بازدید 1719

سرانه ۲ میلیون تومانی فرهنگی رفاهی برای دانشجویان

کد خبر: ۷۹۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 17 April 2018

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان سرانه مالی برای هر یک از دانشجویان علوم پزشکی در سال حدود ۲ میلیون تومان است که برای فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی هزینه می شود.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر محمدرضا فراهانی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست با مسئولان این دانشگاه با تاکید بر پیچیدگی حوزه فرهنگی به‌ویژه در فضاهای دانشگاهی گفت: مشکل اصلی حوزه فرهنگی بحث منابع مالی و پول نیست بلکه مشکل در این حوزه حساس، عدم شناخت درست صحنه و میدان و همچنین تنگ‌نظری و تهجر است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به برخی از سخنان مطرح شده که مشکلات مالی را از جمله مشکلات محوری حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک دانستند، گفت: اگر ما با نگاه درست و شناخت بهتری فکر کنیم در می‌یابیم که در حوزه فرهنگی، مشکل و چالش اصلی مان منابع مالی نیست. هر چند دولت در بحث فعالیت‌های فرهنگی در فضاهای دانشگاهی اعتبارات خوبی تخصیص داده است و منابع خوبی برای دانشجویان در سال برای فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرانه مالی برای هر یک از دانشجویان در سال حدود دو میلیون تومان است که دولت به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای فعالیت‌های دانشجویان در زمینه‌هایی فرهنگی و دانشجویی و هزینه‌های صنفی و رفاهی می‌پردازد که در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد و ... رقم مناسبی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر چقدر در حوزه فرهنگی، سرمایه‌گذاری کنیم، کم است، اظهار کرد: معتقدم در حوزه فرهنگی، یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، نبود شناخت و فهم صحیح از صحنه و میدان و همچنین یکسری تنگ‌نظری‌ها و تهجرهاست.

فراهانی با بیان این که حوزه فرهنگی با داشتن پیچیدگی‌ها و سختی‌های خود، مخاطبان زیادی دارد، گفت: یکی از رسالت‌های خطیر ما در حوزه فرهنگ در فضاهای دانشگاهی، کسب رضایت دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته کشور و آینده سازان نظام سلامت است.

وی افزود: ما باید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیازهای فرهنگی جامعه هدف خود را برطرف کنیم که این مساله، مسئولیت ما را دو چندان می‌کند. رضایت دانشجویان از وضع موجود به لحاظ دانشجویی و فرهنگی یکی از اهدافی است که ما به شدت آن را دنبال می‌کنیم و یکی از اهداف بازدید از دانشگاه‌ها، این است که نیازهای دانشجویی، رفاهی، فرهنگی را شناسایی کنیم و درصدد رفع مشکلات باشیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: تصورات ذهنی که برخی از افراد نسبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی به ما ارایه کردند با این سفرها و دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به عینیت رسید و سبب شد ما طی بازدید از حدود ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور طی سال گذشته و امسال، از نزدیک بانقاط ضعف و قوت دانشجویان آشنا شویم و با نگاه شفاف‌تری نسبت به مسائل، برنامه‌ریزی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کف مطالبات و نیازها در حوزه دانشجویی در این دانشگاه تا حدودی تامین شده است، گفت: مسئولان دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی باید تلاش بیشتری کنند و با تامین زیرساخت‌های لازم و تجهیز امکانات کافی، انتظارات دانشجویان را در این حوزه فراهم کند.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان دانشگاه‌ها را حفظ سلامت جسمی و روحی دانشجویان دانست و افزود: در محیط‌های دانشگاهی همواره باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دانشجویان احساس ناامنی نکنند و به امنیت آنان خدشه‌دار نشود و هر نتیجه‌ای غیر از این به این معنا خواهد بود که وظایفمان در قبال دانشجویان را به خوبی انجام نداده‌ایم و به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم.

فراهانی گفت‌وگو با رویکرد اقناعی را از الزامات ارتباط مسؤولان فرهنگی دانشگاه با دانشجویان عنوان کرد و گفت: برای پرهیز از سوءتفاهم و جلوگیری از هدررفتن سرمایه‌های فرهنگی در قبال سؤالات و شبهات دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف، باید با او تعامل کرد، حرفش را شنید و به صورت مستند و مستدل دغدغه او را پاسخ داد و به گونه‌ای رفتار کرد که دانشجویان در آرامش و امنیت روحی و روانی کامل پرورش یابند و از محیط و فضای درسی و دانشگاهی دلسرد نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر