بازدید 3034
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر طرق و شوارع شدن تقی زاده تا آغاز مذاکرات بازرگانی ایران و اسپانیا در تهران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۹۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 17 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

28 فروردین 1309، سيد حسن تقي ‌زاده وزير مختار ايران در لندن، به تهران احضار و به سمت وزير طرق و شوارع منصوب شد.

28 فروردین 1340، عمليات ساختماني رأكتور اتمي دانشگاه تهران آغاز شد. مركز اتمي دانشگاه تهران در 1346 عملاً مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنین در این روز، کنفرانس کشاورزی خاور نزدیک و جنوب شرقی آسیا در تهران گشایش یافت.

28 فروردین 1351، اسرائيل 24 هزار گوسفند به ايران صادر كرد.

28 فروردین 1353، ایران به نطق تهدیدآمیز کیسینجر وزیر خارجه آمریکا نسبت به افزایش بهای نفت پاسخ داد و اظهارات او را سفسطه خواند.

28 فروردین 1357، بین ایران و شوروی موافقتنامه امضا شد که به موجب آن ظرفیت تولید ذوب‌آهن از ۶۰۰ هزار تن به یک میلیون و نهصد هزار تن خواهد رسید. همچنین در این روز، مذاکرات بازرگانی ایران و اسپانیا در تهران آغاز شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر