بازدید 8957
به بهانه شهادت ۴ مامور پاسگاه مرزی در درگیری با اشرار؛

تکراری‌هایی که نباید تکراری باشند!

تکراری آزاردهنده و رنج آور که به خون سربازان وطن آغشته است و از این رو نمی‌تواند تکراری باشد. تکرار ترور، تکرار تجاوز به خاک و حریم کشورمان و تکرار آتش گشودن به سربازان میهنمان که به شهادت شماری از ایشان و جراحت شماری دیگر از ایشان منجر می‌شود و فرجامش، اشک است و آه و جای خالی پسران و همسران و پدران.
کد خبر: ۷۹۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 19 April 2018
باز هم تروریست‌های جیش العدل و باز هم شهادت مرزبانان کشورمان؛ حکایتی که نباید تکراری باشد، اما ظاهرا علاوه بر تکراری شدن، کم درد و بی اثر هم شده است!

به گزارش «تابناک»، تروریست‌های جیش العدل که پیشتر با رقم زدن حوادث فراوان در مرز‌های شرقی کشورمان نام خود را به زشتی به گوش ایرانیان رسانده و آرزوی ریشه کن شدنشان را در دل ایرانیان کاشته اند، بار دیگر با تعرض به کشورمان، عامل شهادت چند تن از هموطنانمان شدند.

اتفاقی که این بار در حدفاصل بخش مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه و پاسگاه مرزی چاه لشکر، در میل ۸۹ رقم خورد و طی آن دو تن از ماموران انتظامی و دو مامور سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. طی یورشی که صبح روز سه شنبه رقم خورد، به کشته شدن سه تن از متجاوزین هم منجر شد و پایانش نیز به مانند همه حمله‌های قبلی این تروریست‌ها بود: فرار به خاک پاکستان!

سناریویی که چه از نوع کمین زدن بر سر راه انتقال مرزبانان بین میل‌های مرزی و پاسگاه یا شهر باشد یا حمله به نقاط گشت مرزی و پاسگاه‌ها، پایانش فرار به خاک پاکستان و کمین کردن در سایه مناسبات و قوانین مرزی است. فراری همراه با تله‌های انفجاری و شگرد‌های تکراری دیگر که در اغلب این دست حوادث تکراری تروریستی دیده می‌شود.
 
تکراری‌هایی که نباید تکراری باشند

تکراری آزاردهنده و رنج آور که به خون سربازان وطن آغشته است و از این رو نمی‌تواند تکراری باشد. تکرار ترور، تکرار تجاوز به خاک و حریم کشورمان و تکرار آتش گشودن به سربازان میهنمان که به شهادت شماری از ایشان و جراحت شماری دیگر از ایشان منجر می‌شود و فرجامش، اشک است و آه و جای خالی پسران و همسران و پدران.

درست مثل جای خالی استوار دوم شهید وحید حسین‌زاده که متاهل بود، شهید ابوالفضل غلام‌پور که به خدمت سربازی مشغول بود و شهیدان زکریا گمشادزهی و محمود نوررجبیان که در راه پاسداری از وطن جان به جان آفرین تسلیم کردند و به دلیل کثرت اخباری از این دست، یادمان رفت برایشان وطن را سیاه پوش کنیم!

تکراری که عادی نیست، به ویژه که توسط گروهکی حقیر و کوچک رخ می‌دهد که تنها کمین زدن و شبیه خون زدن بلدند و تله ساختن و مین کار گذاشتن؛ تروریست‌هایی که اگر در پشت سرشان پاکستان نبود، توان ترور هم نداشتند. عادی نیست برای کشوری که با همسایگانش در صلح است و صفا، اما نتوانسته کاری کند که پناهگاه تروریست‌ها در خاک همسایگانش شکل نگیرد یا نابود شود.

عادی نیست که سربازان وطن به خون بغلتند در حالی که امکاناتشان ناچیز و گاه هیچ است و در مقابل ایشان عده‌ای مزدور و وطن فروش قرار دارند که برای کشتن ایشان دوره دیده، مجهز شده و برنامه ریزی کرده‌اند. سربازانی که اگر برای جابجایی شان امثال آن نفربری که در سریال پایتخت نقش آفرینی کرده بود، در نظر گرفته شود، دست تروریست‌ها از جانشان کوتاه می‌شود!

عادی نیست برای کشوری که می‌تواند دست صدامیان را قطع کند و به مدد برنامه ریزی هایش، سایه تهدید را دور کند، اما مشتی تروریست حقیر در مرزهایش کمین می‌کنند تا با تیراندازی به سمت مرزبانان برای خود نام ننگ دست و پا کنند و اجازه موفق شدن در نقشه هایشان را به دست می‌آورند. غیرعادی‌ترین اتفاقی که در سایه کوتاهی تکراری مسئولان در حفاظت از جان سربازان میهن، به نظر «عادی» شده است!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۵
خیلی راحت میشه با سیستم های راداری مجهز جلوی این اتفاقا رو گرفت که متاسفانه کشور فقیرمون برای این جور جاها تجهیزات خوبی نداره. با حمایت از شرکت های خصوصی خیلی راحت میشه اینجور تجهیزات رو تولید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
ما ذخایر سرشاری از چاه فقر معدن فقر و غیره داریم
ناشناس
| United Kingdom |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
یه ویدیوی جالب از میر جاوه خط مرزی ایران و پاکستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
به شرطی که جون آدمها ارزش داشته باشه
امسال بودجه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی 3-4 برابر بودجه مرزبانی بود. نه برادر من، کشور دوست و مسلمان و برادر پاکستان، ارزشش بیشتر از جون این جوونهاست.
برای نابود کردن یک گروهک حقیر تروریست لازم نیست که اجازه کشور پاکستان را داشته باشند
تکرار این قضایا دیگر قابل پذیرش مردم نیست
پزشکانی که گرفتن کارانه های کهکشانی و داشتن درامدهای چندصد برابری کارگران و کارمندان را به دلیل گذراندن دوره ای کوتاه در مناطق مثلا محروم (شهرهایی کمی کوچکتر از مراکز استان) را حق خود میدانند ببینند که نظامیان ما با همان حقوق کارمندی در نقطه صفر مرزی چه رشادتهایی میکنند و آن را وظیفه خود دانسته و منتی هم سر کسی نمیگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
دوست عزیز پزشکان بی پارتی هم به نقاط محروم اعزام می شوند و ماه ها حقوق دریافت نمی کنند در حالی که پارتی دارهاش در تهران در کنار خانواده هایشان استراحت می فرمایند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
داداش چه ربطی داشت؟؟؟؟؟
اون پزشکی که جنابعالی میگی، 15 سال از بهترین سال های زندگیشو پای درس و دانشگاه گذاشته.
جنابعالی جوونیتو چند میفروشی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
حرف پزشکارو نزن که دردشون میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
عقده ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
ناشناس ۲۳:۱۲
آخه این هم شد دلیل مرد مومن
مگر معلمان، مهندسان و دیگر تحصیل کردگان کمتر از شما جونیشونو پای درس خوندن گذاشتن که به نون شب محتاجند
تبعیض و بی عدالتی در کشور بیداد میکند دلیلش اینه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
داداش توام توتن و هوش و استعدادش داشتی میخوندی پزشک می شدی.با رتبه نجومی یه لیسانسی گرفتی شایدم با پارتی جایی استخدام شدی پات از محلتون بیرون نزاشتی و بعدش ادعات هم میشه
بودجه مرزبانی کشور را ببینید و با بودجه یکی از نهادهای بی خاصیت فرهنگی مقایسه کنید
سرباز مرزبانی با کمترین امکانات
کاش نور چشمیهای مسئولان هم لب مرز خدمت میکردند شاید بخاطر حفظ ژنهاشونم که شده کمی به این وضعیت رسیدگی میکردند
پاسخ ها
Hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اولا براى نقاط مرزى وبسيارى وظايف نياز به پرسنل كادر آموزش ديده هست نه سربازى باكمتر از ٣ ماه آموزش ابتدايى وابتدايى
دوما لندكروزهاى وارداتى براى مناطق صعب العبور هست نه زير پاى افسران ارشد درشهرها
نحوه برخورد باپرسنل وظيفه رو هم همه مى دونن نياز به توضيح نيست
گناه این عزیزان فقط این است که پارتی ندارند و مجبور به خدمت در دورافتاده‌ترین و یکی از خطرناکترین هنگ های مرزی می‌شوند. طبق معمول این موضوع برای مسئولان در درجه ای از اهمیت قرار نداره، چرا که نه آقا زاده هایشان و نه دیگر کس و کارشان آنجا مشغول خدمتند.

شوربختانه مسئولین ما هنوز به این درک نرسیدن که امروزه امنیت از نوع سخت دیگه جوابگو نیست. امنیت و توسعه دو مقوله ی مرتبط و لازم و ملزوم همند، تا زمانی که در مناطق مرزی شاهد توسعه پایدار نباشیم باید انتظار خیلی از مسائل از جمله شهادت فرزندان وطن باشیم.

لطفا سانسور نکن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
این درد را من هم کشیده ام لیسانس وظیفه لب مرز
فقط سيلي خوردن يك افغاني خيلي مهم است
به دنبال این باشیذ واقعا چرا ترور می کند ریگی تکثیر شد ته نابود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
چون ذاتشون آدم کشیه
متاسفانه این داستان تکراری با این جمله مسئولین تکرار می شود! : مراتب اعتراض خود را به دولت پاکستان اعلام کردیم.
به جای اینکه امکاناتی از قبیل نفر بر، جلیقه ضد گلوله و... در اختیار مرزبانان قرار دهند.
اینکه چرا همیشه مرزبانی از مرزهای شرقی خطرناک باید با بچه های خراسان باشه جای تامل داره و بدون امکانات شهدای زیادی تقدیم کردند. چرا از استان هایی مثل تهران و.. زیاد جهت خدمت به اون مناطق اعزام نمیشن
متأسفانه فعلا نهادهاودولتمردان درگیر مشکل بزرگی به نام تلگرام!! و مشکل بزرگتری موسوم به دختران انقلاب!! هستند و فرصت رسیدگی به مرزها و گروهک های ضدانقلاب و حفظ جان فرزندان عزیز میهن را ندارند.
مهم نیست واسشون که چی میشود کی کشته میشود کدام بچه یتیم میشود کدوم مادر داغ دار میشود چون فرزندان خودشون رو پر قو با ناز نعمت بزرگ میشوند وقرار نیست در اونجا نگهبانی و پاسداری کنند. درود خدا بر فرزندان پاسدار این خاک وبوم
مرزها باید به بهپاد های جنگی کنترل از راه دور مجهز شوند
بخصوص مرزهای شمال غربی ماکو و چالدران که از لحاظ امکانات بسیار ضعیف هستند و همسایه چهار کشور هستند با تروریستها و قاچاقچیان بی رحم متحد با اشرار
سیستم های هشدار دهنده صوتی، تصویری، الکترونیکی کافی اطراف پاسگاههای مرزی وجود ندارد.سیستم های الکترونیکی هشدار دهنده مراقبتکننده های بهتر ودقیق تری نسبت به انسان هستند.یکنواختی، خستگی، خواب الودگی،هراس و..... در کار انها تاثیر ندارد.
جان سرباز ها کم ترین ارزش را داره چون با حقوق ماهی 100 هزار تومن 24 ساعته در اختیار نیروی انتظامی هستند یعنی حتی از یک کارگر افغانی هم دستمزد کمتری میگیرند. اکثر آنها از خانواده های فقیر هستند و در نهایت پس از به شهادت رسیدن با یک مستمری 500 هزار تومنی در ماه خانواده های آنها از شکایت خودداری میکنند. در هر جای دنیا این اتفاقات افتاده بود محال ممکن بود چند نفر استعفا ندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
امان از بی عدالتی، امان از ظلم، امان از بی حقی
درود خدا بر شهدای مدافع وطن براستی معنای واقعی شهید مظلوم میباشند چون در نبرد نابرابر و با کمترین امکانات از مرزهای وطن پاسداری میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
الهی بمیرم که بیگناه و مظلوم شهید میشن . خانواده هاشون چی می کشن .
تو کنترل اینا موندیم اونوقت ادعای مبارزه با امریکا رو داریم خخخ
یکی از راه های کاهش این تکرار رفع ممنوعیت استخدام مردم بلوچ در ارتش و نیروی انتظامی است.همان کاری که ۱۵۰ سال پیش بریتانیای ها برای افزایش توانایی خودشان با تشکیل هنگ جمازه سوار بلوچ انجام دادن.تاریخ را بخوانید و اصول پایه حکمرانی را یاد بگیرید
بازهم قصه تکراری کشته شدن سربازان ایرانی بازهم محکومیت وهشدارشدیدوزارت خارجه ایران بازهم قول پیگیری توسط مقامات پاکستانی بازهم بازهم ... !!!
جالب اینجاس بیش از 90 درصد شهدای سرباز وظیفه در استان سیستان و بلوچستان همیشه و همیشه از مشهد و استان خراسان رضوی هست و هر چند فرقی نداره و همه سربازان برادران ما هستن ولی چرا همیشه مرزبانی این قسمت برای بچه های خراسانی هست؟
دولت بودجه مرزباني رو تازه به يك دهم تقليل داده.
بسمه تعالی
اگر اون امکاناتی که همش ازش دم میزنید برای سربازها هم بکار گرفته شه قطعا این اتفاقات نمی افته.
وقتی درطول چهل سال به خودکفایی درتولید
ابزارنظامی میرسی تاجایی که نام موشکهایت
لرزه براندام صهیونیست ولشگرامریکا
می اندازدیاابزاردفاعی ومتنوع دیگرکه قادر
هستندامنیت مرزهای کشورراکنترل کنندوقتی
خبرشهادت عزیزانمان یاحتی تعرض گروهکی
به مرزهای کشوررامیشنویم دلمان خون میشود بااین شرایط ایامیتوان ازگفتگوودیپلماسی استفاده کردتابحال که
این مدل کارامدی خاصی نشان نداده است
بایددرمقابل دشمن مسلح محافظان مرزهای
کشوررابه انواع سلاحهای لازم مسلح کنیم
تاهیچ کشوروگروهکی چشم طمع به داخل کشوررانداشته باشندوشاهدخونهای به ناحق
ریخته عزیزانمان نباشیم
متاسفانه این اتفاقات هر سال تکرار می شود و سربازان عزیز این مرز و بوم به شهادت می رسند. یکی از راه هایی که می تواند موثر باشد جایگزینی تکاوران زبده ارتش و اشنا به شرایط مناطق مرزی به جای سربازان غیر بومی و بدون تجربه می باشد.
پاکستان منطقه امنی برای تروریست ها شده است.مسئولان پاکستان یک اردوغان می خواهند تا حساب کار دستشان بیاید
تروریستهای غرب و شمالغرب فراموش نشود
اون نفربرها و خودروهای زرهی برای فیلما و یگان ضد شورش خوبه نه برای جان بی ارزش سربازانی که با حداقل حقوق ، دو سال از سربازیشون رو با لباس پارچه ای و یک سلاح کلاش و وانت های کاغذی مرزبانی ، در مرز میگذرونن . یه نگاهی به کشورهای همسایه ما بندازین ببینین سرتاپای مرزبانانشون مجهزِ و برای خون و جانشون ارزش قائلن . یه سوال بزرگتر برای چه برای حفاظت از مرز از نیروهای حرفه ای استفاده نمیشه ؟ چرا باید جوانی که حداقل آموزش نظامی رو دیده جلوی این آدم های کثیف تروریست میزارین ؟ جوانی با یک عمر آرزو و پدر بچه ای معصوم اینطوری فدا بشن ؟ در ضمن استوار دوم (درجه سرباز هستش) شهید وحید حسین‌زاده هم سرباز بود . لطفا پیام منو منتشر کنین شاید به گوش مسئولی برسه و شاید یکم وجدانش جریحه دار بشه و یه کاری بکنه ... شاید
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
البته با دولت مرداني كه ما داريم اگر بشه اسمشان را گذاشت دولتمرد ، چيزي كه به جايي نرسد فرياد است
نور چشمي هاي مسولين در امريكا واروپا خوش ميگزرانند ولي فرزندان مردم عادي از بيتوجهي مسولين بايد در مرز ها ازبين بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
:((((((
لعنت خدا بر آل سعود و مزدورانش در پاکستان .
چرا تاحالا یکبار خاک پاکستان رو گلوله باران نکردیم ؟؟؟ چرا به سلزمان ملل؛ دیوان لاهه و.... شکایت نکردیم. ؟؟؟؟؟؟
حداقل مرز با پاکستان را دیوار کشی کنیم.ما در مرز با کردستان و افغانستان و ترکیه می توانیم مانور بدهیم ولی پاکستان ارتشی قوی دارد و تعرض به خاک انها می تواند باعث شعله ور شدن یک جنگ هسته ای شود.و تروریست ها هم در پناه هسته ای پاکستان هستند.
به نظر من مرز باید توسط نیروی مخصوص حفاظت شود.سرباز وظیفه با 3 ماه آموزش تئوری فقط میتواند جانش را فدا کند و کار دیگری ازش بر نمی آید،سزاوار نیست که با این جان بر کفان به این شکل بر خورد شود. اینها عزیزان ما و خانواده شان هستند، گناه دارد،آنها را به مسلخ نفرستید.
باید با بلوک های سیمانی بزرگ که دو متر عرض و 4متر ارتفاع دارند وبالای انها هم 2متر سیم خاردار اضاف می کنند ودر فاصله مناسب برجک های بلند ساخت و مرز و داخل برجک ها سربازان با مهارت و تک تیرانداز قرار داد و با از هواپیماهای بدون سرنشین هم جهت امنیت مرز استفاده کرد.حداقل در مرز با پاکستان که ثابت کرده در حمایت از تروریست ها کوتاهی نمی کند
اموزش در نيروي انتظامي ضعيف است.مرزها را به ارتش بسپاريد.با جان بچه هاي مردم كه هيچ اموزشي نديده اند بازي نكنيد.ب
بهترين ماشينها-بهترين امكانات بهترين دكوراسيون بهترين غذا و...متعلق به اين افراد است كه از بقيه به خدا نزديكترند.چرا بايد بعضي افراد نظامي پارتي دار در تهران سوار ماشينهاي تويوتا چند صد ميليوني شوند اما در مناطق عملياتي ماشين عملياتي نباشد
به نظر من باید مسئولین از نزدیک فضاها رو ببینند تا کمی درک داشته باشند سربازی که فقط آموزش های اولیه رو دیده و بدون تجهیزات نمی تونه مقابل تروریسم واسته
با سلام
از مرزهای غربی هم خبر دارین که گروهکهایی پ.ک.ک چه کارهایی میکنن
اينا نمي خواد اسراييل رو نابود كنن مرزها رو خوب كنترل كنن .
خانم مولاوردی کجایییییییی؟؟؟؟؟
درود به روح عالیقدر این جوانان عزیز و تسلیت به خانواده‌های محترم آنها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار