بازدید 2381

اجرای معاینه فنی برتر در کشور شکست می خورد

کد خبر: ۷۹۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 19 April 2018

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوا درشهرهای ایران با یکدیگر متفاوت است، گفت: در صورت اجرای معاینه فنی برتر به صورت یکپارچهاین طرح صد درصد شکست می خورد.

به گزارش مهر، سید نواب حسینی منش با اشاره به اجرای سراسری معاینه فنی برتر در کشور، افزود: مصوبه سازمان حفاظت از محیط زیست، حد مجاز آلایندگی در معاینه فنی تمام خودروها در سطح آرام و بالا ابلاغ شده بود و خودروهایی که موفق به پاس کردن حد مجاز در دور موتور بالا نبودند، مردود می شدند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اجرای این مصوبه برای سنجش میزان آلایندگی در دور موتور بالا نیاز به خرید تجهیزات داشت، بسیاری از شهرها نتوانستند این تجهیزات را خریداری کنند. این در حالی است که شهرداری تهران با ایجاد زیرساخت ها از سال گذشته برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و همزمان با معاینه فنی عادی، معاینه فنی برتر را نیز صادر می کرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به حذف معاینه فنی عادی در کل کشور، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، میانگین وزنی خودروهای پایلوت نشان داده است که بیش از ۷۰ درصد خودروها در معاینه فنی برتر مردود می شوند که این رقم، بسیار بزرگ و فاجعه بار است.

وی با تاکید بر لزوم نصب کاتالیست در خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر خاطرنشان کرد: هزینه کاتالیست پراید ۲۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۰ هزار تومان است که با احتساب اجرت نصب، هزینه آن بسیار بیشتر می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در کشور ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد، گفت: در دنیا حدود مجاز آلایندگی مناطق مختلف در کلان شهرها و شهرهای کوچک متفاوت است و باتوجه به اینکه آلودگی شهرهای مختلف در کشور ما با یکدیگر متفاوت است، پس اجرای این طرح باعث احجاف در حق شهرستان های کوچک خواهد شد و مردم را از دریافت معاینه فنی زده می کند؛ چراکه در شهرستان ها معاینه فنی به صورت مکانیزه رصد نمی شود و تنها برای حضور در شهر تهران نیازمند دریافت معاینه فنی برتر هستند، پس مراجعات برای دریافت معاینه فنی به شدت کاهش خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان