بازدید 13097
۶

معاملات مسکن قفل شد

نایب رئیس اول اتحادیه املاک کشور از قفل شدن معاملات مسکن به دلیل قیمت‌های نامتعارف و غیرواقعی خبر داد و گفت: تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت.
کد خبر: ۷۹۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 20 April 2018

تسنیم نوشت: نایب رئیس اول اتحادیه املاک کشور از قفل شدن معاملات مسکن به دلیل قیمت‌های نامتعارف و غیرواقعی خبر داد و گفت: تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت.

حسام عقبابی با اشاره به تغییر و تحول نرخ ارز سال 96 و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: این اتفاق به خصوص در زمستان پارسال موجب رشد قیمت مسکن شد، به طوریکه در بهمن 96 رشد قیمت‌ها را داشتیم و بانک مرکزی هم اعلام کرد به طور متوسط مسکن در کشور 17 درصد رشد قیمت داشته است.

وی با بیان این‌که دربرخی نقاط حتی بیشتر از این رقم هم افزایش قیمت داشتیم، افزود: در سال 97 علی رغم این‌که نیمه دوم فروردین یک نوسانات در قیمت ارزی به وجود آمد، اما با این حال تاثیر آنچنانی روی مسکن نداشته است.

وی با یادآوری این‌که رشد قیمت مسکن پایان سال گذشته صورت گرفت و حتی بیش از ظرفیت نیز بود، تصریح کرد: بعد از عید که امروز یک ماه آن سپری شد تغییر محسوسی در قیمت‌ مسکن نداشته‌ایم.

وی رشد قیمت مسکن در زمستان 96 را نامتعارف عنوان کرد و با تاکید بر این‌که این رشد باعث قفل شدن معاملات شد، گفت: با توجه به این‌‌که قیمت‌های مسکن واقعی و حقیقی نیست معاملات به ندرت انجام می‌شود.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان " تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت" اظهار کرد: بازار مسکن تا آخر بهار امسال با ثبات خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای تیرماه حجم معاملات افزایش یافته و تا پایان تابستان تداوم داشته باشد.

عقبایی با اشاره به این‌که میزان افزایش قیمت‌ها در نیمه نخست امسال در شهرهای بزرگ در حد تورم است و در شهرهای کوچک ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد، افزود: چنانچه اواخر سال گذشته رشد قیمت‌های مسکن را نداشتیم، ممکن بود امسال نرخ‌ها بیشتر از تورم افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶
یا ابوالفضل.... اینا باز پیش بینی ثبات قیمت کردن!
از همون سال 92 قیمتها همیشه غیر واقعی بودند
دیدیدمی گفتیم تازه داریم وارد رکود بزرگتری از گذشته می شیم ،قیمت ها نزدیک 30 تا 40 درصد در بعضی مناطق بالا رفته این چه دلیلی جز دلال بازی و فرصت طلبی بساز بنداز ها و دلال های املاک می تونه داشته باشه، حالا اونقدر می ره تو رکود تا قیمت ها کاهش پیدا کنه، اخه کجا تو دنیا یه صنعتی سود بالای 50 درصد داره که مسکن تو ایران داره
قیمت مسکن بدلایل زیردرسال ۹۷ هم افزایش چشمگیری خواهدداشت:
۱_ افزایش ادامه دارقیمت ارز
۲_ افزایش چشمگیر قیمت نفت
۳_ افزایش قیمت مصالح ساختمانی بویژه آهن آلات ناشی ازافزایش شدیدقیمت های جهانی
۴_ افزایش نرخ عوارض ومجوزهای ساخت وساز
۵_ کاهش شدیدعرضه مسکن در۵ سال گذشته
۶_ افزایش وام خریدمسکن
کسی فروشنده نیست چون قیمت هاهمچنان درحال افزایش هستند
تا كجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل