بازدید 3108
سیف:

دوشنبه آینده سامانه نیما بطور رسمی افتتاح می‌شود

رییس بانک مرکزی اعلام کرد: سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) از سوم اردیبهشت ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.
کد خبر: ۷۹۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 18 April 2018

رییس بانک مرکزی اعلام کرد: سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) از سوم اردیبهشت ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

به گزارش ایرنا، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان کار از 28 بهمن ماه پارسال فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است.

در این پیوند، ولی الله سیف روز چهارشنبه پس از جلسه ستاد اقتصادی دولت درباره ساماندهی بازار ارز در جمع خبرنگاران افزود: از زمان راه اندازی آزمایشی این سامانه تاکنون نشست های زیادی در بانک مرکزی با گروه های ذی نفعانی که در سامانه جدید حضور دارند، برگزار کرده ایم تا این افراد مسایل و مشکلات خود برای ثبت سفارش را در مدلی که درحال اجراست، بیان کنند و ما نیز آن را لحاظ کنیم.

وی در ادامه به جلسات ستاد اقتصادی دولت برای اجرای سیاست ارز تک نرخی اشاره کرد و افزود: هفته ای دو یا سه جلسه درباره ساماندهی بازار ارز در ستاد اقتصادی دولت برگزار می شود که در جلسه امروز نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری، مسایل و اقدام های کلان انجام شده، بررسی شد.

رییس بانک مرکزی تصریح کرد: اکنون می توان با قاطعیت گفت که تمامی صادرکنندگان و واردکنندگان در روال طبیعی می توانند کار ثبت اطلاعات خود را انجام دهند و مشکلی وجود ندارند.

وی اظهار داشت: روزهای آینده سامانه نیما که ورود اطلاعات در آن از قبل از نوروز آغاز شده بود، نهایی می شود و دو شنبه آینده بصورت کامل با دعوتی که از معاون اول رییس جمهوری انجام دادیم، بطور رسمی افتتاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: دیگر اطلاعاتی که لازم است، از امروز تا روز دوشنبه اعمال و در سامانه وارد خواهد شد، ولی نکته مهم این است که وارد نکردن اطلاعات به سامانه به معنی ایراد در آن نیست و بصورت کامل انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دولت از 21 فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

جلسات ستاد اقتصادی دولت به طور مرتب برای رصد اجرای این طرح و ساماندهی بازار ارز برگزار می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان