بازدید 17302

ضربات کشنده تبر، پاسخ جانفشانی یک محیط بان در سفیدکوه لرستان!

این روزها محیط بانی از محیط زیست زخمی ایران، شجاعت و جسارت مضاعفی نیاز دارد. آنهایی که بنا بر وظیفه و یا علاقه در پی پاسداری از محیط زیست کشور هستند، روزانه در معرض خطرهایی قرار دارند که جان و سلامت آنها را به شدت تهدید می کند؛ مثل محیط بانی در استان لرستان که روز گذشته، مورد حمله سه تن از قاچاقچیان چوب قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
کد خبر: ۷۹۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 19 April 2018

ضربات کشنده تبر، پاسخ جانفشانی یک محیط بان در سفیدکوه لرستان!این روزها محیط بانی از محیط زیست زخمی ایران، شجاعت و جسارت مضاعفی نیاز دارد. آنهایی که بنا بر وظیفه و یا علاقه در پی پاسداری از محیط زیست کشور هستند، روزانه در معرض خطرهایی قرار دارند که جان و سلامت آنها را به شدت تهدید می کند؛ مثل محیط بانی در استان لرستان که روز گذشته، مورد حمله سه تن از قاچاقچیان چوب قرار گرفت و به شدت آسیب دید.

به گزارش «تابناک»؛ این روزها منطقه حفاظت شده سفید کوه لرستان، که دارای چهار پاسگاه محیط بانی و حیات وحش و پوشش گیاهی بکر و خارق العاده ای است، مورد حمله و دستبرد بسیاری از قاچاقچیان و متخلفانی قرار دارد که تلاش می کنند، با اقدام های غیر قانونی خود به نان و نوایی ـ هر چند ناچیز ـ برسند.

متخلفانی که در محدوده منطقه حفاظت شده سفید کوه تلاش می کنند تا دور از چشم محیط بانان فعالیت کنند، جدا از حیوانات و پرندگان نادر این منطقه، حتی به پوشش گیاهی و درختان سفیدکوه نیز رحم نمی کنند؛ شرایط دردآوری که روز گذشته نیز سبب شد تا سه تن از قاچاقچیان چوب به این محدوده وارد شوند و در پی قطع درختان بلوط برآیند.

هنگامی که سه متخلف مذکور در روز چهارشنبه، مشغول قطع درختان بودند، یکی از محیط بانان این منطقه حفاظت شده به نام محمد حسین موحدی کیا در حین گشت زنی متوجه فعالیت آنها می شود و هنگامی که برای جلوگیری از اقدام آنها برمی آید، توسط این افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

در مورد جزئیات حادثه ای که روز گذشته برای این محیط بان لرستانی پیش آمد، علیرضا رحیمی مسئول ارشد این منطقه حفاظت شده به رسانه ها گفت: محیط بان محمدحسین موحدی کیا جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و پس از ضبط کردن تبر، آنها را جهت تنظیم صورتجلسه تخلف و اعمال قانون به سمت پاسگاه محیطبانی هدایت می کند.

علیرضا رحیمی اظهار داشت: متخلفین ضمن امتناع از حرکت به سمت پاسگاه به سمت محیط بان حمله ور شده و هر سه نفر وی را با تبر و چوب مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

وی افزود: محیطبان مجروح موضوع را به مرکز اداره اطلاع داده و بلافاصله نیروهای کمکی به محل اعزام می شوند و نیروهای محیط زیست دو تن از متخلفین را پیش از خروج از منطقه مشاهده و دستگیر می کنند؛ اما نفر سوم متواری می شود. متهمین پس از هماهنگی با پلیس ۱۱۰ تحویل پاسگاه انتظامی رباط نمکی شدند.

رحیمی ادامه داد: متهم متواری نیز که پسر یکی از دو متهم دستگیر شده است با مشاهده دستگیری و بازداشت پدرش، دو ساعت بعد خود را به کلانتری معرفی کرد. یکی از متهمین که ضارب اصلی بوده است با دستور قاضی کشیک تا روز شنبه بازداشت خواهد بود و دو متهم دیگر موقتا با قید ضمانت آزاد شده اند.

ضربات کشنده تبر، پاسخ جانفشانی یک محیط بان در سفیدکوه لرستان!

بنابراین، محیطبان موحدی کیا نیز از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می شود و تحت درمان قرار می گیرد؛ محیط بانی که گفته می شود دست چپ و گونه او به دلیل اصابت ضربات تبر، دچار شکستگی استخوان شده و دندان ها و فک وی نیز شکسته است. همچنین جراحات، پارگی و کبودی های متعددی نیز در ناحیه گوش، قفسه سینه، پهلوها و کلیه های وی ایجاد شده است.

گفته می شود، محیطبان محمدحسین موحدی کیا با حدود ۲۳ سال سابقه خدمت، از مأموران خوشنام و زحمتش سفیدکوه خرم آباد بوده و دارای دو فرزند است.

گفتنی است، منطقه حفاظت شده سفید کوه در استان لرستان، دارای 69500 هكتار مساحت است و این منطقه در سال ۱۳۴۷ به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۶۹ با وسعت ۶۸۷۷۶ هکتار به منطقه حفاظت شده سفید کوه ارتقا یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۶
پس این همه میگوییم انواع مدل پهپاد ها را داریم، به چه دردمان خورده است؟ چرا این بندگان خدا باید با حداقل امکانات با جانشان بازی کنند؟ مگر اینها زن و بچه و خانواده ندارند که امید آن خانواده به اینهاست؟ کو پهپاد های پیشرفته ای که ساخته ایم؟
باید به محیط بانان حق تیر داده شود بدون تعقیب قضایی.
ینی چی که موقتا به قید ضمانت آزاد شدن؟؟؟ اگه همگی با ضامن فرار کنن کی پاسخگوئه؟؟؟ این چه طرز رسیدگی به جرائمه؟؟؟ ضامنشونم حتما پول بوده!!!
چرا محيط بان نميتونه از اسلحه استفاده كنه؟ دست خالي چكار كنه بنده خدا، بايد بهشون حق تير بدن
چرا هر کسی که دلسوز ایران است مورد بی مهری و اسیب است؟
باید به شدیدترین وضع این ها تنبیه بشن نه اینکه آزاد بشن
آزاد شدن با قید وثیقه ؟؟
یعنی همچین جانی هایی رو باید آزاد کرد ، که دوباره با تهدید از این محیط بان رضایت بگیرن ؟
امیدواریم محیط بانان احترام گردشگران و توریست ها را داشته باشند تا از این به بعد شاهد این حوادث دلخراش نباشیم
من تو روستاهای مناطق ایلام و کرمانشاه که شامل جنگل های بلوط هست تدریس میکنم متاسفانه هر روز شاهد قطع درختان و تبدیل آن به ذغال هستیم طوری که شاید نصف آن درختان نابود شدن و دولت هم هیچ کاری نمی کند و با این ابزاری که در اختیار دارد و بکار برده است تا صد سال دیگه هم کاری نمیکند
برخورد خیلی خیلی باید جدی تر باشد و گرنه باقی مانده جنگلها به زودی نابودن میشن
بیچاره محیط بان ها و محیط زیستی ها یا به دست افراد شرور به این روز می افتند یا خودکشی می شوند یا به کوه دنا بزخوردشان می دهند!!!
در این بحران های زیست محیطی که ایران رو در بر گرفته رحمت بر شیر این شجاعان نگهبان محیط زیست ایران. قانون گریزان با چه جراتی میتونن به این عزیزان محیط بان صدمه بزنند. چرا قانون محکم تر نیست تا جلوی این دزدان رو بگیره. امیدوارم این محیط بان عزیز جان ش رو از دست نده
تمام اعضای بدن این بنده خدارو تکه و پاره کردن، با وثیقه آزادشون کردن!! دیگه کی به چند تا قاچاقچی چوب اهمیتی میده...
از اعماق وجودم برای این هم وطن رشید آرزوی سلامتی میکنم. در مورد متهمین هم هیچ حرفی ندارم چون اگر حرفی بزنیم فایده ای ندارد حس منافع ملی برای کسانی که شاید حتی کمترین فهم اجتماعی ندارند. از سیستم محیط زیست و کمبود امکانات تا نقص قوانین و عدم برخورد مناسب با متخلفان ، همه وهمه در این کشتی مقصریم. خدایا وضع خوبه امید دارم از سلامتی این محیطبان عزیز خبر خوب بشنویم. من از تهران برای این هموطن آرزوی سلامتی می کنم.
محیط بانان باید مسلح باشن و حق تیراندازی داشته باشن طبیعت مثل مادر ماست و متعرضین به اون باید مجازات بشن.
دردو بر عزتت مرد...
دلم به حال تمام انسان ها و حیواناتی که تو این مملکت زندگی میکنن میسوزه
جز وحشيگري متجاوزين به محيط زيست نام ديگري بر كساني كه در برخورد با محيط بان ايشان را تا اين حد مضروب كرده اند نميتوان گذاشت. اگر قوانين و قضات حافظ قانون توان و پتانسيل برخورد حداكثري را با چنين متهمان و مرتكبين جرم را داشته باشند و اعمال هم كنند كمتر متجاوز به محيط زيست جرأت اقدامات ثانوي از اين دست را خواهد داشت. در مأموريتهاي پليس نيز مواردي از تعقيب و گزيز براي دستگيري مجرم ديده ميشود ولي كمتر ديده و شنيده شده كه مجرمين و مرتكبين بزه جسارت ضرب و شتم و يا اقدام به خشونت منجر به جرح و قتل مأمور را داشته باشند چرا كه گرچه اقدامات پليس در مأموريتهايش در شهرها با تشريفات و تجهيزات خاص و گروهي است ولي مجرمين نيز ميدانند كه هزينه حمله به پليس بالاتر از اين است كه به ان اقدام كنند. از آنجا كه مأمورين محيط زيست ضابط قوه قضاييه هستند بايد هزينه حمله به اين مأمورين كه بعضاً در مناطق دوردست و دور افتاده اتفاق مي افتد چنان بالا باشد كه جرأت ارتكاب را از متخلفين بگيرد.
به ایشان افتخار میکنیم
این افراد اسطوره های زنده ایران هستن ...
ملت گرسنه اند نمی بینید چه سر ملت اومده
مجبورن برای یه لقمه نون به کوه و دشت بزنن تا یه نون خالی پیدا کنتد
به نظرم این سه نفر رو باید اعدام کنن
نميدونم چرا يكبار براي هميشه اين موضوع را تمام نمي كنند . تنها راه ،مسلح شدن و حق تير داشتن محيط بانان است . دقيقا مثل نيروهاي انتظامي و امنيتي
تابناک از‌اون دختری که در یکی از پارک های تهران از گشت ارشاد کتک خورده هم لطفا گزارش تهیه کنید
آنروز که حکم اعدام محیط بان را اعلام کرد عملا چراغ سبز به قاچاقچیان و مخربین محیط زیست بود تا براحتی بلای جان محیط بانان گردند همانطور که با نیروهای انتظامی هم همینکار را کردند و از دید خلافکاران نیروی انتظامی و محیط بانان ، پلنگانی بی دندان بیش نیستند.
الان مسئولین لطف کنن به جای بزرگداشت گرفتن و آه و افسوس خوردن برای این بنده خدا، با 30 سال سابقه بازنشستش کنن. نه اینکه با همین وضعیت دو هفته دیگه بره سر کار و 7 سال دیگه انتظار بکشه برای بازنشستگی.

هرجای دنیا باشه همچین کاری میکنن ولی مطمئنم حقوق های عقب افتاده ی ایشون رو هم بهش نخواهند داد!
این اتفاق داستان رو در رویی 3 روستایی و یک کارمند نیست بلکه داستان تقابل 3 جنایتکار و یک انسان مسول متعهده،
اونهایی که اونجا به راحتی با تبر حمله میکنند و بعد فرار میکنند اگر هر جایی هر فرصتی برای جنایت به دست بیاورند ابایی ندارند.

نوع برخورد با این پرونده در سرنوشت جامعه بسیار موثره

آزادی هرچند موقت دو نفر دیگر بسیار نگران کننده است.
باید با هر سه نفرشون همین کارو کنن تا بفهمن چه حالی داره
بازداشت و قید وثیقه معنی نداره که ...
توی این قوانین باید ......
باید متهمین رو تو چرخ گوشت بندازند و با گوشتشون همبرگر درست کنند و بدهند به خانواده هاشون به زور بخورند ...
مجازات باید معنی داشته باشه ...
ممنونم
بنظر بنده کل کشور ایران از نظر ماندگاری برای مسؤلین مهم نیست اینهمه پول همه جای بیجا خرج میکنند باکمی هزینه بیشتر محیط بانان بصورت گروه سه نفره وبامجوز تیر اندازی مانند پلیس راهی میکردند اینهمه فقر وانهمه دلار که به خارج میفرستند فراری دادن اختلاسگران و..........
تنها عشق به حیات وحشه که باعث شده این عزیزان اینطور جانفشانی کنن، وگرنه با این همه خطر و چندرغازی که میگیرن ارزش ریسک کردن نداره.
محیط زیست خیلی وقته فاتحه اش خونده شده
خوب تبرشون رو ضبط کرده جلوشون رو هم گرفته بوده دیگه بردن به کلانتری برا چیه؟ تو شمال هکتار هکتار درخت قطع می کنن کسی کار نداره رفته گیر داده به دو تا روستائی؟
اینها هم اعدام دارند تا درس عبرت بشوند.
محیط بانان باید مسلح به مسلسل باشند و حق شلیک نامحدود داشته باشند و حداقل دو نفره باشند.
در غیر این صورت شغل بیخودی است.
این افراد برای باند ها کار میکنن برای همین باید به عنوان محاربه اعدام بشن .
شکم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد. اون افرادی که مبادرت به قطع یک درخت بلوط می کنند راه دومی برای کسب یک لقمه نان ندارند. شما اگر یک گربه را در اتاق در بسته دنبال کنید حتما به شما چنگ خواهد زد. مردم به تنگ آمده اند وهیچکس هم جوابگو نیست.
یکی از مشکلات عدم پیشرفت این مملکت خود مردم هستند!
درود به شرفت پهلوان
من نمیدونم چقدر این محیط بانان عزیز مسلح هستند؟ هرچند وقت یه بار یه همچین تلفاتی رو ما باید داشته باشیم؟
لرها چرا برای این کار همشهری هایشان ساکتند فقط بلدند سوژه ای کوچک را پیدا کنند که به قوم لر توهین شده .در عصر حجر انسان را با تبر میزدند .واقعا متاسفم
مسولان که به فکر محیط بانان نیستند
بودجه محیط زیست باید بالا برود و افرادی بصورت حرفه ای برای محافظت از آن تربیت شوند.افرادی که استخدام می شوند مانند ماموران شهرداری قلدر باشند
حبس ابد برا سه تاشون نا مردا.دیوونه ای که با تبر حمله میانه رو نزارید تو جامعه بگرده.حتما باید یه خونواده دیگه رو هم بدبخت کنن؟
يكي از دلايل قاچاق چوب توليد ذغال است كه در ايران به صورت بي رويه توليد مي شود. بايستي حركت اجتماعي "نه به ذغال" را شروع كنيم زيرا:
١- توليد ذغال = از بين رفتن درختان
٢ - توليد ذغال = آلوده شدن هو و ايجاد گازهاي گلخانه اي در حين توليد ذغال
٣- توليد ذغال = مصرف بيشتر كباب و افزايش ريسك سرطان
در لرستان غیر از چوب بلوط چه چوبی برای قاچاق هست؟
فضایی برای کارکنان دولت درست شده که بایستی از متخلفان کتک بخورند این خذمت را تبدیل به خیانت به خانواذه کارکنان دولت بدل کردهاند وگرنه در دنیا کی جرات این جسارت را به نیروهای دولتی دارد
مراقب باشید این سلبریتی های دوزاری از حقوق ضاربین دفاع نکنن .
به خدا قسم فاضیی که اینا رو ول کرده هم باید اخراج بشه!این جنایت کارا چرا باید آزاد بشن!نمایندگان مجلس بجای تلاش برای دیدن عکس دختر خوشگلا یه قانونی در حمایت از محیط بانان بدختمان بذارند
از مرتضوي چه خبر ؟ مي گن فراريدنش به نيجريه ؟
کسی که شاکی خصوصی نداشته و خودش رو تحویل پلیس داده سریع اعدام می شه اما جانیان و جنایتکاران با شاکی خصوصی و عمومی سریع با قید وثیقه آزاد می شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس