بازدید 1864

امیری: هیچ استیضاحی در مجلس مطرح نیست

کد خبر: ۷۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 18 April 2018

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: فعلا هیچ طرح استیضاحی در مجلس نسبت به وزرا مطرح نیست. البته از استیضاح وزرای جهاد، کار و راه مدت زیادی نگذاشته است و ما نباید انتظار داشته باشیم که بلافاصله پس از آن استیضاح‌ها، استیضاح جدیدی در راه باشد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با جمع‌آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس برای طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: از آقای رئیس‌جمهور قبلا چند سوال مطرح شده بود. در رابطه با سوال اول، با توضیحاتی که نمایندگان رئیس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی دادند، اکثریت نمایندگان قانع شده و تعداد سوال‌کنندگان از حد نصاب قانونی افتاد و از دستورکار خارج شد.

وی ادامه داد: سوال دوم نیز به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد که نماینده رئیس‌جمهور در این باره نیز به مجلس آمدند و توضیحات لازم را به نمایندگان دادند و تعداد قابل توجهی از نمایندگان سوال‌کننده قانع شدند؛ بنابراین تعداد سوال‌کنندگان سوال دوم نیز از حدنصاب لازم افتاد و از دستورکار مجلس خارج شد و پارلمان نیز به صورت کتبی این موضوع را به ما اعلام کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سوال سوم نیز همانند سوال اول و دوم به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد، اظهار داشت: سوال سوم در واقع همان سوالات اول و دوم هستند هرچند که ادبیات آن اندکی با قبل متفاوت شده است اما وقتی به متن و محتوای آن توجه کنیم، متوجه می‌شویم همان سوالات اول و دوم هستند که قبلا مطرح شده و به آن پیش از این پاسخ داده شده است.

امیری افزود: نسبت به سوال سوم، توضیحات حقوقی وجود دارد که با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آن توضیحات را به سمع و نظر نمایندگان ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم اعضای کمیسیون اقتصادی و به ویژه هیات رئیسه مجلس به توضیحات حقوقی ما درباره سوال سوم توجه کند، تصریح کرد: من فکر می‌کنم با استدلال‌هایی که وجود دارد، سوال سوم نیز حل و فصل خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سوال چهارمی نیز گویا مطرح و به دفتر رئیس‌جمهور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم سوال چهارم به دست ما برسد تا ببینیم محتوی سوال و موضوع آن چیست. ان‌شاالله در این باره پاسخ‌های مقتضی را خواهیم داد و اطلاع‌رسانی نیز می‌کنیم.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا نام وزیری برای استیضاح مطرح شده است که معاون پارلمانی رایزنی‌های خود را با نمایندگان مجلس آغاز کند؟ ابراز داشت: خیر؛ فعلا هیچ طرح استیضاحی در مجلس نسبت به وزرا مطرح نیست. البته از استیضاح وزرای جهاد، کار و راه مدت زیادی نگذاشته است و ما نباید انتظار داشته باشیم که بلافاصله پس از آن استیضاح‌ها، استیضاح جدیدی در راه باشد.

وی با بیان اینکه تعامل با مجلس شورای اسلامی بسیار خوب است، عنوان کرد: مشکلی میان دولت و مجلس وجود ندارد. وظیفه نظارتی مجلس نیز موجب می‌شود تا نمایندگان از حقوقی نظیر سوال، استیضاح و تحقیق و تحفص استفاده کنند. دولت نیز پاسخگو و قانونمند است. بنابراین این مسائل تاثیری بر مناسبات و تعامل خوبی که میان طرفین است، نمی‌گذارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از جلسه تعامل دولت و مجلس به میزبانی مجلس در تاریخ یکشنبه، دوم اردیبهشت خبر داد و یادآور شد: ان‌شاالله خروجی این جلسه به نفع کشور، نظام جمهوری اسلامی و مردم است و موجب ارتقا تعاملات و مناسبات دولت و مجلس خواهد شد.

امیری در تشریح جزییات این نشست بیان کرد: قرار است در این جلسه، میزبان که مجلس است، برنامه پیشنهادی خود را به ما ارائه دهد و بنده نیز هماهنگی‌های لازم را به وجود آورم. قطعا آقای رئیس‌جمهور یکی از سخنرانان نشست مشترک در روز یکشنبه خواهد بود. آقای لاریجانی هم میزبان نشست مذکور هستند.

وی درباره نامه نمایندگان مجلس برای برکناری ولی‌الله سیف، رئیس‌ بانک مرکزی به رئیس‌جمهور گفت: تا به حال من چنین نامه‌ای را مشاهده نکرده‌ام.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل