بازدید 4514

علت انتخابات زودهنگام در ترکیه

سخنگوی دولت ترکیه با بیان اینکه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور برای خنثی کردن طرح‌های کثیف علیه این کشور است، گفت رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف سه حزب است.
کد خبر: ۷۹۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 19 April 2018

سخنگوی دولت ترکیه با بیان اینکه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در این کشور برای خنثی کردن طرح‌های کثیف علیه این کشور است، گفت رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف سه حزب است.

به گزارش فارس، «بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی نخست‌وزیری ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر) سیستم جدید حکومتی ترکیه با توجه به رای مردم، کار خود را شروع خواهد کرد.

بوزداغ در میزگرد خبری با سردبیری خبرگزاری «آناتولی» گفت: «در تاریخ 24 ژوئن، صفحه جدیدی در دوران ترک‌ها ورق می‌خورد....برگزاری انتخابات زودهنگام (ریاست جمهوری) گامی برای خنثی‌کردن نقشه‌های کثیف علیه ترکیه است».

وی با دفاع از تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام و اینکه سودی در به تعویق انداختن آن وجود ندارد، گفت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی ترکیه، نامزد مشترک احزاب عدالت و توسعه (آ.ک.پ)، حرکت ملی (م.ه.پ) و وطن خواهد بود.

سخنگوی دولت ترکیه با اشاره تلویحی به شکست از پیش تعیین شده حزب جمهوری‌خواه (ج.ه.پ) در انتخابات آتی، گفت این انتخابات به دور دوم نخواهد رفت زیرا از هم اکنون نتیجه دور اول مشخص است.

اردوغان نیز روز گذشته با اعلام تصمیم برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، هدف از این تصمیم را تحولات منطقه و لزوم از بین بردن ابهامات درباره آینده سیستم حکومتی این کشور عنوان کرده بود.

این در حالی است که اردوغان در ماه اکتبر سال 2017 گفته بود که قصد برگزاری انتخابات زودهنگام را ندارد و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه که سال 2019 برگزار می‌شود، برای نیم قرن دیگر سرنوشت این کشور را تغییر خواهد داد.

ترکیه در تاریخ 27 فروردین 1396 همه‌پرسی تغییر قانون اساسی و تغییر نظام از پارلمانی به ریاستی را برگزار کرد که طبق آنچه اعلام شده، 51.2 درصد رای مثبت و 48.8 رای منفی داده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار