بازدید 3495

انتقاد سلحشوری از سخنان سخیف درباره زنان

کد خبر: ۷۹۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 18 April 2018

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از نگاه ابزاری به زنان و حجاب آنها انتقاد کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری در نشست علنی امروز(چهارشنبه، 29 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 3، 20 و 21 قانون اساسی اظهار داشت: در قانون اساسی به کرامت و شأن زنان اشاره شده است؛اما متأسفانه به علت نگاه جنسیتی و اینکه زن در مفهوم خاصی مطرح شده است؛ به زنان نگاه غیرانسانی می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه غیر انسانی که تفاوت انسان و حیوان در آن نهفته است آنچنان در کشور ما نفوذ پیدا کرده است که از تریبون‌ها و کانون‌های شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و شباهت‌هایی به زنان اطلاق می‌شود که در عصر جاهلیت چنین تعابیری وجود نداشته است.

وی گفت: از تشبیه زنان و حجاب زنان به پوسته شکلات و روکش ماشین که نگاه ابزاری به زن را می‌رساند و توهین به زنان است تا اینکه زنان به گوسفندانی تشبیه می‌شوند که باید در آغل توسط چوپان نگهداری شوند،توهین مسلم به شأن زنان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه فقط در شبکه‌های مجازی چنین توهین‌هایی وجود ندارد؛بلکه از مجلس بازهم همان نگاه زشت و زننده و ابزاری به زن دیده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به واقعه‌ای در بین نطق نماینده میاندوآب در صحن علنی اظهار داشت:در حالی که نطق محبی‌نیا در حال ایراد بود،نماینده‌ای با چنین سخنان سخیفی شأن و منزلت زنان را به چالش می‌کشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس