بازدید 9849
استقبال نماینده اصولگرا از طرح گفت وگوی ملی؛

با گفت وگوی ملی موافقیم؛ با پیغام و پیام دادن از تریبون ها مخالفیم

بیش از یک سال از زمانی که موضوع گفت‌و‌گوی ملی در مجلس مطرح شد، می‌گذرد؛ موضوعی که احمد مازنی، نماینده روحانی تهران در نطق روز 28 مهرماه سال گذشته خود آن را مطرح کرد. اما این موضوع با واکنش بسیاری از اصولگرایان روبه رو شد، به گونه ای که در ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند.
کد خبر: ۷۹۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 17 April 2018

استقبال نماینده اصولگرا از طرح گفت وگوی ملی/ فتنه خط قرمز اصولگرایان استبیش از یک سال از زمان طرح موضوع گفت‌و‌گوی ملی در مجلس می‌گذرد؛ موضوعی که احمد مازنی، نماینده روحانی تهران در نطق روز 28 مهرماه سال گذشته خود آن را مطرح کرد و با واکنش بسیاری از اصولگرایان روبه رو شد، به گونه ای که در ابتدا بسیاری با آن مخالفت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند موضوع گفت وگوی ملی در اواخر سال 96 کم و بیش از سوی برخی سران اصولگرا تأیید و تمایلاتی برای افراد مختلف برای انجام آن مطرح شد، در روزهای گذشته، این گفته رئیس‌جمهور که ما نیاز به یک گفت و گوی ملی داریم، باعث شد، بار دیگر طرحی که چندین ماه است، مطرح شده و با استقبال هر دو جریان سیاسی کشور مواجه شود، باز هم روی غلتک بیفتد.

محمدجواد ابطحی، نماینده عضو پایداری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مبانی مکتبی و انقلابی ما بر اساس وحدت ملی و گفت و گو شکل گرفته؛ بنابراین، این چیز جدیدی نیست و کسی نباید فکر کند، ما از گفت وگو فاصله گرفته ایم.

اما برخی به جای این که بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند، با پیغام و پسغام حرف می زنند، به گونه ای که در روزهای گذشته بسیار دیده شده که شخصیتی در یک تریبونی صحبت می کند اما در واقع جواب دیگری را می دهد؛ برای نمونه، شاید رئیس جمهور جواب رئیس قوه قضاییه را در جای دیگری بدهد که به نظر من این کارها درست نیست و مقامات باید بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: گفت وگوی ملی بر اساس جدال احسن و آموزه های قرآنی است و باید انجام شود. هرکسی هم که در این راه قدمی بردارد، ما از آن استقبال می کنیم، ولی بعضی به نام گفت و گوی ملی، قصد دارند انتظارات یکطرفه خود را به کرسی بنشانند که از نظر ما یک فرار رو به جلوست.

وی گفت: برخی به نام گفت وگوی ملی پرچم خود را بالا می برند؛ اما اهداف خاص خود را دنبال می کنند، بنابراین این روش به سرانجامی نخواهد رسید. اگر اخلاص و نیت صادق حاکم باشد، همه هم با آن موافق هستند. به هر حال، همه ما مردمان یک کشور هستیم و دشمن مشترک هم داریم؛ پس بهتر است این گفت وگوها هر چه زودتر شکل گیرد. ما هم از آن استقبال می کنیم.

این نماینده مجلس در تبیین خواسته های طرفین و انتظارات افراد از گفت وگو اظهار داشت: نوعی بدبینی و سوءظن در این افراد وجود دارد و متأسفانه گاه بیش از اندازه به آن دامن می زنیم که عموما مصداقی است و باعث آسیب روند گفت و گو می شود.

وی افزود: باید به کل مسائل حل شود و روی مصادیق پافشاری نشود، چون ممکن است بر سر مصادیق اختلاف نظر زیاد باشد، در حالی که اساسا در این گونه مباحث اشخاص اهمیت ندارند و باید بر مبانی تمرکز شود، اتفاقا اگر معیارها تبیین شده باشد، مشکل اشخاص هم حل می شود.

این نماینده درباره معیارهای مورد نظر اصولگرایان نیز گفت: شرایط ایجابی و سلبی، منشور روحانیت به نظر می رسد که مناسب باشد و اگر همه به آن عمل کنند، یک منشور کلی است و مشکلات حل می شود.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: فتنه یکی از خط قرمزهای ماست. البته اشخاص در این موضوع مطرح نیستند. وابستگی طیفی برخی از این افراد به خارج از کشور و ادامه دادن این جریان را جزو خط قرمزهای خود می دانیم.

شاید خیلی ها در جریانات سال 88 حضور داشتند و در آن زمان در ستادها فعال بودند؛ اما مشکلی نداشتند و اکنون نیز هستند و فعالیت می کنند. ما مشکلی با این افراد نداریم، ولی عده ای اصرار بر آن دارند که این خط قرمز ماست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۷
همه اقداماتتون و دغدغه هاتون رو بی خیال
مردم از گرسنگی ، کلیه و قرینه می فروشن و دلار از 6000 تومن گذشته انوقت اینا میان در مورد این مباحث الکی حرف میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
بابا اینا خودشونو چه تحویل گرفتند
چپ و راست نداره یکم در ورود به قدرت رو باز کنید میبینید که هیچ کدومتون رای مردمو ندارین
پدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
طرح گفتگوی ملی رو حدود 2 سال قبل رییس جمهور اصلاحات دادند اما اصلا استقبال نشد . یادمون نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
آی کیو !!! تمام مشکلات مملکت مدیریت انحصاری و فکو فامیلی است
خوب این گفتگوی ملی قرار است دلار را ارزان کند؟ ارزش ریال را بالا ببرد؟ سوء مدیریت ها را برطرف کند؟ نظام اداری را اصلاح کند؟ و یا قرار است روابط ما را با جهان بهبود بخشد؟ روابط کنونی ما با دنیا به سمتی می رود که تا چند سال دیگر ناچار می شویم حتی در کتاب های درسی کل کشورهای دنیا را به سه چهار کشور محدود کنیم و همانها را به عنوان دنیا به کودکانمان معرفی کنیم، چون واقعا دنیای ما همینقدر شده است! البته جدای از دشمنان بیشمار ما، و این وفاق ملی برای زدودن این وضع چکار خواهد کرد؟ آیا وفاق ملی و مطرح کردن ان برای سرپوش گذاردن بر کمبودهای کنونی نیست؟ آیا افراد در حصر اگر در این چند ساله آزاد و در مسند قدرت بودند، همین وجه نصفه نیمه کنونی را داشتند؟ مسلما خیر، ضمن اینکه کارنامه ایشان را هم طی قریب بیست سال تجربه کرده ایم. گفتگوی ملی در کنار سایر اصلاحات خوب است، ولی هرگز جای ضروریات را نمی گیرد.
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
قرار نیست کاری واسه مردم انجام بشه کاکو اینا شور میکنن سر قدرت دورت بگردم اگه قرار بود اینا فکر مردم باشن حال روز ما این نبود کلیه بفروشیم خرج دانشگاه بچه رو بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
قرار هست چارت پست ها را گسترش بدهند تا دعوای سر پست و مقام با حقوق نجومی کم بشود
ناشناس
| China |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
طرف یا خودش رو به نداری می زنی از امارات! یا دلش واسه ندارهای کشور می سوزه از امارات! که در هر دو حالت باورش سخته!
مردم از هر دو جريان عبور خواهند كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
الهی دمت گرم کاکوجون مگر دوسه نفر میتونه حزب داشته باشه حزبی که بخواد همه فعالییت خودشو از جیب مردم خرج کنه واز طرف دارهاش همایت نه کنه کجاا دنیا دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
اصلاح بفرمایید، عبور کرده اند.
تابناکی های عزیز حلالتان نمیکنم اگراین مطلب رامنتشرنکنید:
امشب بخشی ازصحبت های وزیراقتصاد درخبر۲۰:۳۰ پخش شد بااین مضمون که مادلار را از۵۷۰۰ به ۴۲۰۰ رساندیم پس قیمتهابایدکاهش پیداکند!!!
بعنوان یک شهروندایرانی بایدبه ایشان عرض کنم اولا قیمت رسمی دلار( مبادله ای) نه تنهاکاهش نیافته بلکه از۳۵۰۰ به ۴۲۰۰ افزایش یافته پس طبیعیست که قیمت همه کالاهای وارداتی ازقیبل لوازم خانگی وموبایل وکامپیوتروخودرو افزایش یابدکمااینکه افزایش هم یافته ثانیا شما فقط صورت مساله راپاک کردید ودلار۴۲۰۰ تومان بصورت محدودبه نیازمندان خاص قابل پرداخت است وگرنه قیمت آزاددلار همچنان بالای ۵۰۰۰ تومان ( حدود۵۶۰۰ تومان) است لطفا به شعورمردم توهین نکنید!!!
جناب ابطحی . ازسخنان شما معلوم میشود که اصلا مفهوم گفتگو رااشتباه گرفتی. چون ااعتراﺽ دارید که دیگران اهداف خودراازگفتگو دنبال می کنندوپرچم خودرابلند میکنند. قرارنیست دیگران قبل ازگفتگو نظرات شماراپذیرفته باشندوپرچم شمارابلندکنند . قراراست بانظرات خودشان بیایندو باگروه مخالف گفتگو ومذاکره کنند تا نظرات به هم نزدیکترشود ودرک بهتری ازنظرات هم داشته باشند . ولی متاسفانه یک گروه عادت کرده که دیگران قبل از گفتگو توبه کنند واعلام کنند نظرات شما درست است تاماگفتگو کنیم . این خودمطلق پنداری دراصولگرایان متاسفانه دیده میشود.
اینها همه سیاه بازی تا جناح ها به هم نزدیک بشن
دیگه فرصت برای اصلاح طلب و اصولگرا بسه. امارات متحده عربی طی 10 سال بیابان خشک و بی آب و علف را فقط با پول نفت به بهشت تبدیل نموده.
دیر شده.

مردم همه جناح ها را به یک چشم می بینند.

بیشتر مسئولان و همه ی گروههای سیاسی کشور از مردم بعنوان نردبان و پل استفاده کردند و بعد از عبور از مشکلاتشان خیلی زود مردم را فراموش کردند.
هیچ گروه و جناحی در حال حاضر در دلهای مردم جای ندارند و
در راس همه آنها اصلاح طلبان هستند که همیشه به نرخ روز نان میخورند و بیشترین ضربه را به اعتماد مردم زده اند.

برای آقایان مطهری و خاتمی هم متاسفم که هنوز فکر میکنند جایگاهی مثل سابق در بین ملت دارند

عاقبت محمود در انتظار خیلی هاست.
آقایان اصلاح طلب به جای پرداختن به این موضوعات فرعی، بروند شعارهایی که سال ۹۴ و ۹۶ به مردم دادند را لیست کنند بیایند ببینیم چقدرش را عمل کردیم.
وقتی که گروهها و جناح های سیاسی زبان ملت و مشکلات آنها را درک نمیکنند سخن گفتن از گفتگوی ملی خنده دار است.

مردم با چه زبانی باید به شما بگویند ما دیگه به شما اعتماد نداریم ؟


کارنامه همه گروههای سیاسی مخصوصا اصلاح طلبان مملو از تجدید و تک ماده است.
اگر تابناک یک نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت همه گروههای سیاسی کشور در بین مردم در سایتش بگذارد نتیجه نظرسنجی فاجعه بار خواهد بود !


امیدوارم این نظرسنجی بزودی از طرف تابناک به مرحله اجرا دربیاید تا گروهها و جناح های مختلف کشور بدانند در هیچ جای کشور محبوبیت ندارند و اعتماد مردم به همه آنها از بین رفته .
اونوقت میشه گفتگوی میلی
چقدر كامنت معني دار .
اهواز شلوغ، اصفهان شلوغ، کرمانشاه شلوغ. هر روز خبر میرسه چند شهر کشور مردم اعتراض کردن به وضع موجود. مهمترین کار مسوولین شده فیلتر کردن تلگرام. خسته شدیم از این زندگی. کشور ثروتمند، اما اکثراً تو فلاکت و بدبختی زندگی می کنیم.
مگر اصلاح طلبان و اصولگریان احزابی هستند که نمایندگی ملت را از طرق مردمسالاری کسب کرده اند که حالا گفتگوی انها راملی طلقی کنیم۰
با سلام.
این تعبیر که افراد مدعی گفتگو به دنبال اهداف خاص خود هستند گویای یک واقعیت است و سیاستمداران همیشه اهداف خاص خود را که معمولا تبلور توقع و نیازهای یک کشور میباشد را دنبال میکنند. بنابراین نشستن و گوش دادن از کره ماه نیامده! ایرانی ها به دنیا یاد دادند و مثل اینکه داره از یادمون میره!
وقتی بعد از فرجام روحانی حرف از فرجام دو در داخل زد، همه بهش حمله کردید. حالا دیگه خیلییییی دیره.
اقاجون یه سری تو شهرستانها استانها بزنید ببنید واقعا کسی دنبال این حرفها یا همان جناها هستت؟ بخدا من که در حال بزنشته شدن هستم نمیدانم ملی گراها راست گراها و اصولگراها چه کسانی هستند دست از سر مامردم وردارید ببا
در بین تمام گزینه ها، خطرناک ترین احتمال بازگشت احمدی نژاد به قدرت است که اینبار بحران آفرین و پرهزینه خواهد بود، امری که با توجه به اصرار احمدی نژاد و موج سواری هایش حتی طرفدارانش را هم نگران کرد .
. الکی خودتان را مطرح نکنید. فقط مردم در صورت بهتر شدن عملکردتان میتوانند به شما اعتماد کنند.
جالبه توی فضای مثل سایت تابناک که حداکثر دیالوگ در اون در حد درد دلهای مردم توی تاکسی وامثالهم هست حرف مردم سانسور میشه بعد توقع دارید مردم باور کنند پیام رسان داخلی امنه فرار از واقعیت تا کی ؟
ديگه خيلي ديره خيلي زياد
شما نماینده ی چند درصد از مردم هستید که میخواهید گفتگوی ملی انجام دهید این که یک نفره با چند هزار رای نماینده ی مجلس میشود نمیتواند نماینده کل مردم باشد
هنوزم که دارن همون حرفا رو میزنن
پس در واقع بجای حرف زدن با مردم توی یک اتاق بشینند با کنار بیان
به تيتر خبر و نظر اين نماينده اصولگرا خوب توجه فرمائيد : با گفت وگوی ملی موافقیم؛ با پیغام و پیام دادن از تریبون ها مخالفیم .
يعني چي با پیغام و پیام دادن از تریبون ها مخالفیم. تمام مسائل كشور در داخل و خارج مسولان و مقامات سعي ميكنند گفتگو ها علني نباشد اما بعد از مدتي درز ميكند و نتيجه خوبي هم عايدشان نميشود .. بخصوص اين ديگاه در ميان اصولگرايان بسيار رايج است تا مردم متوجه اقدامات نشوند تا خداي نكرده ريزشي در ميان هوادارنشان ايجاد نشود
اقایان مثلا اصولگرا و یا مثلا اصلاح طلب مردم از شما کار - درامد و مبارزه با فساد و رانت خواری میخوان نه چیز دیگه بیخودی از زبان مردم حرف نزنید مردم با هم قهر نکرده اند که لازم باشه گفتگوی ملی داشته باشند
مشکل اصولگراها این است که زمانی که تمام ارکان قدرت را دارید جناح مقابل را هیچ می انگارید و علیرغم آگاهی از مشکلات عدیده پاسخی به انتقادات نداده و طرف مقابل را اصلا وزنه ای نمی دانید و زمانی که ارکان انتخابی کشور در دست جناح مقابل است شروطی تعیین می کنید و در رسانه ها و جراید هم اعلام می کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس