بازدید 2814

تقویت بخش خصوصی دغدغه نمایندگان است

موافقان طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به بیان نظرات خود درخصوص طرح مذکور پرداختند.
کد خبر: ۷۹۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 17 April 2018

 

شهروز برزگر در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ضمن موافقت گفت: ارائه راهکار برای رفع خلأهای قانونی و آمادگی بخش خصوصی برای اجرای قانون مذکور از جمله ویژگی های طرح اصلاح شده کنونی است.

نماینده مردم سلماس درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:طرح مذکور سبب می شود دولت به جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای اصل 44 ترغیب شود.

وی با اشاره به اینکه طرح از بروز تخلفات موسسات مالی و اعتباری جلوگیری کرده و سبب ساماندهی آنها می شود، افزود: همچنین موضوع تعیین قیمت همواره یکی از دغدغه های بخش خصوصی محسوب می شد که برعهده شورای رقابت بود،اما دولت قیمت مشخص شده این شورا را لحاظ نمی کرد، از این رو در این طرح رگلاتور یا تنظیم گری در نظر گرفته شده تا این مشکل نیز برطرف شود.

در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی ضمن موافقت با طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: این طرح 7 ویژگی مثبت و البته یک ویژگی منفی دارد. باید اذعان کرد در گذشته مدیران شرکت هایی که قرار بود سهامشان واگذار شود، نمی توانستند سهام آن شرکت را خریداری کنند که متاسفانه این موضوع در این طرح حذف شده است.

نماینده مردم شاهین شهر،برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در طرح مذکور محدودیت هایی برای خرید سهام توسط افراد خاص در نظر گرفته شده که این مهم سبب افزایش مشارکت مردمی می شود.

وی افزود: توجه به شفاف سازی و البته تقویت بخش خصوصی از دیگر ویژگی های مثبت طرح اصلاحی است.

حاجی دلیگانی درنظرگرفتن زمان 3 ماهه برای دولت به منظور تهیه اساسنامه نهاد تنظیم گر در راستای اجرای این قانون را از دیگر ویژگی های مهم این طرح دانست و افزود: همچنین در گذشته ترازهای مالی که توسط شرکت های دولتی صرفاً به بورس و شورای رقابت ارائه می شد، در این طرح مقرر شده به نهادهای عمومی و غیردولتی مثل شرکت های زیرمجموعه شستا نیز تعمیم داده شود که این امر باید ظرف 3 سال محقق شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر