بازدید 2367

اولین شعبه بانک تمام رباتیک چین آغاز بکار کرد

بانک ساخت و ساز چین شعبه ای را در شانگهای افتتاح کرده که فقط با نیروی فناوری محض اداره می شود.
کد خبر: ۷۹۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 20 April 2018

بانک ساخت و ساز چین شعبه ای را در شانگهای افتتاح کرده که فقط با نیروی فناوری محض اداره می شود.

به گزارش ایبِنا به نقل از بانکینگ تِک، بانک ساخت و ساز چین شعبه ای را در شانگهای افتتاح کرده که در آن هیچ نیروی انسانی وجود ندارد و به جای آن از هوش مصنوعی، فناوری واقعیت مجازی و تشخیص صورت برای ارائه خدمات بانکداری مورد استفاده قرار می گیرد.

این اقدام حرکتی در جهت روباتیک شدن در صنعت بانکداری چین محسوب می شود؛ ضمن اینکه مسئولین بانک ساخت و ساز چین اعلام کردند یکهزار و ۶۰۰ دستگاه هوشمند در ۳۶۰ شعبه این بانک در شهر شانگهای راه اندازی کرده اند که کاهش هزینه ها را در بخش نیروی انسانی و سهولت در امور مشتریان را به همراه داشته است.

در این بانک منحصر به فرد، مشتریان برای گرفتن مشاوره و انجام امور بانکی خود با روبات ها صحبت می کنند و این کار از طریق فناوری تشخیص صدا انجام می گیرد.

 این بانک قادر است ۹۰ درصد از تقاضاهای مرتبط با امور پول نقد و غیر نقد را که در بانک های سنتی انجام می گیرد را پوشش دهد. بر پایه این گزارش، انجمن بانکداری چین اعلام کرد که تا پایان سال گذشته میلادی، تعداد ۲۲۸ هزار و ۷۰۰ شعبه در چین مجهز به دستگاه های ارائه خدمات خودکار شدند و بطور کل ۵ درصد از مجموع شعب بانک های چینی در حال هوشمند شدن هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان