بازدید 2433

کشف بزرگترین تونل تروریستهای «جیش الاسلام» در دوما

یگان های ارتش سوریه طی عملیات پاکسازی شهر دوما یکی از بزرگترین و مجهزترین تونل هایی که به مقر فرماندهی گروه تروریستی جیش الاسلام ختم می شود را کشف کردند.
کد خبر: ۷۹۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 17 April 2018

یگان های ارتش سوریه طی عملیات پاکسازی شهر دوما یکی از بزرگترین و مجهزترین تونل هایی که به مقر فرماندهی گروه تروریستی جیش الاسلام ختم می شود را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، یگان های ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهر دوما در غوطه شرقی دمشق موفق شدند یکی از بزرگترین تونل هایی را که به مقر فرماندهی گروه تروریستی جیش الاسلام ختم می شود کشف کنند. این تونل در مربع امنیتی گروه جیش الاسلام قرار داشته و دارای شاخه های متعدد جانبی است.

تصاویری که خبرنگار تلویزیون سوریه منتشر کرده است یک تونل بسیار طولانی را نشان می دهد که در مربع امنیتی گروه جیش الاسلام حفر شده است. این تونل مجهز به سیستم روشنایی بسیار با کیفیت است و کناره های آن به منظور مقاومت در برابر حملات هوایی با قطعه های آهنین پوشیده شده است. این تونل به بیمارستان های میدانی زیر زمینی دسترسی دارد و به چندین تونل جانبی با قابلیت عبور و مرور خودرو و سایر ابزارهای مورد نیاز تقسیم می شود.

تونل مذکور در ۱۵ کیلومتری عمق زمین حفر شده است، حفر و مستحکم سازی آن دو سال طول کشیده و منابع مالی ساخت آن از خارج تأمین شده و به حدی فراخ است که خودروها به راحتی در آن تردد می کنند.

به نظر می رسد این تونل ویژه فرماندهان گروه جیش الاسلام بوده است چرا که در مربع امنیتی تحت امر فرمانده تروریست «ابوهمام البویضانی» واقع شده است.

ارتش سوریه روز دوشنبه همچنین یک کارگاه ساخت خمپاره را در داخل پایگاه‎های تروریست‌های «جیش الاسلام» در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق کشف کرد.

ارتش سوریه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که با خروج آخرین مجموعه تروریست‎های جیش الاسلام از جمله «عصام بویضانی» فرمانده این گروهک تروریستی از شهر دوما، این منطقه به طور کامل به کنترل دولت سوریه درآمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر