بازدید 4921
گفت وگو

جهانبخش:شاید به تیمی رفتم که کسی فکرش را نکند

مهاجم تیم AZ آلکمار هلند می‌گوید که مقصد آینده او هنوز مشخص نیست و ممکن است تیم و لیگی را انتخاب کند که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کند. بخشی از مصاحبه امروز جهانبخش با تسنیم را می خوانید:
کد خبر: ۷۹۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 20 April 2018

بعد از این همه اتفاق خوب، این فصل از AZ جدا خواهی شد و به تیمی بزرگ‌تر می‌روی. این چند وقت خیلی بحث در این خصوص صورت گرفته است. مقصد بعدی‌ات مشخص شده؟

هنوز نه و در جریان مسئله نیستم، چون اصلاً به این موضوع فکر هم نمی‌کنم و می‌خواهم به پایان خوب این فصل فکر کنم. هر وقت موقعیت مناسب‌تری پیش آمد و پیشنهادی رسمی‌تر شد، آن موقع بهتر می‌توان به این مسئله فکر کرد.

اما در چند وقت اخیر بحث حضورت در ناپولی ایتالیا حسابی داغ شده و حتی مسئولان این باشگاه به هلند آمدند و بازی‌های تو را دیدند، با باشگاه AZ آلکمار مذاکره داشتند و از طرفی هم خودت در مصاحبه‌ای با رسانه‌های هلندی گفته بودی احتمالاً مقصدت بوندس‌لیگاست.

خودم هم از طریق رسانه‌ها شنیدم و متوجه شدم که صحبت‌هایی این طرف و آن طرف صورت گرفته است. اگر مسئولان ناپولی آمده‌اند بازی‌های من را دیده‌اند، اتفاق مثبتی بوده، اما من همیشه تلاشم این بوده که خوب باشم و مسلماً در این شرایط اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد، رخ می‌دهد. قدم بعدی برای خودم خیلی خیلی مهم است و باز هم چیزی معلوم نیست، چون هنوز دو سال دیگر با باشگاه AZ قرارداد دارم. با این حال دوست دارم قدم بعدی که قرار است به آن فکر کنم تصمیم مهمی برای آینده‌ام باشد و خواه ناخواه روی تمام زندگی من می‌تواند تأثیر داشته باشد.

خیلی‌ها صحبت‌هایت از علاقه‌مندی به بوندس‌لیگا را جدی گرفتند و حالا که به نظر می‌رسد پیشنهاد ایتالیایی‌ها نیز جدی شده است، خودت فکر می‌کنی بازی در بوندس‌لیگا برای تو بهتر باشد یا سری A؟ سبک فوتبالت به کدام لیگ بیشتر نزدیک است و در کدام لیگ می‌توانی بیشتر دیده شوی و پیشرفت کنی؟

صحبت کردن در این خصوص خیلی سخت است. در همین مسئله که می‌گویید من گفته‌ام «احتمالاً مقصدم بوندس‌لیگاست» باید بگویم که من گفته بودم یکی از لیگ‌هایی که به آن علاقه دارم، بوندسلیگاست. چون سبک فوتبال آنها به فوتبال هلند نزدیک است و روحیه‌ام به آنها نزدیکی دارد، اما اگر اکنون هم نام دیگری ببرم بازهم شاید ماجرای دیگری پیش بیاید. از طرفی قبل از این درباره بوندس‌لیگا صحبت‌های بیشتری با من شده بود و چون بازیکنان ایرانی زیادی هم در آلمان تجربه خوبی داشتند و خاطرات مردم هم از این تجربه‌ها شیرین است، من هم در این خصوص صحبت کردم. با این حال چنین مسائلی ممکن است تأثیری در انتخاب داشته باشد، اما اصل موضوع حسی است که باید به آن باشگاه داشته باشم. لیگ آن کشور و شرایطی که باید وجود داشته باشد، بسیار اهمیت دارد و شاید سر از جایی در آوردم و به لیگی رفتم که حتی کسی فکرش را هم نکند. اگر پیشنهاد رسمی بیاید، هر باشگاهی که به استانداردهای من نزدیک باشد را انتخاب می‌کنم.

با این حال از خصوصیاتت اینطور پیداست که راهی تیمی می‌شوی که در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشته باشد. این مسئله مدنظرت است و چنین هدفی داری؟

صددرصد و همیشه یکی از آرزوهای من این بوده در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم و نمی‌توانم این علاقه را انکار کنم. از بچگی آرزو داشتم که در بالاترین سطح فوتبال بازی کنم و به نظرم لیگ قهرمانان اروپا بعد از جام جهانی، بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیاست. در لیگ قهرمانان بهترین بازیکنان از تمام دنیا در بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند و این جذابیت مسابقات را بیشتر می‌کند. قطعاً یکی از آرزوهای بزرگ من بازی در این لیگ است که نمی‌توانم آن را پنهان کنم و امیدوارم هرچه زودتر به این مهم برسم و این فرصت را به دست بیاورم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر