بازدید 2360

تمدیدمهلت ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا

کد خبر: ۷۹۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 18 April 2018

مهلت ثبت‌نام دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا 31 فروردین تمدید شد.

به گزارش آنا، از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی سبزه‌پرور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا 12 تا 14 اردیبهشت ماه در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در 6 لیگ گلایدر دانش‌آموزی، گلایدر کنترلی دانشجویی، هاور کرافت، راکت آبی، سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک برگزار می‌شود که لیگ‌های گلایدر، هاورکرافت و راکت آبی در بخش دانش‌آموزی خواهد بود.

دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: لیگ‌های گلایدر کنترلی و سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک نیز در بخش آزاد (دانشجویی) برگزار می‌شود. لیگ‌های سرعت پهپادها و شبیه‌سازی اویونیک برای نخستین بار در این دوره از مسابقات راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این دوره از مسابقات 31 فرودین‌ماه است.

عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: استقبال خوبی از این مسابقات در بخش‌های مختلف دانش آموزی و دانشجویی صورت گرفته و داوری این مسابقات نیز هرساله قوی‌تر انجام می‌شود.

سبزه‌پرور اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقه ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی بازار کار به دانش آموزان و دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در این حوزه است. لیگ گلایدر کنترلی و شبیه‌سازی در 12 اردیبشهت ماه، لیگ گلایدر دانش‌آموزی و سرعت پهپاد‌ها در 13 اردیبهشت‌ماه و لیگ‌های راکت آبی و هاورکرافت در 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه‌ریزی برای تاسیس رشته هوافضا در سال 66 در وزارت علوم آغاز شد و اولین دانشکده مستقل هوافضا در همان سال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شد. در سال گذشته نیز سی‌امین سالگرد تاسیس دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 آغاز شد و به دلیل استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان این مسابقه به صورت ملی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود 10 دانشگاه کشور نیز باتوجه به تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری مسابقات مشابه کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر