بازدید 2890

هشدار کمیسر اتحادیه اروپا درباره تنش‌های تجاری آمریکا

کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد که تنش ها در روابط تجاری اروپا و چین با آمریکا می تواند تاثیرات بسیار نگران کننده ای برای اقتصاد جهانی داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 18 April 2018

کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هشدار داد که تنش ها در روابط تجاری اروپا و چین با آمریکا می تواند تاثیرات بسیار نگران کننده ای برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

به گزارش ایرنا ، 'سیسیلیا مالمشتروم' روز چهارشنبه ضمن بیان این هشدار ، درباره مذاکرات با آمریکا گفت: ما هنوز هیچ تضمینی از طرف آمریکا دریافت نکرده ایم اما مذاکرات با آمریکا ادامه دارد. 

وی افزود: تعرفه های اعلام شده از سوی آمریکا تا همین الان نیز تاثیرات اختلال آمیزی بر تجارت جهانی داشته است و می تواند تاثیرات بسیار نگران کننده ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد. 

هشدار کمیسر اتحادیه اروپا درباره تنش‌های تجاری آمریکا

کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا تاکیدکرد: هیچ پیشنهادی به آمریکا نداده ایم و نخواهیم داد بلکه اول باید اتحادیه اروپا معافیت دائمی و بدون شرط ازتعرفه های آمریکا دریافت کند و زمانی که رئیس جمهوری چنین معافیتی به اتحادیه اروپا بدهد میتوانیم در خصوص حل و فصل 'آزردگی های' تجاری گفت و گو کنیم. 

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توقف اعمال تعرفه های جدید بر اتحادیه اروپا موافقت کرده اما مقامهای اتحادیه اروپا خواستار تبدیل مستثنی شدن موقتی اتحادیه اروپا به امری دائمی هستند. 

** آغاز فرایند تصویب توافق تجاری اتحادیه اروپا و ژاپن 

کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا درکنفرانس روز چهارشنبه به همراه'یرکی کاتاینن' (Jyrki Katainen) معاون کمیسیون اروپا در امور سرمایه گذاری و رشد اقتصادی ، همچنین از آغاز رسمی فرایند تائید توافق تجارت این اتحادیه با ژاپن به عنوان بزرگترین توافق تجاری در جهان ، و نیز توافق تجاری با سنگاپور خبر داد. 

اتحادیه اروپا و ژاپن اوایل ماه دسامبر سال گذشته (اواسط آذر ماه 96) مذاکرات مربوط به قرارداد تجارت آزاد برای ایجاد بزرگترین منطقه آزاد اقتصادی جهان را نهایی کردند که این اقدام حامل پیامی در رد مواضع حمایت گرایانه اقتصادی دولت آمریکا نیز به شمار می رود. دو طرف که در ماه ژوئیه درباره کلیات قرارداد به توافق رسیده بودند، روز جمعه 17م آذر 1396 (8 دسامبر 2017 ) اعلام کردند که مذاکره کنندگان متن حقوقی قراردادی را نهایی کرده اند که مسیر تجارت آزاد برای اقتصادهای تشکیل دهنده 30 درصد از اقتصاد جهان را هموار خواهد کرد.

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن درباره این قرارداد گفت : ژاپن و اتحادیه اروپا در کنار هم یک منطقه اقتصادی آزاد ، عادلانه و مبتنی بر مقررات ایجاد می کنند که الگویی برای نظم اقتصادی در قرن 21 خواهد بود. ژاپن یکی از امضا کنندگان توافق تجاری ترانس پاسیفیک TPP بود که ترامپ در اوایل ورود به کاخ سفید فرمان خروج آمریکا از آن را امضا کرد. 

بنابر اعلام کمیسیون اروپا ، شرکتهای اتحادیه اروپا در حال حاضر هر سال بیش از 58 میلیارد یورو کالا و 28 میلیارد یورو خدمات به ژاپن صادر می کنند. توافق تجاری اتحادیه اروپا با ژاپن موانع موجود در تجارت با ژاپن را از میان بر می دارد و این سیگنال قدرتمند را ارسال میکند که دو اقتصاد از بزرگترین اقتصادهای جهان ، سیاستهای حمایتگرایی اقتصادی را رد می کنند. اتحادیه اروپا همچنین مذاکرات مربوط به توافق تجارت آزاد و توافق محافظت از سرمایه گذاری را با سنگاپور به پایان رسانده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل