بازدید 1711

مسابقه فوتبال در ورزشگاه رقه، "زندان داعش"

در ورزشگاه شهر رقه که قبلا داعش آن را تبدیل به زندان اصلی خود کرده بود، بازیکنان تیم این شهر با تیم شهر همسایه یعنی الطبقه به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۷۹۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 18 April 2018

در ورزشگاه شهر رقه که قبلا داعش آن را تبدیل به زندان اصلی خود کرده بود، بازیکنان تیم این شهر با تیم شهر همسایه یعنی الطبقه به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، به رغم اینکه سکوهای این ورزشگاه بزرگ تقریبا خالی بود اما ده‌ها تماشاچی نیز با شور و هیجان تیم خود در برابر تیم مقابل را تشویق کردند.

عزیز ۲۵ ساله قبل از آمادگی برای ورود به همراه بازیکنان تیم الرشید به زمین ورزشگاه که هیچ چمنی هم ندارد، گفت: این زندان برای همیشه نابود شد. ما خدا را شکر الان در وضعیت خوبی هستیم.

این جوان سه سال پیش برای یک ماه در زیرزمین ورزشگاه بازداشت شده بود و اعضای داعش او را مورد بازجویی قرار دادند و بعدا آزادش کردند.

داعش اوایل سال ۲۰۱۴ کنترل شهر رقه سوریه را در دست گرفت و این شهر را به عنوان محل خلافت خودخوانده‌اش تعیین کرد.

داعش در جریان سیطره بر این شهر رفت و آمد شهروندان را محدود کرده و تمامی فعالیت‌های ورزشی متوقف شد.

عزیز می‌گوید: ما را از نمادهای ورزشی روی لباس‌هایمان مثل شعار تیم رئال مادرید یا بارسلونا منع کردند. لباس تیممان را به طور کامل گرفتند.

داعش ورزشگاه را به زندان اصلی خود تبدیل کرد. این گروه مانع ورود غیرنظامیان به ورزشگاه یا نزدیک شدن به آن می‌شد.

در سالن‌های مختلف این ورزشگاه آثار ویرانی دیده می‌شود. برخی از شعارهای داعش همچنان روی دیوارهاست.

روی سکوهای ورزشگاه تماشاچیان با هیجانی که در دوره حضور داعش وجود نداشت، تیمشان را تشویق می‌کردند. بازیکنان تیم الرشید لباس ورزشی رنگ سفید و تیم السد از شهر الطبقه لباس رنگ زرد پوشیده‌ بودند.

این دو تیم در چارچوب مسابقات قهرمانی داخلی که سازمان ورزش و جوانان شورای مدنی رقه آن را برگزار کرد با هم به رقابت پرداختند.

نشوه رمضان الشیخان، رئیس مشترک دفتر ورزش در شهر رقه گفت: این اولین دور مسابقات فوتبال بعد از آزادی شهر رقه است.

با گل زدن برخی از بازیکنان صدای فریاد و شادی بلند می‌شد. یکی از تماشاچیان برای تشویق کردن تیم السد طبل می‌کوبید و می‌گفت، این تیم بازی را به نفع خود تمام می‌کند.

خالد قاسم، مربی تیم السد بعد از پایان بازی گفت: امیدواریم از طریق این مسابقات بار دیگر فعالیت ورزشی را به شهر بازگردانیم.

بعد از شش ماه از راندن داعش از شهر رقه، اوضاع این شهر به روال عادی بازگشته هرچند که ساکنان از اوضاع انسانی خوبی برخوردار نیستند و برخی محله‌ها به طور کامل منهدم شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها