بازدید 1934

هشدار عفو بین‌الملل درباره کمک انگلیس به حملات پهپادی آمریکا

عفو بین‌الملل در گزارشی نسبت به کمک اطلاعاتی سازمان اطلاعات انگلیس به برنامه حملات پهپادی غیرقانونی آمریکا هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 20 April 2018

عفو بین‌الملل در گزارشی نسبت به کمک اطلاعاتی سازمان اطلاعات انگلیس به برنامه حملات پهپادی غیرقانونی آمریکا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد: انگلیس در معرض خطر نقض حقوق بشر در سطح بین‌المللی است و این می‌تواند با گسترش دامنه عملیات ترور با پهپادها از سوی دولت آمریکا افزایش یابد.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد دادن اطلاعات از سوی انگلیس کمک زیادی به حملات پهپادی آمریکا می‌کند هرچند که برنامه پهپادهای آمریکا و اصول قانونی آن با مشکلات زیادی مواجه است. نقش کشورهای اروپایی در حملات پهپادی آمریکا روز دوشنبه در تحقیقات تیم پارلمانی احزاب انگلیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عفو بین الملل اعلام کرد که چهار پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در حملات پهپادی آمریکا شرکت دارند.

کیت آلین، مدیر این سازمان در انگلیس گفت: دولت انگلیس، به واشنگتن اطلاعاتی داده که برای انجام عملیات با پهپاد در خاورمیانه و آفریقا از آن استفاده می‌شود. آنچه که ما از آن اطلاع نداریم تعداد دفعات حملات آمریکا و تعداد پایگاه‌های ویژه‌ای که از آن استفاده شده، است. باید تحقیقات فراگیری درباره نقش مبهم انگلیس در حملات پهپادی آمریکا انجام شود.

در این گزارش تأکید شده است که عفو بین الملل مخالف استفاده از پهپادها نیست اما مشکل قانونی بودن عملیات کشتار و افزایش تعداد کشته‌شدگان در میان غیرنظامیان است.

در این گزارش نام آلمان، ایتالیا و هلند در کنار انگلیس به عنوان کشورهایی که اطلاعات برای آمریکا فراهم کرده‌اند، ذکر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل