بازدید 2385

رشد اقتصاد جهانی امسال به 3.5 درصد خواهد رسید

موسسه مالیه بین الملل در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان در سال 2018 میلادی به 3.5 درصد می رسد.
کد خبر: ۷۹۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 20 April 2018

موسسه مالیه بین الملل در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان در سال 2018 میلادی به 3.5 درصد می رسد.

به گزارش رویترز، موسسه مالیه بین الملل اعلام کرده است که اقتصاد جهانی امسال رشد سریعتری را تجربه خواهد کرد و نرخ رشد اقتصادی به 3.5 درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش کاهش مالیات ها در آمریکا می تواند تاثیر زیادی در افزایش رشد اقتصادی جهان داشته باشد ولی تنش های تجاری می تواند چالش بزرگی برای رشد اقتصادی باشد.

این گزارش نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا امسال به بیش از 2.9 درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی آمریکا سال گذشته به 2.3 درصد رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه مالیه بین الملل، اصلاحات مالیاتی در آمریکا و محرک های مالی این کشور می تواند تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی جهان داشته باشد. کاهش مالیات ها می تواند موجب افزایش سرمایه گذاری و مصرف شود. بیش از 70 درصد تولید ناحالص داخلی آمریکا را مصرف بخش خصوصی تشکیل می دهد.

موسسه مالیه بین الملل نسبت به تشدید تنش های تجاری و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصادی جهان هشدار داده است. به نظر می رسد آمارهای ضعیفاقتصادی که اخیرا در آلمان منتشر شده، نشانه ای از تاثیرات تنش های تجاری است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد صادرات آلمان در ماه فوریه با کاهش شدیدی روبرو شده و با بیشترین افت در دو سال اخیر همراه بوده است.سفارشات صادراتی در ژاپن و کره جنوبی نیز با کاهش مواجه شده است.

به اعتقاد تحلیلگران، تنش های تجاری می تواند تاثیر منفی بلندمدتی بر مصرف و سرمایه گذاری داشته باشد. از سوی دیگر افزایش تورم نیز یک چالش بزرگ برای رشد اقتصادی جهان به شمار می رود. رشد قیمت جهانی نفت می تواند عامل اصلی افزایش نرخ تورم باشد.

پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین امسال به 6.7 درصد برسد. این رقم سال گذشته به 6.9 درصد رسیده است. رشد اقتصادی هند نیز از 6.4 درصد در سال 2017 به بیش از 7.9 درصد خواهد رسید. /سایت طلا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل