بازدید 14165
انتخاب زبان روسی به عنوان زبان دوم کشور؛

وقتی «آقای وزیر» دانای کل شد و به جای مردم و دیگر مسئولان تصمیم گرفت!

این سخن وزیر که بنا به هزاران دلیل زود شکست خواهد خورد و از حافظه شنوندگان نیز فراموش خواهد شد، اما بر اساس همین طرح و برنامه های ناگهانی می توان اسنباط کرد که حال و روز آموزش و پرورش به چه میزان وخیم است و چقدر در این نظام حساس آشفتگی موج می زند. آنقدر که مقام های ارشد آن نیز قادرند از برنامه های جدیدی سخن بگویند و حتی در سطح بین المللی روی آنها مانور بدهند.
کد خبر: ۷۹۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 20 April 2018

وقتی «آقای وزیر» دانای کل شد و به جای مردم و دیگر مسئولان تصمیم گرفت!آشفتگی در نظام آموزش و پرورش کشور که از حساسیت های بسیار بالایی برخوردار است و هر گونه تغییر کوچک در نظام های حاکم بر آن تبعات بسیار گسترده ای خواهد داشت، به قدری زیاد شده که حتی مقام ارشد این نهاد بنیادین را نیز در خود غرق کرده است؛ مقام مسئولی که گویا قرار است با هر سفر خارجی زبان رسمی مقصد سفر خود را زبان دوم کشور ایران کند.

به گزارش «تابناک»، نظام آموزش و پرورش ایران که قرار شد بر اساس سند تحول بنیادین از سال 1390 به این سو مسیر روشن و مصوبی را در پیش بگیرد، در ادامه با موجی از انتقادات و نقطه نظرهای کارشناسی رو به رو شد که این سند تحول را مورد سؤال قرار دادند؛ سندی که جز منتقدان، گویی مقام های ارشد وزارت آموزش و پرورش نیز به آن چندان اهمیتی نمی دهند و برنامه های کاری خود را در لحظه تعیین و عملیاتی می کنند.

وزیر کنونی آموزش و پرورش پیشتر در مورد سند تحول و نقدهایی که به آن می شود، گفته بود: بخش بزرگی از نقد‌ها و انتقاد‌ها از آموزش و پرورش به این خاطر است که نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم و اگر سند تحول بنیادین کاملا پیاده و مستقر شود، بسیاری از مشکلات و تنگناهای آموزش و پرورش را برطرف می کند.

سید محمد بطحایی که سابق بر این خود را متعهد به اصول سند تحول معرفی اینگونه وانمود کرد که اگر این سند و سایر اسناد بالادستی به صورت کامل پیاده شود، بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد، حالا خود گام در فضایی گذاشته است که به آشفته سازی نظام آموزش کشور کمک شایانی می کند.

ماجرای پر ابهام و پیچیده حذف آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی که مسئولان کنونی آموزش و پرورش آن را عاملی برای افزایش هیجان و استرس در میان دانش آموزان و خانواده های آنها و نیز مغایر با عدالت آموزشی می دانند و در ماه های اخیر اقدام به حذف آن کردند، گواه روشنی است که وزیر و دوستانش در آموزش و پرورش بنا ندارند بر اساس اسناد بالادستی و سیاست های از پیش تعیین شده حرکت کنند؛ این موضوع از آن جهت مورد تأیید است که سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و این شورا در جریان موضوع حذف سمپادها قرار نگرفت و موافقت خود را با آن اعلام نکرد.

زمستان سال گذشته نیز در شرایطی که اداره های کل آموزش و پرورش خود را مهیای تهیه و تنظیم پیک بهاران می کردند و در برخی استان ها کار چاپ این پیک نیز نهایی شده بود، یکباره وزیر آموزش و پرورش، سخن از حذف این موضوع از مدارس به میان آورد و تأکید کرد، نیازی نیست که در ایام تعطیلات نوروز به دانش آموزان پیک نوروزی و تکلیف داده شود، چون بیشتر این تکالیف را والدین آنها انجام می دهند؛ موضوعی که جدا از درست یا غلط بودن ناگهانی بود و بسیاری از دانش آموزان و معلم های کشور را غافلگیر کرد.

جدا از دو نمونه سراسری و بارزی که از آنها یاد شد و در ماه های اخیر با حواشی فراوانی همراه بود، حالا دوباره وزیر آموزش و پرورش در پی آن است که یک طرح شخصی و بدون مطالعه بنیادی را در دستور کار بزرگ ترین وزارتخانه کشور قرار دهد؛ وزارتخانه ای که می دانیم به شدت در برابر هر گونه تغییر حساس است و خیلی زود آثار ماندگار برنامه های اجرایی آن در سطح جامعه نمایان می شود.

«سید محمد بطحایی» که به همراه مهدی سنایی سفیر ایران در دیدار با «ویاچسلاو نیکونوف» رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه، شرکت کرده بود، در این دیدار گفت: دولت ایران قصد دارد، انحصار زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم شکسته شود و سایر زبان ها به ویژه زبان روسی نیز در ایران گسترش یابد.

وزیر آموزش و پرورش ایران افزود: من این موضوع را با وزیر آموزش و پرورش روسیه در میان گذاشتم و اعلام کردم، در صورت آموزش زبان فارسی در مدارس روسیه، ایران نیز می تواند در قالب تفاهمنامه ای آموزش زبان روسی را در مدارس خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سفر به مسکو، بازدیدی از یکی از مدارس روسیه داشتم، افزود: متأسفانه هیچ یک از دانش آموزان روسی شناختی از ایران نداشتند که ما امیدواریم با اجرای این طرح، روس ها شناخت بیشتری از ایران پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد، طرف روسی از این پیشنهاد حمایت کرده و کارگروهی را در این خصوص برای رسیدن به تفاهنامه تشکیل دهد.

این تصمیم و برنامه ناگهانی وزیر که در سطح بین المللی مطرح شد، در حالی است که وزیر کنونی آموزش و پرورش پیشتر معاون شورای عالی آموزش و پرورش بوده است و البته شاید فراموش کرده باشد که شورای عالی آموزش و پرورش ۱۴ سال پیش تصویب کرد که به جز زبان انگلیسی، زبان های فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و روسی هم در نظام آموزش و پرورش کشور امکان آموزش دارند و مورد تأیید هستند به شرط آنکه مخاطب و توان آن در کشور وجود داشته باشد؛ مصوبه ای که در شرایط کنونی نیز در برخی مدارس بین المللی شهرهای بزرگ تا حدودی اجرایی می شود.

البته از محتوای سخن بطحایی در گفت و گو با رئیس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه اینچنین برمی آید که وی برنامه مشخصی برای جایگزینی زبان روسی به جای زبان انگلیسی در کشور دارد.

این ادعا و طرح شخصی در حالی مطرح می شود که در شرایط کنونی بسیاری از مناطق کشور خواستار آموزش زبان مادری در مدارس هستند و این امکان هنوز برای آنها فراهم نیست. از سویی زبان انگلیسی نیز بسیار ضعیف و غیر کاربردی در مدارس تدریس می شود و به گونه ای برای آن برنامه ریزی شده است که عملاً آموزش چندانی به دانش آموزان داده نشود.

از سوی دیگر شرایط زبان عربی که زبان قرآن نیز هست و با زبان فارسی قرابت بسیاری دارد در کشور اصلاً خوب نیست و نمی توان چنین ادعایی را مطرح کرد که کسانی که در مدارس زبان عربی می خوانند، به این زبان مسلط می شوند و یا در حد نیاز می توانند از آن بهره ببرند.

اگر بی توجهی به زبان مادری، تجربه ناموفق در آموزش زبان های عربی و انگلیسی را کنار بگذاریم، آموزش زبان روسی به عنوان زبان دوم ایران، ادعا و موضوع بسیار مهمی است که قطعاً یک وزیر و حتی یک دولت نیز نمی تواند در مورد آن اظهار نظر کنند.

جدا از اینکه زیر ساخت های چنین موضوعی در کشور فراهم است یا خیر، پرسش مهم دیگر آن که آیا مردم ایران و دانش آموزان علاقه ای به آموزش زبان روسی دارند یا خیر؟

این سخن وزیر که بنا به هزاران دلیل خود زود شکست خواهد خورد و از حافظه شنوندگان آن نیز فراموش خواهد شد، به کنار؛ اما بر اساس همین طرح و برنامه های شخصی و ناگهانی، می توان استنباط کرد که حال و روز آموزش و پرورش کشور، به چه میزان وخیم است و چقدر در این نظام حساس و حیاتی آشفتگی موج می زند؛ آنقدر که مقام های ارشد آن نیز هر روز قادرند از برنامه های جدیدی سخن بگویند و حتی در سطح بین المللی روی آنها مانور بدهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱۱
انتشار یافته: ۵۷
چه اشکالی داره؟ اگر زبان زرگری را میگفت ، خوب بود؟!
البته شکی نیست که نزدیکی فرهنگی میان ایران و روسیه امری پسندیده است. اما کیست که نداند چنین ایده هایی تنها با هدف صد در صد سیاسی و ایجاد یک جبهه واحد در مقابل غرب صورت میگیرد.
خیلی کار خوبیه به شرطی که انتخابی باشه هر کی دوست داره انگلیسی و هر کی خواست روسی. انگلیسی دیگه همه ۴ کلمه بلدن . یادگیری زبان روسی باعث میشه فرهنگ روسی غذاهای روسی مسافرت به روسیه و خیلی چیزها عوض بشه که برای مایی که بدجوری فرهنگ غرب غالب شده به ما و همه مادرزاد انگلیسی صحبت میکنند خوبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
وای به حال ما که وزیر نمیدونه برای پبشرفت مملکتش باید چی پیشنهاد بده
وقتی صرفا به خاطر ژن خوب مدرک دکترا بگیرن و مسول بشن این میشه که نمیدونن منابع علمی روز دنیا به انگلیسی هست
مگه چیش از وزیر بهداشت کمتره که با طرح کارشناسی نشده تحول جیب پزشکانش کاری کرد هیچ نخبه ای سمت ریاضی نره و همه هم تو خرجش موندن.
حذف فشار سمپاد ار روی دبستانی ها بسیار کار بجایی است.
واقعا آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه، برای ما که زبان نیتیومون پارسی هستش یادگیری زبان انگلیس یک الزام محرز هستش. در ژاپن زبان مادری ژاپنی هستش و انگلیسی زبان دومی هستش که آموزش داده میشه، در کشورهای اتحادیه عرب زبان مادری عربی هستش و زبان انگلیسی آموزش داده میشه، در آلمان، فرانسه و... به همین منوال و فقط در کشورهایی که انگلیسی زبان هستن تحت شریطی زبان هایی مثل فرانسوی، اسپانیایی و... آموزش داده میشه. چه الزامی هستش که وقتی زبان انگلیسی که در بیش از 150 کشور کاربرد داره، زبان روسی جایگزینش بشه که معمولا فقط توی کشورهای شوروی سابق کاربرد داره بیش از 30 کشور نمی شوند؟
شما و دیگر رسانه های حامی این دولت

وقت عذرخواهی از مردم رسیده
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
چه ربطی دارد ؟
پس زبان انگلیسی را هم باید حذف کنند
تو کشور 30 میلیوم ترک وجود داره اون آقا رفته سراغ روسی بعنوان ربان دوم رسمی کشور!!
پاسخ ها
افندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
میلیوم چیه؟ ربان کدومه اوغلان بیسواد؟
زبان روسی رو نمیشه به دانش اموزای ایرانی اموزش داد.... چون اینها حتی فارسی رو هم خوب یاد نمیگیرن... چطور میخوان زبان روسی که الفبای سیرلیک داره(نسخه چاپی و دستخطی روسی خیلی تفاوت دارن) و به شدت جنتیو هست رو یاد بگیرن... ضمن این که زبانهای آلمانی و یا فرانسوی در اولویت باید باشن...
خیلی خوبه زبان روسی

خداییش تمام اسناد و مدارک پزشکی و مهندسی و فضایی و ادبی و سیاسی و اجتماعی و اخبار مربوطه به روسیه

پس به کارمونم‌میاد

در ضمن همه معلمان و دانشگاهیان مون هم که آماده ی تدریس هستند.
حیف خودت نمیاد تابناک که هر چیزی را منتسر میکنی
کشور باید بطحایی را برکنار میکرد
بابا تو را به خدا بی خیال مردم بشین برای مردم تصمیم نگیید
بنده خدا خواسته یک چیزی بگه
چه کسی کاربلده که این باشه
طرف روسی چی جواب داده فقط نگاه کرده؟
با عرض سلام
ایشون خیلی راحت اومد مدارس تیزهوشان که ذخایر این مملکت هستند رو حذف کرد و با وجود عدم موافقت تمام ارکان با پافشاری خودش سرنوشت کلی نخبه رو نابود کرد حالا رفته یک طرح بی هویت دیگه رو راه انداخته
به ایشون بگید آقا تو 3 سال دیگه از این مقام می ری کنار اینقدر با طرح های من در آوردی و بی پشتوانه مردم رو اذیت نکن . تو خودت دکتری گرفتی چند نت مقاله به زبون روسی خوندی مگه؟
تابناک ادم باید حرف حق بزنه انصافا یه سر وگردن از همه سایتها بالاتری به شخصه خود من با اینکه انتقادات خیلی زیادی به مسایل کشورم دارم ولی ترجیح واولویتم تابناکه یعنی واقعا تا وقتی تابناک باشه سراغ بی بی سی و صدای امریکا نمیرم
اکثر موارد حرف حق رو میزنی تا اونجا که توان داری و محدودیت ها بهت اجازه میده
آخه یادگیری زبان روسی به چه دردی میخوره؟؟؟ واقعا متاسفم که فرزندم توی این سیستم میخواد آموزش ببینه. وقت فرزندان و نوجوانان چطور تلق میشود. کاس این وزرائ و مشاوران آنها کمی سیستم آموزشی آلمان را مطالعه کنند و ببینند چند سال فقط روی انسان سازی و روابط اجتماعی تمرکز میکنند و رایضی و فیزیک و زبان و ... درس نمیدهند.
زبان انگلیسی که زبان تولید علم در دنیاست را به جهت غرب ستیزی ممنوع کردن و بعد چسبیدن دنبال روسیه...
چقدر بیکفایتی چقدر سیاسی بازی
هردم از اين باغ بري ميرسد ! به حال نظام اموزش و پروزش اين كشور بايد گريست ، يعني اينقدر سطحي نگري ؟ تاكي تصميمات فله اي ؟ صاحاب نداره ؟
خدایا کیا شدند مسوول و تصمیم گیرنده مملکت ؟ اخه این چه جوری به ذهنش رسید
اما بر اساس همین طرح و برنامه های شخصی و ناگهانی می توان اسنباط کرد که حال و روز آموزش و پرورش کشور به چه میزان وخیم است و چقدر حساس و حیاتی آشفتگی موج می زند. آنقدر که هر روز قادر هستند از برنامه های جدیدی سخن بگویند و حتی در سطح بین المللی روی آنها مانور بدهند خدایا خودت این ملت و کشور را نجات بده.
زبان روسی زبان مهمی است و باید در مدارس تدریس شود
باید در مدارس ایران زبان های عربی و انگلیسی و روسی و عبری حتما تدریس شود
ورچد زبان روسی به کدارس اتفاق مهمی است
طرف اومد حرف بزند راه رفت
گرا ما می خواهیم د. تمام مسائل خلاف جهت دنیا باشیم
تیشه را برداشته به ریشه آینده کشور بزند
جان ؟؟؟؟ زبان روسی؟؟ میدونید چقدر سخته؟
اقای وزیر اول دغدغه ای همکارانت که معیشت انان است برس زبان روسی پیشکش
احتمالا در موارد دیگه‌ای مثل حذف سمپاد هم همین‌قدر کارشناسانه عمل شده.
من معلمم و اعلام میکنم تا کنون هیچ کدام از وزرای آموزش و پرورش هر کدام در حد و توان خود آسیبهای جبران ناپذیری را بر آموزش و پرورش وارد کرده اند.
فارسی به چه درد مردم روسیه میخوره ، زبان روسی به چه درد مردم ما میخوره که اجباری بشه؟ کسی که زبان روسی بلد نیست کدوم کارش لنگ میمونه ؟ یا اگه بلد بشه چه مزیتی جدا از مزایای زبان انگلیسی یا فرانسه یا آلمانی براش به وجود میاد ؟!
متاسفانه مسئولی که از مسئولیت تنها عنوان آن را دارد، و فاقد قابلیت های لازم است، نمی تواند به جز شعار درمانی کار دیگری انجام دهد. به دلایل بسیار مسئله آموزش زبان روسی در ایران هم از آن دست شعارهایی مانند حذف دلار از مبادلات ارزی یا تحریم نفتی غرب توسط ایران است!!! روسی زبان بسیار مشکلی است و ایران اگر امروز تصمیم بگیرد، بیست سال دیگر شاید بتواند فقط در شهرها مدرس کافی برای آموزش این زبان داشته باشد، ضمن اینکه آموزش زبانی چنین پیچیده بدون ادامه آن در مقاطع دانشگاهی هیچ فایده ای ندارد، و در آن مقطع هم تامین استاد کافی بسیار پر هزینه خواهد بود، ضمن اینکه ایرانیان به دلایل احساسی و عملی رغبت چندانی به این زبان ندارند. کلا روس ها مردمی هستند با دافعه بسیار چنانکه رفتار گذشته آنها سبب شده است تقریبا همه اروپای شرقی که از نظر نژادی و زبانی بسیار به روس ها نزدیک هستند، به شدت از این کشور فاصله بگیرند، برای مثال کیف، پایتخت اوکراین، در گذشته های دور پایتخت روسه بوده است و زبان آنها هم به هم بسیار نزدیک است، اما دشمنی عمیقی میان آنها و روس ها وجود دارد و ایرانیان هم هرگز از یاد نخواهند برد که در جنگ جهانی اول روس ها دو سوم خاک ایران را اشغال کرده و جنایات بیشماری در حق ما مرتکب شده بودند که گرچه به دلایل سیاسی امروزه از انها سخنی به میان نمی آید اما در قیاس با آنها رفتار انگلیسی ها در ایران همانند یک دایه بسیار مهربان بوده است. دیگر اینکه ایرانیان به همین دلایل احسای اروپای غربی و آمریکا را برای تحصیل انتخب می کنند یا استرالیا و کانادا که زبان های رایج در انها آلمانی انگکلیسی فرانسوی و انگلیسی است و به هر حال روسی در آنجا کاربردی ندارد. ضمن اینکه میلیون ها روس زبان فارسی را برای چگونه کاربردی بیاموزند؟ آیا رفتارهای سیاسی ما در نظر دیگران وجهه و ارزشی برای این زبان گرانقدر باقی گذاشته است؟ بی گمان مسئولان محترم از این موضوع با خبر هستند و سخنان ایشان را باید شعار درمانی پنداشت.
جالب اینحا خود مردم روسیه هر جور شده در تلاشن انگلیسی یاد بگیرن چون میدون بدون انگلیس کارشون لنگه هر جای دنیا بخوان برن یا حتی برای تحصیل اکثر کتابهای مرجع ودرجه 1 انگلیسی هستن درتمام رشته ها اونوقت یه عده تو ایران کلا دوست دارن ایران همه کارهاش با دنیا فرق داشته باشه از مردمش بپرسی از هر 10 نفر 7 نفرشون ارزوشونه برن امریکا زندگی کنن چون روسیه از نظر اقتصادی واقعا داغونه
وزیر آموزش و پرورش وقتی داشته راجب نظریه جدیدش فکر میکرده:

چجوری ثابت کنم که استکبارستیزم و مقامم بره بالاتر ؟ یه زبان بگم که انگلیسی نباشه . چون انگلیسی زبان آمریکا و انگلیس مستکبره، فرانسه و آلمان و بقیه اروپا هم نشون دادن که در خط آمریکان. زبان سوریه هم که عربیه که اونو داریم. زبان چینی هم هست که سخته ، بچه های خودم بخان یاد بگیرن سختشون میشه. همون زبان روسی خوبه که هم با ما دوسته ، هم اینکه توی شورای امنیت حق وتو داره...
عجب فکری کردم. اینو بگم حداقل وزیر خارجه میشم یا وزیر نفت شایدم رییس جمهووووور. به به.
روسی !!!!!!!!!!!!!!!!!! خ خ خ خخ لااقل چینی رو بگی یه چیزی که از هر 5 انسان روی زمین یکیش چینی حرف میزنه و 4 تا بقیه به باقی زبونها
همین زبان اصیل فارسی الان مورد هجوم کلی عبارت بیگانه قرار گرفته است...تازه اگر به یاد گیری باشد بهتر است فرانسه و آلمانی.. .تدریس شود...روسی آنچنان زبان معتبر علمی نیست..
واقعا که خیلی خنده داره !!! البته باید تاسف خورد یکی نیست به آقای وزیر محترم بگه شما به جای پیشنهاد های فضایی یه کم سعی کنید نظام اموزشی رو تقویت کنید. آقای وزسر محترم یاد گرفتن زبان انگلیسی لزوما به این معنی نیست که ما مورد هجوم امریکا و انگلیس قرار گرفته باشیم. به جرات میشه ادعا کرد گه بالای 90 درصد مقاله ها، رساله ها، تحقیقات علمی و ... به زبان انگیسی نوشته شده است. متاسفانه به جای اینکه راه و روش فراگیری زبان دوم ( حالا یا عربی یا انگلیسی) رو اصلاح کنیم قصد داریم اون رو با زبان دیگه که هیچ منفعتی برای دانش آموزان ما نخواهد داشت جایگزین کتیم. آقای وزیر محترمشک نکنین که روسیه هیچوت این حماقت رو نمی کنه که آموزش زبان انگلیسی رو از مدارس و نظام آموزشی خود حذف کنه و به جاش فارسی یا هر زبان دیگه رو تدریس کنه. تو اکثر کشورهای دنیا زبان دوم و سوم به اختیار دانش آموز بوده و این دانش آموز یا دانشجو هست که بر اساس برنامه ای که برای آینده خود داره، فرا گیری زبان دوم و سوم رو انتخاب می کنه.
آقای وزیر محترم لطفا به جای این پیشنهاد ها سیستم آموزش زبان دوم و سوم ( انگلیسی و عربی) رو اصلاح کنید. در نظام آموزش و پرورش کنونی به دانش آموزان حداقل 10 سال ( مدرسه و دانشگاه) زبان انگیسی و حداقل 5 سال زبان عربی آموزش داده می شود. اما متاسفانه اصلا کاربردی نبوده و دانش آموزان قادر به مکالمه چند خط و جند سطری نیستن. به راستی چرا روش یادگیری و تدریس زبان های دوم و سوم اصلاح نمیشه!!؟ یعنی مسئولین محترم می دونن که این روش تدریس نا کافی و علمی نبوده و عمدا و به دلایل سیاسی اقدامی جهت اصلاح اون انجام نمی دن.!!؟؟؟!؟!؟!؟!؟
من درروسیه درس خوانده ام واین زبان رامی دانم.بسیارزبان سنگین وپرنکته ای است.تعجب میکنم ازآقای وزیر.احتمالاایشون چیزی درمورداین زبان نمیدانند.
اين حرف خنده دارًجيگرمً را سوزوند روسيه همون داشي بود كه سوخوًمسلح ميكرد برا. صدا م ميكرد يا نه؟ حالا ما زبانش را ياد بگيريم كه چي بشه خيلي تكنيك دارن خيلي زبانشون جهاني هست همه وسايل كاتالوگ روسي دارن بابا اتحاد جماهير شوروي را متلاشي كردن غربيا بابا از بلوكً شرق يك روسيه مونده اونم گرسنه است برا چي زبانش را بايد ياد بگيريم
- روسيه برا چي زبان ما را ياد بگيره؟ ياد بگيره تا تو كتاباي ما مديريت جهان را بخونه يا روش كنترل تورمًروً يا مديريت ارزش پول رو يا ايجاد رفاه اجتماعي رو يا روشهاي كنترل
- اين اقا خودش وزير اموزش وًپرورشه يعني مدير هست با كمال سادگي با اقاي جهانگيري براي بودجه مكاتبه كرده براي تعداد معلمين داداش بايد با خودت مكاتبه كني وقتي بودجه را ميدادن بايد لابي ميكردي بودجه ميگرفتي دانشگاه تربيت معلم دست خودته وظيف ات اموزش معلم هست خودتًجابجا كن مديريت كن اين چه كاريه برا چي رفته بودي روسيه
- عزيز من چرا براي ٤ تا مدرسه غير انتفاعي كلنگ برداشتي به تيشه مدرسه تيز هوشان چي ميخواي از اينً٤ تا بچه كه به بهانه تفريح و بازي وًكودكي كردن داري داغونًميكني خوب عزيزم اگر همه استراحت كنن بازي كنن وًكودكي كي ميخواد فردا ايران وا بسازه بچهٌ١٢ ساله هم عاقل هم بالغه بايد كار كنه جور استاد بكشهاينًحرفا چبه ما بايد درس بخونيم به هر فيمتي
- مايه خجالته كه انگليس ١٠٠ ساله سيستم اموزشيش ثابته امتحانا تستي هست همه دنيا قبول دارن. بعد ما يك روز ابتدايي دبيرستان يك روز ابتدايي راهنمايي دبيرستان. پيش دانشگاهيً يك روز ابتدايي دبيرستان اول دبيرستان. دوم اخه بابا جانً چرا ور ميريد اخه مسلمان
١٠٠ ساله تو دنيا كلاس هستو گچ هست و تخته وًاستاد وًجور استاد كشيدن و دود چراغ خوردن برو انگليس كه دنيا را بهم زده برو المان ببين هوشمندن؟ دانشگاه بن كه مهد علم شيمي دنياست تخته خيت و گج و استاد اين هوشمند سازي چيه
برادر من ميدونم كه نظرم. را نميزاري ولي مردونه بع وزير بگيد بيدار. شه ما بايد درس بخونيم درس بهونيم كاركنيم زحمت بكشين خرج كنيم تا ايران را بسازيم با مشق ننوشتن.
به روسیه دل نبندیدخیلی نامرده
دانش آموزان زبان و دستور زبان مادریشان (فارسی) را بلد نیستند چه برسد به عربی و انگلیسی و حالا هم روسی...
مگر مردم مایلند که فرزندشان وقتش را هدر دهد و زبانی را یاد بگیرد که در هیچ کشوری بجز روسیه کاربرد ندارد.
با سلام
جای بسیار تأسف است که در راس چنین وزارت خانه مهمی یک شخص قرار گیرد که با طرح های خود درآورده و یک شبه و بدون کارشناسی مردم، آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی را سرکار گذاشته، از نمایندگان محترم خواستاریم هر چه سریعتر ایشان را استیضاح کنند.
با تشکر از تابناک
هیجانی شده گفته متاسفانه امروزه مسئولین به جای همه مردم حرف می زنند، تصمیم می گیرن، عمل می کنند به هر چیزی که می خوان الا مسائل مهم کشور
وزیر دانا قبل از هر تصمیمی به مردم بگویند اشتباهات فاحش کتاب درسی که بر همگان مسلم و مسجل شده است و به زبان فارسی هم نوشته شده چه زمانی تصحیح میشه بقیه اش پیشکش .
اگر زبان روسی، زبان دوم ایران شود و بر فرض جا بیفتد آنگاه ایرانیان هر کجا بغیر از روسیه بروند مثلا آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، استرالیا و غیره باید به آن مردمان بگویند با ما به روسی صحبت کنید چون انگلیسی بلد نیستم آنوقت آیا آنان حیران نمی شوند که این ایرانیان چی تو مخ شان می گذرد ؟
آخه تو اینهمه زبان که پرنفوذترین شان در جهان، انگلیسی است چرا روسی را زبان دوم خود انتخاب کردند لذا ایرانیان در صورتیکه ارتباطاتِ شان تنها با ایما و اشاره پیش نرود مجبورند یک مترجم روس استخدام کنند تا زبان دوم ایرانیان را به زبان سوم، انگلیسی ترجمه کند.

تصمیمات این وزیر بسیار عجیب و نامعقول است و جای بررسی های تخصصی دارد.
شما میرفتید ازبکستان میدیدی که هموطنان ما پارسی حرف میزنن اما بلد نیستند بخوانن و بنویسن. زبان پارسی را در آغوش مادران و با لالایی های چند هزار سال پیش آموخته اند. روسها باید پارسی بخوانند اما ما لزومی برای آموختن زبان تقریبا مرده کریل نداریم.
آقای وزیر جنابعالی هنوز مفهوم زبان دوم را درک نکردید که با آن سیاسی برخورد می کنید شخصی که به هلند سفر کرده مگر روسی متوجه میشن که با آنها بشه صحبت کرد. واقعا آقای روحانی فردی رو برای سکان آموزش و پرورش انتخاب کرده اند که فکر می کنند عقل کل هستن
باید زبان روسی را یاد بگیریم
یاد سفرهای ناصرالدین شاه افتادم .

مرحوم بعد از آن همه سفر که پولهای کشور را هدر داد هیچ چیز نفهمید و نتیجه سفرهای پر هزینه اش فقط آوردن چند عدد دوربین عکاسی بود !!!
آقای وزیر آموزش و پرورش جای شورای عالی انقلاب فرهنگی. جای ریس جمهور تصمیم میگیرد. آزمون مقطع ششم را خلاف قانون حذف میکند. علاقه وافری به تویت کردن و اینترنت دارد. شب میخوابد صبح برای دانش آموزان مصوبه خلاف قانون ابلاغ میکند.
من این نظر وزیر را که گفته زبان روسی بعنوان زبان دوم در ایران بشود حرفی بی پایه میدانم ولی اصل قضیه این است که وزیر آموزش وپرورش دارد کار اصولی انجام میدهد ولی چون بامنافع سرشار خیلی ها در تضاد است منتظرند تا بهانه ای پیدا بکنند و او را بشدت بکوبند لذا وزیر محترم باید مقداری نسبت به این افراد که در کمینش نشسته اند کاملا مراقب وهوشیار باشد
برای اینکه همین جوری یه حرف زده باشه گفته زبان روسی و الا این زبان هیچ کاربردینداره. اصلا اینا فقطبرا گرفتن حق ماموریت ودیدن کشور ها میرن اینورو اونور و هیچ عایدی برا مردم نداره
اینا واسه مملکت ما تصمیم میگیرن که این وضع و حالمونه!!!چی بگیم خدایااااا
خدایا بسه دیگه... خسته شدیم. خفه شدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان