بازدید 27952

خیالبافی‌های عجیب برای تشکیل اولین کشور وارد کننده آب!

در استان کوچک و خشک قم که در شرایط کنونی با بحران شدید آب رو به روست و اگر پروژه عظیم انتقال آب قم رود نبود، امکان زندگی در این استان سخت می شد، حالا ایده هایی در رابطه با تشکیل کشور قم مطرح می شود؛ ایده هایی عجیب و قابل تأمل که بد نیست حداقل در زمینه منابع آب و بحران های برآمده از آن به صورت جدی ارزیابی شود!
کد خبر: ۷۹۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 19 April 2018

خیال بافی های خنده دار برای تشکیل اولین کشور وارد کننده آب!در استان کوچک و خشک قم که در شرایط کنونی با بحران شدید آب رو به رو است و اگر پروژه عظیم انتقال آب قم رود نبود امکان زندگی در این استان سخت می شد، حالا ایده هایی در رابطه با تشکیل کشور قم مطرح می شود؛ ایده هایی عجیب و قابل تأمل که بد نیست حداقل در زمینه منابع آب و بحران های برآمده از آن به صورت جدی ارزیابی اش شود!

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که بحران آب سراسر پهنه جغرافیایی کشور را در بر گرفته و در این بین، استان های مرکزی مثل قم شرایط اسفناک تری دارند، شنیدن ایده کشور شدن قم به جهاتی جالب توجه تر به نظر می رسد؛ جالب توجه تر از این منظر که بحران های کنونی موجود در شهرهای بزرگ حاصل ندانم کاری های گذشته بوده و تنها راه گذر از آنها مدیریت سیاسی صحیح کشور است.

عدم توازن جمعیت و پراکندگی نا متناسب جمعیت کشور در شرایط کنونی به یکی از مشکلات بزرگ مدیران اجرایی کشور بدل شده و در حالی که سواحل نیلگون بکر و دست نخورده خلیج فارس سال های کم فروغی را طی می کنند، مرکز خشک کشور از تراکم بیش از حد جمعیت و ظرفیت بالای بهره برداری انسانی به مرز انفجار رسیده است.

از شهر و استان تهران که به واسطه ترافیک، خانه های مسکونی کوچک و در هم تنیده، پیاده روهای شلوغ و... که بگذریم، شهرهایی چون اصفهان و قم نیز شرایط بهتری نسبت به تهران ندارند. در بسیاری از شهرهای بزرگ و مرکزی کشور آنقدر تراکم جمعیت بالا رفته که کار به تخریب محیط زیست رسیده و منابع آب و خاک در حال نابودی کامل است.

در شرایط کنونی و در شهرهایی چون قم، تهران، اصفهان، کرج، یزد، کرمان و... تأمین آب شرب سالم برای میلیون ها شهروند و مهاجر ساکن به یک کابوس بزرگ تبدیل شده است و طرح های عظیم و میلیاردی انتقال آب نیز یارای پاسخ به این نیاز روز افزون را ندارد.

این وضعیت عجیب در حالی است که بسیاری از شهرهای کوچک و مستعد کشور در زمینه پذیرایی از جمعیت بالای کشور به دلیل به توجهی های تاریخی مسئولان کشور در شرایط خوبی به سر نمی برند و برای نمونه، سواحل خلیج فارس با همه توانمندی های بالایی که دارند، قادر به پذیرش و اسکان حداقل جمعیت ها را هم نیستند!

شاید در سال جاری و سال های آتی، بحران آب و تأمین منابع آب شرب سالم به بزرگ ترین دغدغه مدیران اجرایی و شهروندان ایرانی در فلات مرکزی کشور تبدیل شود؛ دغدغه ای که البته چند سالی هست که در رابطه با شهر و استان قم نگرانی ها را دامن زده و هم اکنون نیز اگر نبود برداشت های غیر قانونی و بی رویه از منابع آب زیر زمینی و طرح انتقال آب قم رود، مشخص نبود این منطقه از کشور به چه میزان توان پذیرش شهروندان ایرانی را داشت؟

در جنوب شرقی شهر قم و در فاصله 70 کیلومتری این شهر، آنقدر بازار برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و توسعه دهکده های تفریحی داغ است که در آینده نزدیک کف گیر منابع آب این منطقه به ته دیگ خواهد رسید و بحران آب از شهر قم به مناطق کوهستانی این استان نیز تسری خواهد یافت.

مناطق جنوبی استان قم که تا چند دهه پیش، تنها محل سکونت اهالی محلی بود و عمده منابع آب مورد نیازشان ـ چه در بخش شرب و چه در بخش کشاورزی ـ از طریق قنات تأمین می شد، حالا به سفره ای نامتناهی برای عده ای سودجو تبدیل شده که با حفر چاه های عمیق و برداشت های بی رویه آب به ساخت و ساز اماکن تفریحی می پردازند و فعالیت غیر عاقلانه اقتصادی خود را به قیمت تخریب آینده منطقه دنبال می کنند.


احداث سازه های آبی عظیم برای پرورش ماهی، ایجاد استخرهای بزرگ با هدف آبیاری باغ و زمین های کشاورزی، ساخت بلوک های تفریحی متعدد با هدف جذب گردشگر و کاشت درختان و گیاهانی غیر بومی با مصرف آب زیاد، از جمله اقداماتی است که این روزها در مناطق جنوبی استان قم به امری عادی تبدیل شده و گویا کسی بنا ندارد در مورد علت صدور چنین مجوزها و میزان خسارات آن به آبخوان های زیرزمینی هشدار بدهد.

جدا از جنوب شرقی استان قم که البته منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوای قم است، اوضاع شهر قم و اطراف آب به مراتب بدتر است. در این منطقه از کشور منابع آب موجود بسیار اندک است و این منابع آب نیز شور است؛ شرایطی که در سال های گذشته مسئولان را ترغیب کرد تا پروژه عظیم انتقال آب قمرود را برای حفظ حیات آن به اجرا بگذارند.

بر اساس طرح انتقال آب قمرود، اکنون سالانه 180 میلیون مترمکعب آب از مزارع کشاورزی و مراتع حاصلخیز شهرستان الیگودرز دریغ و از مسیر شهرستان گلپایگان و دلیجان و سد 15 خرداد به سمت استان و شهر قم در حال انتقال است؛ پروژه عظیمی که قرار است حجم آن تا سال 1410 به 250 میلیون مترمکعب برسد و هم اینک نیز خسارات سنگینی به روستا و شهرهای مبدأ انتقال آب وارد کرده است.

خیال بافی های خنده دار برای تشکیل اولین کشور وارد کننده آب!

هم اکنون تقریباً همه منابع آب شرب شهر قم و مناطق حاشیه ای آن از طریق انتقال آب قمرود تأمین می شود و در جنوب شرق این استان نیز برداشت بی رویه منابع آب از اعماق زمین خیلی زود تنش آبی را به این مناطق نیز تسری خواهد داد.

با این توصیف ها که به آن اشاره شد، ایده تشکیل کشور قم را باید از منظر منطقی نیز ارزیابی کرد. واقعاً چه بر سر کشور ایران آورده ایم که اکنون در فلات مرکزی و منطقه ای خشک و بی آب ایده تشکیل کشور مطرح می شود؟

توسعه شهر قم و امثال آب به قیمت نابودی چندین روستا و شهر کوچک در مناطق پربارش و مستعد کشور برای پذیرایی از جمعیت جوان و فعال کشور رقم خورده است؟ آیا قم می تواند در شرایط کنونی میزبان و پذیرای جمعیت بیشتری از مناطق مختلف کشور باشد؟

این شرایط توصیف حال سراسر کشور است. آنقدر توازن جمعیت و توسعه جغرافیایی آشفته و به هم ریخته است که شنیدن چنین ایده هایی در نقاط دیگر کشور نیز چندان عجیب نیست. بحران آب در حال گسترش است و خسارات سنگین آن مثل تنش های امنیتی نمایان شده اما برخی غافل از همه این بحران ها در پی دمیدن بر این بحران ها هستند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۷۴
تابی جون جدی نگیر
شب بوده یه مقدار غذا سنگین خوردن
آره قربونش......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
کشور واتیکان در قلب اروپا واقع شده وهمسایه اون عراق وسوریه .وافغانستان نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
چون ایشون پیشنهاد جدایی طلبی داده، شده ایده. اگه من بودم، میشدم محارب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
ببینید تابناک و دوستان عزیز معضل اول و آخر این مملکت سیاسی و امنیتی کردن همه چیز و سواستفاده از هر چیز با عناوین سیاسی و امنیتی است. در این مملکت آب و کشاورزی هم سیاسی دیده میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
من رفتم دنبال ویزای قم
تابناک عزیز کشور جمهوری اسلامی قم چه هیزم تری به شما فروخته که شما این همه ساز مخالفت با این کشور نو پا می نوازید؟
مگه همه کشورهای دنیا رود کارون و دز و سفید رود دارن؟
اونا از تشنگی مُردند؟
شما بزارید فعلا این کشور نو پا سر و سامان بگیره مشکل آب هم حل میشه
هر که او دندان دهد او نان دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
آب بقیه رودخانه ها را خشک نکنه کشور شدنش پیش کش . آخه به چه قیمتی دارند اینکار را میکنند ؟ رشد و پرورش
به ماهی چرا قم چرا جایی که آب
هست و آب شیرین نیازی نیست اینکار باید انجام بشود اینهمه استخر که تازه همگان حق استفاده از آن را ندارند و چند وقت پیش فرموده اند که افقانی ها حق استفاده از ان را ندارند با چه آبی پر میشود . وقتی که توریست حق استفاده از استخر را ندارد اینهمه مکان توریستی چرا ؟ لاقل برای خودشان مشخص کنند
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
بزاریم جدا بشن! بعد پول نفت و گاز هم بهشون نمیدیم! نون خور کمتر زندگی بهتر!
!استان مولدی هم که نیست!
مشکل آبشون هم به ما ربط نداره
ایران رو بی آبی و خکسالی ازپا انداخته اونوقت مسئولین ما در حال دیدن رویا و خواب عمیق تشکیل کشور قم و نابودی دیگر کشورها هستن.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
گویا خونشان رنگینتر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
این همه بودجه میذاارن برا تسلیحات نظامی که از چی دفاع کنن وقتی ایران خودش داره از بی ابی نابود میشه
تجزیه طلبی به هر گونه ای که مطرح شود بر خلاف نص صریح قانون اساسی مبنی بر حفظ تمامیت ارضی کشور است و باید این آقایی که این حرفها را زده در دادگاه به همین جرم محاکمه شود. اگر یک نفر با سو استفاده از حرمت لباس روحانیت برخلاف مصالح کشور سخن بگوید فردا تجزیه طلبان دیگر هم به همین بهانه کشور را به آشوب و جنگ داخلی خواهند کشید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اگر خاتمی همین پیشنهاد را داده بود چی میشد؟
"واقعاً چه بر سر کشور ایران آورده ایم که اکنون در فلات مرکزی و منطقه ای خشک و بی آب ایده تشکیل کشور مطرح می شود؟"

انگلیس و روسیه همیشه به دنبال تجزیه ایران بوده اند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
احتمالا با یک کار کارشناسی سنگین دیگه می گن در کنار پتروشیمی دریای خزر رو هم بدین به استان قم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
آفرین! زدی به هدف
به نظر من قم نباید کشور بشه باید یک قاره جدید بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
دارن تیم ملی میفرستند برای جام جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
به اندازه یه قاره هم مدیر برای ادارش هست
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
چه دیدنیه این تیم ملی!!! لباس و کفش های ورزشیشون را عشق است
مطرح کردن همچین ایده ای خیانت به تمامیت ارضی کشوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اتفاقا خوبه.همه روحانیون نیرن اونجا تا بر اساس شرع مقدس زندگی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
بسیار ایده خوبیه
اسمشم بذارید قمستان مثل افغانستان یا تاجیکستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اسمش قمیکان باشه بهتره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
غمستان عالیه رو رای منم حساب کنید
باید توجه داشت که انتقال آب دلیجان گلپایگان و کمال صالح باعث رشد بی رویه قم شده و هم اکنون به یک کانون بالقوه ایجاد بحران امنیتی و انسانی تبدیل شده است. توسعه شهر و تامین زیر ساخت آن از منابع شهرهای اطراف هم خلاف حکمت است و هم غیر اقتصادی . اما در پیشنهاد ضد امنیتی رئیس جامعه المرتضی باید تحقیق بیشتری کرد.....
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
مهم اين است كه آشكار شود چه كساني پشت مجوز هاي ساخت و ساز محل هاي تفريحي در اين استان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
بیست و چهار ساعت لوله اناقال آب را ببندند تا دیگه از این فکرها نکنه
عج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
عزیزم خوده خبر میگه اب الیگودرز شما میگی گلپا
با همین خیال پردازی های غیرعملی بود که ایران به این حال وروز افتاد
حالا کشور هم بشه، چند تا کشور تو دنیا به رسمیت میشناسنش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
بذار دلشون خوش باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
کشور واقعا چه زیبا میخوان ایرانو تجزیه کنند
پلایشگاه و پتوشیمی هم میخوان. جالبه مناطق نفت خیز همه در خوزستان، کهکلیو، ایلم، کرمانشاه و لرستان قرار دارند اونوقت پتروشیمی ها در تبریز و اراک و ...... جوانان مناطق نفت خیز یا بیکارن یا برای کار مجبورن برن عسلویه اونوقت تا دلتون بخواد از اصفهان، تهران، آذزربایجان و لرستان در خوزستان استخدام شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
فکر الودگی محیط زیستی همین پالایشگاهها و پتروشیمی ها رو هم بکن، اصن همش مال خودتون ما اینجا سرطان ریه گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
یکی از این پالایشگاه ها هم میدهند به قم چه اشکالی داره مگه
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
ایران میشه قم و حومه
این ایده ها ناشی از خرده اطلاعات همراه با توهم است. متاسفانه مورد شخصی هم نیست که بتوان از کنار آن گذشت بلکه رگه های آن را در خیلی از تصمیمات غیر کارشناسی میبینیم. از ساخت پتروشیمی و پالایشگاه و .... گرفته تا صنایع فولاد و....و در مناطق مرکزی و خشک کشور. بزودی مجبورم همه آنها را بدلیل بحران خشکسالی تعطیل و یا در بهترین حالت به مکان درستش یعنی سواحل خلیج فارس و دریای عمان انتقال دهیم.
با سرقت آب دیگران ، وضعیت آب قمی ها خوب شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خودشان که آب ندارند
قم و یزد با صرف هزاران میلیارد تومان پول و نابودی لرستان و بختیاری توسعه ایی پوشالی پیدا کرده اند . که مطمعنا پایدار نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
البته آب کل خوزستان را هم چهار محال دارد تامین می کند. و خوزستانی ها توهم آب داشتن دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
مطمئناً
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
کل آب خوزستان را بختیاری تامین میکند نه چهار محال بهتره فرق چهارمحال را با .بختیاری بدانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
ناشناس 16:31 بهتره مطالعت رو بیشتر کنی.آب خوزستان فقط از چهار محال نیست. در ضمن آب ارزونی خودتون
حق نفت رو به خوزستان بدن
همین کافیه!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اب کل خوزستان رو چهارمحال تامین میکنه؟ درک میکنم که میخواید بین خوزستان و چهارمحال اختلاف بندازید ولی متاسفانه کور خواندید
چند کلاس سواد داری؟
اگه سر سوزنی از جغرافیای کشورت اطلاع داشته یا یک جو شعور،چنین حرفی نمیزدی.
شماها کمر به نابودی تمام مناطق مرزی بستین.
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اشتباه میکنی رفیق ناشناس . یه کم جغرافی بخون ، یا لااقل نگاهی به نقشه توپو گرافی کشور بنداز و ببین که اکثر آب کارون از منابع داخل خوزستان و کوههای دهدز ، ایذه ، مسجدسلیمان تهیه میشن که از کوههای بسیار بلند کشوره و در تمام طول سال برف داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
ایرانیان عزیز مطرح کردن چنین درخواست هایی برای تجزیه ایران خیلی خطر ناک است و برای همین ما باید نگران تمامیت ایران باشیم و با این حرف ها گول نخوریم تمامی این طرح ها از بیخردی مدیران است و این بیخردی باعث شکاف در جامعه ایران خواهد شد پس مراقب سخن گفتن با یک دیگر باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
حالا این استان بختیاری کجاست جدیده؟ جدیدا هرکس هرجور دلش میخواد اسم استانها رو تغییر میکنه و جغرافی رو عوض میکنه. مسسیر رودها هزاران سال همین بوده و نباید تغییرش داد والاسلام
حالا یکی یه حرفی زده شما از اب گل الود ماهی قمی نگیر تابی دانشجو
وقتی یک نفر بیاد و همچین نظری بده شما هم باید به خودتون اجازه بدید در مورد قم اینطور صحبت کنید
اینقدر این حرفی که این بابا زده تو دیواره که حد نداره .
اما جالب تر از همه اینه که خبرگزاری شما یه همچین چیزایی رو میکنه تیتر یک! اونم تو این اوضاع مملکت با اینهمه مساله مهم و مشکل اقتصادی .
یعنی یا اینکار شما هم به اندازه این حرف غلطه یا اینکه برای به حاشیه بردن وضع اقتصادی داری این خبر ها رو پررنگ میکنی که در این صورت کار شما از اون حرف غلط تره !
فی امان الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
عالمی را یک سخن ویران کند، روبهان مرده را شیران کند
تنهااااا مساله ای که مردم نسبت به آن بی تفاوت اند کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
آب شرب مصرفی 6% کل مصرف آب است .
اصفهان هم خشکسالی هست
اینکه فرمودین " کشور قم " یعنی بلا تشبیه کپی واتیکان میشه ؟
اونوقت یعنی چی ؟ رییس جمهورش کی میشه؟ کاشونم میچسبه بهش؟دیگه چه خبرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
تازه اول دعوا ها سر اینه که کی رئیس جمهور بشه !!!
ما فکر میکردیم کردستان و سیستان و حاشیه ایران داعیه جدایی طلبی دارند در حالی که ....
مدیریت کشور ایراد بزرگی دارد که غوره نشده ها اینگونه فکر میکنند .
طبق معمول نظرات رو نگذاشتین
با این طرز فکر هاست که کل کشور را به این روز انداخته اند ول کن هم نیستند شاید هم کل ایران دیگر چیز دندان گیری ندارد و فقط می خواهند در مرکز کشور متمرکز شوند
مافیای واردات آب و سودهای کلان آن.وگرنه مگرکشورهای امارات و کویت و قطر وضعیتشان بهترازایران است؟چرا آنها مشکلات اینچنینی ندارند.متاسفانه ما همچون کسی بودیم که برروی شاخه ای نشستیم و درحال بریدن زیر پای خودهستیم
ایده تجزیه کشور بیشتر به خیانت شبیه نمیدونم این اقا چطور با افتخار به طرح این مساله حساس و بحث انگیز پرداخته.بهتره وزارت اطلاعات به این قضیه ورود کنه.
اَاَاَاَاَاَاَیییییییییی خداااااااااااااااااااا...........
این ایده جهت تجزیه ایران مطح شده و بس
بسیار خطرناکه
حرف مفت یک فرد برای شما فرصت عقده گشای فراهم کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
طبق معمول همیشگی سایت
بله

:)
جای مردان سیاست بنشانید درخت.
اینها آب را از سر شاخه های زاینده رود می برند.
این آقا که پیشنهاد داده فکر کرده قم مثل واتیکان می شود واز آنجا به مسلمین جهان حکمرانی. می کنند.. آرزو که عیب نیست. عذر خواهی هم که بلد نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
بشر به امید زنده است .
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خود مردم قم باید پاسخ این اقا را بدهند
تابناک عزیز
شما چرا در راه ایجاد کشور قم سنگ اندازی میکنی؟ وقتی کشور شد روحانیون نماز باران میخوانند و آب برای کشاورزی هم فراهم میشود و با صادرات آب به کشور استعمارگر ایران می توانند هزینه های کشورداری خود را تامین کنند . همچنین پروژه بزرگ آموزش و تامین و صادرات روحانی برای کشورهای اطراف خودش را هم در پیش میگیرد و پس از چند سال به پیشرفته ترین کشور دنیا تبدیل می شود .
این را هم بگم من شتر نیستم و پنبه دانه نیز نمیدانم چیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
لایک داری صادرات روحانی
منحرف کردن ذهن مردم هر روز بایک داستان صوری !!!
تابناک جان چقدر ساده ای...
منظور از کشور مستقل ، یعنی اینکه بودجه ای کلان به اضافه کلیه امکانات از جمله آب و برق و گاز مجانی دریافت کنند و بعد مستقل باشند و به کسی هم مربوط نباشه اون تو چی کار می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
اینی که گفتی وضعیت همین الان قم هستش که
باسلام سیستان و بلوچستان وخوزستان واطراف هیچوقت ادعای جدا طلبی نداشته و ندارند وزیر پرچم جمهوری اسلامی زندگی میکنند فقط تقاضای رفع تبعیض واحقاق پاره ای از حقوق خود را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
سیستان و بلوچستان اینقدر از نظر منابع طبیعی غنی هست و در کنارش مردمی بسیار خوب هم داره ولی متاسفانه به عمد محروم نگهداشته شده.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خدا خیرت بده که حرف حق رو زدی.
کیه که بفهمه
توریست های خارجی که به اصفهان می آیند آب داشته باشند، کشور کردن قم پیشکش
این خلاف قانون اساسی هست
هیچ کس حق نداره به هیچ بهانه ای ذره ای ازین خاک جدا کنه
خراسان چی ؟ اون که می تونه کشور بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اون خیلی وقته یه کشوره
مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خراسان = ايران
خراسان پاي حفظ ايران و فرهنگ ايراني وايستاده
شما نگاه نكن به اين چند وقته و چند نفر كه همه خبرهاي خراسان در مورد اونهاست
از این استخر ها فقط در قم نیست ، شمال تهران پر است از این استخر ها که با آب شرب پر میشه ،صاحبان آنها هم مرفهین بی درد خارج نشین هستن و اصلا آینده براشون مهم نیست که چه بر سر این مملکت خواهد اومد.و بدتر اینکه اصلا هیچ مسئولی نیست که پیگیر این قضیه بشه .اخه حساب کردن پلکانی هزینه آب هم شد راه حل ؟؟؟ صاحیان این استخرها همبرگر 1 میلیونی میزنن تو رگ ، اون وقت شما میخوای با پلکانی حساب کردن هزینه آب مشکل اسراف رو حل کنی ؟؟؟؟؟ راه کار اینه که با حکم قضایی تمامی چاههای غیر مجاز و استخرها پر بشه و انشعاب کسایی که رعایت نمیکنن کنسل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
یه چیزیم طلبکار شدی
اگر کشور هم بشه به صورت نمادین است . منظور پیشنهاد دهنده آن تاسیس مکانی مانند واتیکان است که در دل ایتالیا قرار دارد و الآن نماد خاص مسیحیت است . لذا نیازی به اینقدر سر و صدا نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
چی چی نمادینه؟ پتروشیمی خواستن و پالایشگاه نفت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
هیچ می دونی بقیه ی استان ها و اقوام ایران هم بدشان نمی اید کشور نمادین داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟ اصلا می دونی حتی بعضیا دوست دارند ایران به صورت ایالتی اداره بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته شما مقصر نیستی .
ایکس
| United States of America |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
خدا یه عقلی به شما بده یه پولی به ما
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اوکی یه نماد پتروشیمی، یه نماد پالایشگاه و یه رودخانه نمادین بعلاوه نماد تاسیسات گاز و برق براشون بذارن
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
قم تا چند سال پیش شهرستان بود آمدند استانش کردند بدون اینکه شهرستان تابعه داشته باشه . هنوز هم تنها استان ایران که فقط از یک شهرستان تشکیل شده قمه . با توجه به مقدس بودن این شهر برای شیعیان این اشکالی نداشت اما گویا بعضی ها بدجوری ادعای کشور شدن داده اند با این اوضاع دور از ذهن نیست فردا یکی پیدا بشه بخواد قم را قاره هفتم اعلام کنه
Morteza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
الان کل مشکل ملت بدبخت ما اینه که قم کشور بشه یا نشه؟ تا کی فریب افکار عمومی؟
از تابناک خواهشمندم پیگیر استخر های شمال تهران و سایر مناطق مثل دهکده در شهرستان فردیس استان البرز رو هم پیگیر بشید. با یک عکس هوایی مشخص خواهد شد که در این بحران بعضی ها چطور در کنار استخرهاشون حمام آفتاب میگیرن و دلستر با یخ نوش جان میکنن.
بهترین جای تشکیل واتیکان اسلامی ، مقدس ترین مکان اسلامی ، مکه و مدینه است . هم مرکز گفتگو بین تمام فرق اسلامی می تونه بشه و هم درآمد مستقل بدون نفت داره و هیچ کس سر اینکه مقدس ترین مکان اسلامی است بحثی ندارد. و گرنه مشهد ، قم ، شیراز ، ری ، نجف ، کربلا ، کاظمین ، سامرا ، قاهره و ...... شرایط مشابه و حتا بهتر از قم دارن
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
چه معنی داره ما در همه چیز پیرو غربیها بشیم مثلا واتیکان چه گلی به سر مسیحیت زده؟که حالا ما اونهم به پیشنهاد یه روحانی بخواهیم مثل اون رو درست کنیم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
بهترین نظری که خواندم همین بود
در همینجا به پیشنهاد می کنیم به کشور عربستان بروند و در آنجا هر فعالیتی که دوست دارند انجام بدهند. کشور عربستان نیز منابع نفتی فراوانی دارد. نوبتی هم باشد نوبت عربستان است.
اگه به برکت حرم و اهل و خاندان پیامبر نبود که کسی در اون بیابون شورابه زندگی نمیکرد ......
بیچاره لر ها از خوزستان تا لرستان ایلام....که با داشتن منبع غنی آب و نفت فقیر ترین جمعیت کشورند
پاسخ ها
Morteza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
گریه داره به خدا
چه معنی داره که مرکز روحانیت یک شهر بشه؟ خب پراکنده بشن در روستا ها و کشور های بلاد کفر، مردم ناآگاه را به دین اسلام دعوت کنند بجای کعده های چند ده نفری در یک زره جا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
وای ولمون بکن
درسته کسی خیلی جدی نمی گیره این پیشهاد را البته غیر تابناک که معمولا شاخکهای گیرندش همواره فعاله اما بهرحال این ایده ای است که شاید بعدها عملی بشه و مثل واتیکان قدرت اجرایی وسیاسی شان محدود به همان قم شود
تابناک جان به شما سلام گرم و خسته نباشید عرض میکنم از دل جلگه های سرسبز البرز مرکزی . زیاد اعصاب خودتان و کاربران را اذیت نکنید . من در این کلبه چوبی در دل جنگل بکر وقتی امروز فیلم کتک کاری دختر نوجوانی را توسط زنان نطامی دیدم حقیقتا نه صبحانه به من چسبید نه زیبای جنگل . کوفتم شد . من خیلی صادقانه به شما عرض کنم که برخی شعارهای قشنگی می دهند که دلم و زبانم آب میافتاد . این روحانی محتکرم میخواهد بگوید که چنین رفتارهای مربوط به دکترین سیاسی و فرهنگی ما که دولت و حاکمیت اجرا میکنند ما نبودیم نه دا داش این طور نیست
این نظریه بسیار جالب است و معقول هم می نماید هدف استقلال حوزه در دنیای اسلام است که تحت کنترل مراکز دیگر نباشد و در سرتاسر دنیا به صورت مستقل عمل کند برای تامین مخارج از وجوهات شرعی استفاده شود و مرکزی برای تربیت علماء دانشمندان عالم اسلامی از تمام مذاهب شود ریاست هم به دست مرجع ارشد عالم اسلام باشد هم تمام اموال شرعی دنیای اسلام در دست او باشد هم چنین خرج آن برای تمام دنیا مثل واتیکان عمل کند اما نه به محدودیت او بلکه مثل یک دولت که جز قوانین اسلامی در آن اجرا نشود از صفر تا صدش اسلامی باشد ...و هر کسی را در خود جای ندهد مگر با شرائط خاص .
نه دایی . نه عمو . نه داداش . اینجوریا که میگی نیست . هر چه در ایران اتفاق میفتد باید کسانیکه روز و شب در چند دهه فریاد میزدند که ما عدالت مالی و قضایی و وووبرایتان اجرا میکنیم . ما شما را به بشریت میرسانیم . ما نمیگذاریم مورچه ای زیر پای کسی کشته شود ما اگر باشیم نمیگذاریم کسانی از عدالت قضایی فرار کنند مانمیگذاریم کسی وامهای هزار میلیاردی بگیرد ما ما ما ... ولی حالا برای برون رفت از این همه مشکلات پیش رو فقط گفتند بگویید اوضاع خیلی خوب هست . خیلی بهاله هیچ اشکالی نداره تا دشمنان سو استفاده کنند . نه عمو حرف زدی تا آخرش باش . اینهمه خسارت و عقب افتادگی مردم را چه کسی جواب میده . بروی در یک جای و استانی و کشوری خداحافظ . کی بود کی بود ما نبودیم
والا همین الانم اصل کشور در قم خلاصه شده بقیه کشور هم شدند توابع!!!!
اخلاق سیاسی و اخلاق مذهبی برخی از مسئولین و مدیران بر اخلاق تخصصی آنان چربیده است و برای همین است که اصفهان در عدم توازون رشد فربه تر و قم سریعتر و یزد و کرمان نیز فربه تر شده اند اگر اخلاق تخصصی و علمی داشتند همانند مدیران دانشگاهی و با اخلاق علمی قدیمی روند رشد و توسعه را بصورت متعادل ادامه می دادند . اخلاق علمی هیچ موقع اجازه نمی دهد درخواست بودجه ویژه به قم شود چون همه در نگاه اخلاق علمی شهروندی برابر دارند . این چه منطقی است که هر از چند گاهی از قم بلند میشود
هر کس بهر عنوانی بخواد از تجزیه ایران دم بزنه باید خیلی زود احضار و محاکمه و مجازات بشه هر کس که باشه فرقی نمیکنه.
کاربران محترم من فکر میکتم چون ایده آرمانی و عدالت خواهی و انقلابی بودن در عرصه فرهنگی و اقتصادی و بین المللی در مقدار و مقیاس ایران بزرگ برای چنین تیورسین ها و دکترین آنها جواب نداده است لذا در فکر مقیاس کشور کوچکتری هستند که اگر مثلا در کشور قم حاکم این ثلا کشور صبح از در بالای ساختمانی چند طبقه رفت انتهای کشورش را با چشم ببیند . یعنی نگاه انان در بخش اقتصاد و کشاورزی برای در حد یک محله هست ولی اگر در همان محله چند تا مردمش کشیده خورند پس اعتراض چی خواهد شد . نمیدانم لابد در آن مقیاس کمتر میگویند چنان رفتار میکنیم که کسی اصلا مشکل نداشته باشد شدنی هست ؟
جالبه همه از وجود مشکلات دم میزنن و خوب چه اشکالی داره این نظریه حداقل مطرح بشه که قم صرفا بشه پایگاه دینی و... با حداقل برخورداری از منابع یکی از پتروشیمی ها!!
بیشتر این حرفها و گفتارها و ایده ها از سر بیکاری هست . آرزو داستن عیب نیست ولی آرزوی که با عقل جور باشد . من اگر رییس جمهور همان کشور در دل کشور ایران (قم )باشم دستور میدهم همه کار کنند و هیچ کس بدون کار مزد نگیرد . چه روحانی باشد چه غیر روحانی . چون اگر بیکار بمانند امکان دارد چند ماه دبگر فگر دیگری به سرشان بزند . و این برای کشور خوب نیست .
در آن کشور رویایی اگر مرد. م برای زندگی کردن هجوم آوردن و گرسنگی حاکم شد . سپس اعتراض شد چگونه برخورد میکنید مطبوعات آنجا چگونه فعالیت میکنند . سینما . ورزشگاه . دوچرخه سواری زنان آنجا چگونه هست ؟ حجاب اجباری هست یا نه
آخ جون من میخوام اولین نفری باشم که در آن شهر مدینه یا کشور فاضله زندگی کنم . کسی به کسی کاری ندارد. آزادی بیان انجا خیلی هست . رودخانه ای در دل شهر روان هست و مردم در کنارش نشسته و کپ و کوپ مشغولند . کودکان با هم مسغول بازی وباران همچنان نم نم میبارد آخی . تابناک خواب بودم خیالم ورداشت
من واقعا با تشکیل کشور قم موافقم و اگر قرار بر رای گیری باشه بهش رای می دم.
قم اگه کشور بشه ما هیچ پناهنده جدیدی ازش قبول نمی کنیم
به قول بزرگان: تا کور بشه چشمی که نمی تونه کشوریت (قم) را ببیند. روستا بود میخاس شهر بشه حسودی کردند شهر شد حسودی کردند استانش کردند بازم حسودیشون شد کشور شد حسودیشون میشه قاره شدنش که دیگه اشکال نداره آخه چقزه حسودند خوب کشور بشه چی میشه مگه!
اصلا فم جدا بشه وخیال همه را راحت کنه .شهری بی آب این همه ادعا.تمام استانها باید چوب بی آبی این شهر رابخورند
معلوم شد که ریشه تجزیه ایران از کجا آب میخوره.کشو ر قم ...
آقا خیلی هم خوبه. اگر قم کشور بشه اونوقت کشور ایران میتونه به شهروندان مشورت قم ویزا نده.
البته ایده اداره کشور بصورت ایالتی قبلا مطرح شده و احتمالا مظور این جناب هم همین بوده. در هر صورت قبل انجام مراحل ایالتی شدن باید ایران تبدیل به یک کشور بشه چون بنظر من هنوزم نمیشه گفت ایران یک کشور هست.
به نظرمن بهتره کمک کنیم تا نجف یه کشوربشه
شما نگران بی آبی قم نباشید
تمام ایران با دعای خیر مومنین قم اداره میشود و در صورت استقلال هم با دعای باران پرآب ترین کشور جهان میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
خوب اب الیگودرزو میخواین چکار؟ بخواب دعا کن برات نون از اسمون بیاد. مثل اینکه مفتخوری خوب بهت اثر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
پس دعا کنید فقر و فساد و فحشا و رانت و اختلاس و لامذهبی و ازدواج سفید و بی شغلی و تجرد و بی پولی و کم رنگ شدن اعتقادات از کشور رخت بربندد، شماره کارت هم لطف کنید تا نقداً تقدیم کنیم حق الزحمه را
واتیکان اگر مستقله اولا یک شهر نیست یک ساختمان و محوطه اش هست
در ثانی پتروشیمی و پالایشگاه در اختیارشون ندارند و کشورهای مسیحی سالانه کمک مالی به واتیکان میکنند به علاوه از توریست ها درآمد دارند
قم اگر کشور بشه میشه مرکز جهان اسلام و کشورهای اسلامی کمک مالی میکنند؟
یا توریست میاد؟
با یک نفر در یکی از کشورهای سنی نشین همسایه حرف میزدم میگفت علاقه زیادی به مطالعه راجع به اسلام دارم ولی میترسم برم قم چون مرکز شیعه هست و میترسم من را به عنوان یک سنی راه ندهند
واتیکان وقتی مستقل شد که همه نسیحیان کاتولیک روی استقلالش اجماع داشتند
من هم طلبه قدیمی مرحوم مجتهدی هستم درزمان شاه بعضی از مجتهدین معتقد بودند اگرچند ساعت رادیو وتلویزیون را در اختیار آنها بگذارند وضع کشور و دین بهتر میشود الان حدود چهل سال است که حرف اول و آخر را میزنند ولی نتیجه چه شد بیکاری واعتیاد وازدواجهای سفید و بد و بیراه گفتن در کوچه و بازار به مقدسات چرا ما از تاریخ درس عبرت نمی گیریم کار وسیاست اشتباه را هرجا متوقف کنیم واعلان کنیم که اشتباه بوده و به نظر مردم احترام بگذاریم صلاح دین ودنیای ما همان میباشد یک زمانی در انتخابات مردم منتظر نظر روحانیت بودند
اتفاقا بد نیست نمیدونم چرا مخالفت میکنید
حالا معلوم شد که اگر ایران در آب باران و برف غرق بشه، جرا از هم مشکل بی آبی وجود داره. آبها رو کی سرازیر مبکنه سمت قم ؟ خدایا چه بلایی برسر ما و ایران ما میاید؟
برای لرستان بد نیست در اولین فرصت ممکن قمرود که سر شاخه آن در لرستان است قطع و بابت صدور آب دلار قمی دریافت می کنیم اگه ندن به سازمان ملل شکایت می کنیم شوخی کردم جدی نگیرن
قم گرچه یک شهر مذهبی بسیار مهم وجایگاه مرقد مطهر حضرت معصومه وحوزه های علمیه درجه اول ایران که افتخار ایران است وجدا شدن ان ناممکن است از نظر اجتماعی وحتی فرهنگی واقتصادی شهر عقب مانده ای است.ممکن است یکی ز دلایل این شرایط نبودن اب باشد که سرمایه گذاری وزیست را با توجه به محدودیت های فوق زیاد مذهبی زندگی را مشکل میکند..مواد مخدر و تجارت قاچاق کالا مثلاسیگار در قم فراوان دیده میشود.امروزه جمعیت ان نیز بسیار زیاد است.برخلاف مشهد که شهر پیشرفته وبا فرهنگی در بین شهر های ایران است.تصور من این است که قناعت مذهبی وتوجه به ظاهر وعدم توجه به نیازهای شهری وفرهنگی امروزی اساسی غیر از ظاهر امر همراه با رشد جمعیت علت این امر است.علمای مذهبی قم انسان های بسیار سالم غیر تجاری و معلم و درویش اند.ب مراجع مذهبی ما همواره تا انجا که من بخاطر دارم ساکن قم بوده اند.توجه به حوزه وتدریس انها زیاد وتوجه به محیط شهری انها بجز ظواهر امرمحدود است.به فقر مباهات میکنند.برخلاف مشهد که با این روش مدتی است وداع گفته اند.
واقعا دولت باید یه فکری برا این حضرات نخبه کند چون دیگه اینا دیگه حدو مرزی برا تبلیغ خود ومطرح شدن خود قاعل نیستن ودنبال قارهای جدید میگردن این بنده حقیر پیشنهاد میدم اینا به ناسا مهرفی کنن تا بفرسنن به یقیه کرات دیگر برا تبلیغ
طرح این مسئله یعنی دین از سیاست جدا . باید بررسی شود چه مشکلی بوجود آمده که قم باید مانند واتیکان شود
دقیقاً میشه واتیکان
اگرقم «واتیکان»شد،گیلان ما هم «سوئیس»می شود بااعلام استقلال ،چون ماهم کوه داریم وهم دریا وهم جنگل،وحاضریم با کشورقم صیغه خواهر خواندگی جاری کنیم.
وقتی حساب و کتاب و قانونی نباشه همینه لابد روسای این کشور قم یک حساب ارزی 1000میلیاردی و ذخیره چندتن طلا و چند چاه نفت و هواپیماهای ایرباس و فرودگاه جدید پرواز به تمام دنیا بخصوص امریکا و اروپا و... میخواد
چطور ب خودشان اجازه صحبت درمورد تجزيه طلبي ميدهند، كسي هم كارشان ندارد، حالا اگرجواني در شرق كشور از سر جواني و فشار اقتصادي و تبليغ بيگانه صحبتي از تجزيه طلبي نمود آيا همانند اين موضوع برخورد ميشود
وقتی قرار می شود بیشترین امکانات به قم داده شود چون با دیگر استانها فرق دارد. من هم فکر میکنم حتی مطرح کردن این بحثها خلاف قانون اساسی است و مطرح کننده آن باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
میخواهند کشور را تکه تکه کنند.
امروز قمستان فردا کاشانستان پس فردا ...... !!
تا موضوع امنیتی نشه نظام وارد نمیشه
این هم یک فکر ناب دیگر به به چه فکری به فکر ایالت دیگر هم باشید
برام سوال پیش اومده اونوقت اقایون دو تابیعتی محسوب میشن یا نه لطفا جواب بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
به نجف و کربلا حساب کنی سه تابعیتی می شن!!!!
قم شهربی دفاع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
همه راهها به قم ختم میشه
کسانی که حرفهای چرت میزنن یادشون باشه فقط 20 درصد مصرف آب کشور مصرف مردم هست و بیش از 80 درصد صرف کشاورزی میشه که از اون هم اکثرا هدر میره . پس با مدیریت صحیح میتونیم کم ابی را از بین ببریم
چشم .این آقا فرمایش دیگری ندارند؟ پتروشیمی و پالایشگاه بروی چشم یک بانک پرپول هم برایشان درست می کنیم . یارانه هم حتما" تقدیم خواهد شد . در مورد کاخ سلطنتی و هواپیما و جزیره تفریحی منتظر دستورشان هستیم . والسلام .
به لحاظ منابع اکولوژیکی قم باید تعطیل شه
چه خوب کشور قمیکان!!!
می خواستم برم قم.رفتم سفارتشون تو تهران بهم ویزا ندادن.کسی آشنا نداره قاچاقی ما رو رد کنه؟
جنون
کسی که این حرف رو زده خودِ دشمن است.
مگر هدف دشمن تجزیه کشور مای نیست،
این اولین فردی است که حرف از تجزیه می زند .

شک نکنید این فرد الکی این حرف رو نزده!!!!!!!
حالا یکی یه خرفهای بیخودی زده. کی بهش گوش میده؟ چرا اینقدر بزرگش می کنید.
کشور مستقل حکومت اسلامی قم از تشکیل شود بسیار مفید خواهد بود .حتی اگر چند پتروشیمی یا یه چاه نفت و آب هم به انها بدهند به نفع هر دو کشور ایران وقم خواهد بود
عزیزان توییتر برای ما که فیلتره ولی اگر اعاظم سری بهش بزنن بد نیست.
اگر به مقدمه فرمایش ایشون توجه وافی شود .منظور ایشان این است که به جهت حفظ آبروی قم،مردم بومی و فعلی بوم از واتیکان اخراج گردند.و شهر یکدست در دست روحانیون قرار گیرد تا مدینه فاضله محقق شود. در اینصورت ایرادات نویسنده اصلا وارد نیست و حق با ایشان است.
بنظر میرسه این حرفهای ظاهرا غیرکارشناسانه معطوف به اهدافی باشند .گاهی شایدلازم باشه افکار جامعه از برخی امور منحرف بشه .مثلا سوتی در مجلس یا استان شدن قم اخبارمربوط به مرتضوی رابه حاشیه برد
واقعا که جوگیر هستید که صحبتهای یک ادم که حداکثر در حد یک معاون مدرسه هست را اینطور برجسته کردید و حالا دارید تحلیل میکنید ولی این مطالب را بدانید که سد کرج و جاجرود که اب تهرانیها را تامین میکنه در گذشته به قم میامده
رودخانه قره چای که تاچند سال گذشته محل ماهیگیری و تفریح قمی ها بود یک قطره اب هم طی چند سال اخیر به واسطه احداث سد در ساوه به خود ندیده است
رودخانه قمرود هم همینطور 3 سازه فقط قبل از سد 15 خرداد روی ان زده اند که تقریبا ابی به قم نرسد
پس مطلع شدید که قم هزار بار از خوزستان در زمینه اب مظلومتر هست چرا که انها هم مثل ما پذیرنده رودخانه هستند ولی ما سالهاست استانهای همجوار ابمان را دزدیده اند و قطره ای اب ندیده ایم و با اتمام اب چاههای زیر زمینی منتظر شورش کشاورزان قم بدتر از ساکنان حاشیه زاینده رود و یا صرف هزینه زیاد برای ارام کردن انها باشید
به نظر من هم دنیای اسلام نیاز به واتیکان دارد اما نه در اندازه استان قم بلکه در اندازه حوزه علمیه و ...
واتیکان دولت کوچکی در حد یک کیلومتر مربع در شهر رم پایتخت ایتاست
در صورتی که در چنین مساحتی کشوری با عنوان قم ایجاد بشه قداستش حفظ میشه و در اون ابعاد دیگه نیازی هم نیست پتروشیمی و پالایشگاه یعنی منبع درآمد کشور ایران به اونجا تعلق پیدا کنه چون علمای دینی در پی مال دنیا و دنیا طلبی نیستند و بار اداره کشوری در اندازه استان قم هم دیگه وجود نداره و و غیر منطقه مقدس بقیه استان و مردمش هم میتونن در چهارچوب کشور ایران به زندگیشون ادامه بدن
ضروریست خزر رو به خ فارس وصل کنیم تا هم خطوط کشتیرانی ایجاد بشه هم اب استانهای مرکزی تامین بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
و هم تمام زمین های مسیر رو به شوره زار تبدیل کنیم!!!!
راستی بعد مارو اونجا راه میدن یا باید ویزا بگیریم شنیدم گرفتن ویزای اونجا خیلی طول میکشه
واقعا یک تست سلامت بگیرید از درخواست کننده ایجاد کشور قم
من با تشکیل کشور قم صد در صد موافقم. تشکیل چنین کشوری سرآغاز حل بسیاری از مشکلات در کشور و نوعی جهش خواهد بود. تشکیل کشور واتیکان در اروپا نیز همزمان با جهش علمی، صنعتی، اقتصادی با نام رنسانس در اروپا بود که بی ارتباط با تشکیل کشور واتیکان نبود.
بودجه های فرهنگی که بعضی نهادها در قم دریافت میکنند و در بودجه امسال فاش شد خودش برای اداره چند کشور کافیست . حالا آقایان به فکر گرفتن امکانات بیشتر هم افتاده اند .
قم هم میشه یه چیزی مثل اصفهان ! آب رو از یه استان واسش ببرن ، نفت رو از یه جای دیگه ، گاز رو از یه استان ، برق از یه استان !!! با پول نفت یه استان دیگه در دل بیابان بی آب و علف صنعت عظیم فولاد و ذوب آهن و پتروشیمی و پالایشگاه راه بیندازند ، سنگ آهن و آهک صنعتی از استان های دیگه ! با داشته ها و ثروت های استان های دیگه واسه خودشان رفاه و آسایش و کشور ایجاد می کنن ! همینطور تا بشه یک نصف جهان دیگه ! با یک زندگی طفیلی و انگل وار !
همچین استان هایی با این همه ادعا و رانت و فرصت دزدی از استان های دیگه ، اگه تونستن یک هفته با گز و پولکی و سوهان که بزرگترین دستاورد صنعتیشان است خودشان را اداره کنن
ویزای قم چند میشه ؟
چرا بايد نام پروژه به جاي نام محل انتقال كه در منطقه دره دايي ،دره دورك ،دره دز و تاپله شهرستان اليگودرز است به نام قم باشد و قناتها ،چاههاي آب و چشمه هاي دهها روستاي اليگودرز به دليل احداث تونل 36 كيلومتري خشك و به حوضچه هاي پروش ماهي اليگودرز در منطقه اجازه آبگيري و پرورش ماهي داده نشود و از آب مذكور در قم حوضچه پرورش ماهي احداث گردد.مگر بر اساس ماده 43 و 44 قانون توزيع عادلانه آب مصوب سال 61 نبايد به ذينفعان در صورت بروز خسارت قيمت عادلانه آب پرداخت يا به همان ميزان گذشته آب تعلق گيرد . مگر لرستان و شهرستان اليگودرز جزء سرزمين عزير ايران نيست كه يايد بوسيله قم استثمار شود.هم اكنون آب خوردن شهرستان اليگودرز نيز به مشكل برخورده ولي فرياد رسي نيست.
بهتر از قم برای کشور شیعه عتبات است بهتر است روی آن سرمایه گذاری کنند.
این پتروشیمی و پالایشگاه خواستنشون لایک داره دیگه رسما همه چیزو یک جا میخان مال خودم مال خودم ،مال مردمم مال خودم
این آقا رو باید از مسئولیت هاش برکنار کرد.
واقعا جای تاسف هست این همه مخالفت بدون مطالعه و این قدر حرف های سطحی...بدون شک این یکی از بهترین ایده ها بوده و امید وارم روزی برسد قبل از ابراز نظر به اندازه کافی مطالعه و تفکر داشته باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار