نخست سال 97 به 56 نفر رسید و رکورد جدید کشفیات قاچاق انسان در یک ماه توسط ماموران گمرک به ثبت رسید.

به گزارش فارس، به نقل از گمرک، ماموران گمرک بازرگان در تازه‌ترین عملیات مبارزه با قاچاق، از سه دستگاه تریلی ترکیه‌ای 13 نفر مسافر قاچاق را کشف و دستگیر کردند. 

ماموران گمرک تا کنون 17 محموله قاچاق انسان را کشف کرده‌اند که در تازه ترین عملیات از یک دستگاه تریلی با بار هندوانه، یک خانواده 4 نفره تبعه پاکستانی، یک تبعه افغان و یک نفر ایرانی را کشف و دستگیر کردند.

بر این اساس، در عملیات کشف قاچاق انسان، این 6 نفر در یک دستگاه تریلی از مبدا ارومیه به مقصد ترکیه در میان بار هندوانه مخفی شده بودند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان و به کمک دستگاه ایکس ری این افراد شناسایی شدند.

در عملیات دیگری، ماموران گمرک از یک دستگاه تریلی ترانزیتی 3 نفر از اتباع کشورهای همسایه شامل یک مرد و دو زن را کشف و دستگیر کردند، این تریلی از مبدا ازبکستان به کشور ترکیه حامل بار pvc بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف شد. 

در ادامه عملیات مبارزه با قاچاق انسان ماموران گمرک موفق شدند از یک دستگاه تریلی حامل بار پنبه از مبدا ازبکستان یک خانواده 4 نفره شامل یک زن و مرد و دو بچه را به کمک دستگاههای ایکس ری کشف کنند.

با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاههای کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است چنانچه کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده  یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است. گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام اول در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات قاچاق کالا را در دنیا به نام خود ثبت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر