بازدید 3783

سقوط پوند در برابر ارزهای اصلی

پوند انگلیس در برابر ارزهای اصلی جهان با روند نزولی روبرو شد و به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.
کد خبر: ۷۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 20 April 2018

پوند انگلیس در برابر ارزهای اصلی جهان با روند نزولی روبرو شد و به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به دلیل اظهار نظر رییس بانک مرکزی انگلیس مبنی بر بی میلی برای افزایش نرخ بهره و همچنین انتشار آمار ضعیف بخش خرده فروشی بریتانیا، شک و تردید در مورد بالا بردن نرخ مجدد بهره بانکی را در ماه آینده میلادی افزایش داد  و ارزش پوند به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

ضمن اینکه همچنان ابهام در مورد سیاست های تجاری آمریکا تا تنش کره شمالی و سوریه باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران در موضع بلاتکلیفی قرار گیرند و یورو، دلار و ین ژاپن هم ضعیف ترین عملکرد هفتگی خود را در چندین ماه اخیر تجربه کنند.

بر همین اساس، هر پوند انگلیس به ۱.۴۰۶۹ دلار رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر در برابر دلار آمریکا محسوب می شود؛ اگرچه ساعتی بعد در نهایت در برابر ۱.۴۰۷۴ دلار قرار گرفت.

همچنین پوند با رسیدن به ۰.۸۷۷۲۵ یورو کمترین ارزش خود را درسه هفته اخیر در برابر این ارز تجربه کرد؛ اما ساعتی بعد به ۰.۸۷۶۵ یورو رسید؛ ضمن اینکه پوند انگلیس در هفته جاری ۰.۸۹ درصد تغییر را در ارزش خود داشته است.

هر دلار نیوزلند هم با چهار دهم درصد کاهش به ۰.۷۲۴۰ دلار آمریکا رسید که بیشترین روند نزولی آن در بیش ازدو هفته اخیر محسوب می شود و هر فرانک سوئیس هم به کمتر از ۱.۲۰ یورو رسید و کمترین ارزش آن در بیش از سه سال اخیر محسوب می شود؛ البته بخشی از این کاهش ارزش فرانک به گمانه زنی بر سر تغییر سیاست پولی بانک مرکزی سوئیس نسبت داده می شود.

البته هر دلار با ۰.۲۵ درصد رشد در برابر پول ژاپن به ۱۰۷.۶۳ ین رسید. اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا هم با ۲.۹۳۴ درصد رشد بیشترین افزایش یک ماه خود را تجربه کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان