بازدید 2071

دیدار و گفتگوی فرماندهان نظامی ناتو و روسیه در پایتخت آذربایجان

رئیس ستاد ارتش روسیه و فرمانده عالی ائتلاف نظامی ناتو در تلاش برای کاستن از تنشهای بی سابقه میان دو قدرت بزرگ شرق و غرب، روز پنج شنبه در نشستی غیرمنتظره در باکو با یکدیگر دیدار کردند.
کد خبر: ۷۹۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ 20 April 2018

رئیس ستاد ارتش روسیه و فرمانده عالی ائتلاف نظامی ناتو در تلاش برای کاستن از تنشهای بی سابقه میان دو قدرت بزرگ شرق و غرب، روز پنج شنبه در نشستی غیرمنتظره در باکو با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک هفته پس از حمله موشکی تروئیکای جنگ طلب آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه حمله شیمیایی اثبات نشده ای که به نیروهای نظامی «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه نسبت می دهند، «کورتیس اسکاپارروتی» ژنرال ارتش آمریکا و از فرماندهان عالی ائتلاف نظامی ناتو و «والری گراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه به منظور کاستن از تنشهای بی سابقه میان شرق و غرب روز پنج شنبه در باکو، پایتخت آذربایجان با یکدیگر دیدار کردند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که در این نشست، دوطرف پیرامون مانورهای نظامی و جابجایی نیروها بحث و گفتگو کرده و یکدیگر را به استقرار و موضع گیری پر مخاطره نیروها در کشورهای حوزه بالتیک و شرق اروپا متهم کردند.

ائتلاف نظامی ناتو اعلام کرد که این نشست «بر موضوعاتی مرتبط با مانورها و وضعیت نظامی» و چگونگی پرهیز از برخوردهای نظامی که ممکن است به جنگ بیانجامد- متمرکز بود».

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که اسکاپارروتی و گراسیموف در باب مسائل مربوط به فعالیت ناتو و ارتش روسیه در منطقه اروپا و جنگ داخلی هفت ساله در سوریه و مقابله با تروریستهای افراطی گفتگو کردند.

گفتنی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خصوص تشدید حملات غرب به سوریه که به زعم وی، سبب بروز آشفتگی و هرج و مرج در نظام جهانی می شود، هشدار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی