بازدید 2185
مراسم روز ارتش در سفارت ایران در قزاقستان برگزار شد؛

تاکید‌سفیر‌ایران در‌آستانه بر‌نقش‌ارتش در تامین‌امنیت

مراسم روز ارتش با حضور سفیر و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در آستانه برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 17 April 2018

مراسم روز ارتش با حضور سفیر و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در آستانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور دریابان ژانداربک ژانزاکوف، فرمانده نیروی دریایی قزاقستان به عنوان میهمان ویژه این مراسم برگزار شد، پس از نواختن سرود ملی دو کشور، مجتبی دمیرچی‌لو سفیر کشورمان در آستانه طی سخنانی از روز ارتش به عنوان نماد کرامت، افتخار و بازدارندگی در ایران نام برد و اظهار کرد: این روز فرصت مغتنمی است برای بزرگداشت تلاش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و محملی است برای ادای احترام به شهدای ارتش که در راه دفاع از ایران و اهداف مقدس نظام جان خود را فدا کردند.

دمیرچی لو همچنین با تأکید بر نقش بی بدیل ارتش در تأمین امنیت کشور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام مأموریت‌های خود علاوه بر اقدامات داخلی، تعاملات سازنده‌ای با دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه از جمله جمهوری قزاقستان دارد.

سفیر کشورمان در آستانه تصریح کرد: روابط دوستانه، خوب و رو به رشد دو کشور در عرصه‌های مختلف، زمینه مساعدی را برای همکاری های امنیتی و نظامی بین دو کشور فراهم کرده است که می تواند به تأمین امنیت ملی و منطقه ای منجر شود.

در ادامه این مراسم، ناخدا یکم ستاد حسین حریری وابسته نظامی کشورمان در قزاقستان در سخنانی نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از سوی امام راحل (ره) را نماد توجه دولت و ملت ایران به نقش نیروهای مسلح در پیروزی و تثبیت دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش به سزائی در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی داشته و امروزه به یک نیروی دفاعی موثر در منطقه تبدیل شده است که علاوه بر تامین امنیت مرزهای ایران نقشی پیشرو در تامین امنیت منطقه ای و بین المللی ایفاء می کند.

وی پیام ارتش ایران را برای کشورهای همسایه و دوست، پیام صلح و دوستی، و برای دشمنان ملت ایران توفنده و دندان شکن دانست.

ناخدا حریری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سالهای اخیر با خودباوری و بکارگیری توان داخلی، صنایع دفاعی کشور پیشرفتهای زیادی نموده و روزبروز بر شمار تولیدات دفاعی مدرن داخلی افزوده می شود.

وی تأمین امنیت بیش از ۴۲۰۰ کشتی از کشورهای مختلف در منطقه باب المندب توسط نیروی دریایی ارتش ایران را بیانگر گوشه ای از توانمندیهای نیروهای مسلح ایران عنوان کرد.

ناخدایکم حریری با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و قزاقستان اظهار کرد : روابط دیپلماتیک عمیق، دوستانه و گرم دو کشور در عرصه نظامی نیز وجود داشته و ارتش ایران در این راستا، روابط خوبی را با برادران خود در نیروهای مسلح قزاقستان، برقرار کرده است.

همچنین دریابان ژانداربک ژانزاکوف فرمانده نیروی دریایی قزاقستان به عنوان میهمان ویژه این مراسم، در سخنانی ضمن تبریک روز ارتش، ایران را به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در معادلات منطقه ای معرفی کرد و گفت: ما با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، هم در سطح منطقه ای و هم در سطح بین المللی همکاری های سازنده ای داریم و ایران نقش بسیار مهمی در حفظ صلح، امنیت و منافع منطقه ای ایفا می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل