بازدید 24662

پیش بینی جدید یک هواشناس برجسته

کد خبر: ۷۹۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 17 April 2018
پروفسور اردکانی با اعلام ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور از هفته آینده گفت: بارش‌ها تا اواسط خردادماه ادامه می‌یابد و امسال تابستان چند درجه خنک‌تر از تابستان گذشته خواهد بود.

پروفسور حسین اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی در ایران و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در کشور، دمای هوای شب گذشته به ۳ درجه زیر صفر رساند، اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته پیش‌بینی کرده بودم که در اوایل بهار ایران دور پیوند MGO به منطقه ما رسیده و از خلیج فارس تا عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وجود سیلاب‌های زیاد در عربستان حاکی از فعالیت این دور پیوند است.

اردکانی ادامه داد:‌این دورپیوند حتی توانست عرض‌های بالاتری از مرکز ایران را هم تحت تاثیر قرار دهد و شاهد بارش چشمگیر در روز‌های گذشته بودیم.

وی تصریح کرد: این سیستم بارشی فعال در کشور از امروز به سمت شرق رفته و از ایران خارج خواهد شد.

اردکانی پیش‌بینی کرد: از هفته آینده یک سامانه جدید بارشی وارد ایران می‌شود که البته دمای آن بالاتر از دمای سامانه حال حاضر است.

به گفته این کارشناس سامانه جدید غرب، شمالغرب و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنابر پیش‌بین این هواشناس برجسته از اواسط خرداد یک جبهه هوای گرم به منطقه ایران وارد شده و پس از خروج آن از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

ارکانی ادامه داد: تابستان امسال بر اساس بررسی‌های انجام شده تابستان خنک‌تری نسبت به سال گذشته خواهد بود البته این کاهش دما دو تا سه درجه است و نباید انتظار یک هوای بهاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به حجم قابل توجه برفی که در کوه‌های هیمالیا نشسته است، گفت: در ادامه این شرایط رشته کوه البرز هم تحت تاثیر قرار گرفته و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم تابستان خنک‌تری داشته باشیم.

این هواشناس پیش‌بینی کرد تا خرداد وضعیت بارش‌های متناوب در کشور ادامه پیدا کند و این بارش‌ها می‌تواند کمبود بارندگی‌های پاییز و زمستان سال گذشته را جبران کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
ان شاالله
خدا پدرش رو بيامرزه بالاخره يه خبر خوب شنيديم خوشحال شديم.
خدا کند که بیاید.
اولین خبر خوب بعد یک سال... البته مدیریت آب هم لازمه.
خدا رو شكر
الحمدالله رب العالمين
انشالله
به امید خدا
چه عجب یکی یه خبر خوب داد
اگر عرضه استفاده بهینه از بارش رحمت خداوند را داشته باشیم هرگز دچار بی آبی و قحطی نخواهیم شد
خدا رو شکر ... امیدواریم پیش بینی شما کاملا درست از آب دربیاد ...
الهی شکرت
خداراسپاس
ان شاالله که همینطور باشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی