بازدید 1378

اکوادور از میانجیگری در مذاکرات صلح کلمبیا کنار می‌کشد

دولت اکوادور اعلام کرد نقش میانجیگری خود در مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و آخرین ارتش شورشی مهم این کشور را به حالت تعلیق در می‌آورد.
کد خبر: ۷۹۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 19 April 2018

دولت اکوادور اعلام کرد نقش میانجیگری خود در مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و آخرین ارتش شورشی مهم این کشور را به حالت تعلیق در می‌آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،به نظر می رسد این تصمیم دولت کلمبیا را غافلگیر کرد چرا که در ابتدا اعلام کرد از این مساله اطلاعی ندارد و بعدا آن را بی‌اهمیت خواند و گفت برای یافتن میزبان جدیدی برای مذاکرات صلح تلاش می‌کند. اکوادور بیش از یک سال میزان مذاکرات صلح کلمبیا بود که سال‌ها از فعالیت‌ شبه‌نظامیان شورشی رنج برده است.

لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور به شبکه آرسی‌ان کلمبیا گفت علت این تصمیم‌ این بود که ارتش آزادی‌بخش ملی همچنان به اقدامات "تروریستی" حتی حین مذاکرات برای خاتمه خصومت‌ها ادامه می‌دهد. دولت اکوادور هم بعدا در بیانیه‌ای تاکید کرد این تصمیم نتیجه "شرایط دشواری" است که در مرز شمالی با کلمبیا وجود دارد.

در روزهای اخیر، دولت‌های مذکور بر سر اینکه مقصر موج حملات مرگبار علیه اهدافی در اکوادور و گروگان‌گیری سه روزنامه‌نگار از سوی یک یگان سرکش نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا کیست، اختلاف‌نظر پیدا کردند. هفته گذشته مورنو گفت سه خبرنگار روزنامه ال کومرسیو در اکوادور کشته شدند و سه‌شنبه شورشیان مخالف ویدیویی از این گروگانگیری منتشر کردند. اکوادور معتقد است خوآن میگوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا تلاشی برای کنترل خشونت‌ها انجام نمی‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار