بازدید 3545
لیندسی گراهام در مصاحبه با فاکس‌نیوز:

ترامپ درصدد پاره‌کردن برجام است/ سوریه را به ایران تقدیم نمی‌کنیم

وی افزود: نمی‌توانیم سوریه را به روس‌ ها و ایرانی‌ ها تقدیم کنیم؛ چرا که سوریه تبدیل به یک اردوگاه نظامی برای ایرانی‌ ها شده و شما هرگز نمی توانید به طور کامل داعش را نابود کنید، مگر آنکه از ایرانی‌ها و اسد خلاص شوید!
کد خبر: ۷۹۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ 17 April 2018

سناتور ارشد جمهوری‌خواه در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: ترامپ درصدد پاره‌کردن برجام است، توافقی که وی آن را وحشتناک خوانده و خواستار دستیابی به توافق بهتری است.

به گزارش تابناک، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد: او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌ ای ایران (برجام) است، توافقی که وی آن را وحشتناک خوانده و خواستار دستیابی به توافق بهتری است.

وی در این مصاحبه مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مواضع خوبی را درباره داعش، کره شمالی، ایران و روسیه اتخاذ کرده و از این بایت باید از وی تشکر کرد!

عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا ادامه داد: آنچه وی چندی پیش انجام داد (تهاجم محدود به سوریه)، همه این دستاوردها را به خطر می‌ اندازد و به نظر من او باید موضع خود را در قبال (بشار) اسد در سوریه تغییر دهد.

مجری برنامه پرسید: سه سناریوی مطرح در نشست تصمیم گیری ترامپ درباره اقدام واشنگتن در سوریه با عنوان برنامه محدود مبنی بر آنچه در سوریه به انجام رسید؛ برنامه میانه پیرامون هدف قراردادن اهداف بیشتری در سوریه و برنامه شدید درباره حمله به مواضع روسیه و ایران در سوریه عنوان شد. اما جیمز ماتیس وزیر دفاع، ترامپ و نیکی هیلی را از برنامه شدید بازداشت و لذا حمله محدودی به سوریه به انجام رسید. چه کسانی درست تصور می کردند؟

«لیندسی گراهام» در پاسخ ادعا کرد: رئیس جمهوری درست می گفت. اگر شما اسد باشید و بشنوید که رئیس‌جمهور بگوید که من کاری می‌ کنم که هزینه زیادی را بپردازید و «تو حیوان هستی» (در اشاره به دو بار توهین ترامپ خطاب به رئیس جمهوری سوریه)؛ اما شاهد یک حمله نظامی باشید که هرگز زندگی شما را عوض نکند، صبح روز بعد از خواب بیدار شده و به سر کار برمی‌ گردید. اگر شما روسیه و ایران باشید و ببینید که پنتاگون خطرپذیر نیست و تا سر حد مرگ از مقابله با روس‌ ها نگرانی دارد، اینطور فکر می‌کنید که پنتاگون بدون هرگونه جنگی، خواهان تقدیم سوریه است.

سناتور ارشد جمهوری‌خواه در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سئوالی درباره موضع‌گیری واشنگتن در صورت تکرار حمله شیمیایی (ادعائی) در سوریه گفت: من (ترامپ را) یک فرمانده دچار تناقض می‌بینم. وقتی رونالد ریگان با موضوعی شبیه به این مواجه بود زمانی که قذافی 5 تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا را در باشگاهی شبانه در برلین کُشت، لیبی را بمباران کرد و تلاش کرد که قذافی را هدف قرار داده و چند فرزند او را بکشد؛ بعد از این حمله قذافی به فردی متفاوت تبدیل شد. ما اینجا (در سوریه) یک فرصت واقعی را برای انجام کاری درست از دست دادیم!

وی افزود: نمی‌توانیم سوریه را به روس‌ ها و ایرانی‌ ها تقدیم کنیم؛ چرا که سوریه تبدیل به یک اردوگاه نظامی برای ایرانی‌ ها شده و شما هرگز نمی توانید به طور کامل داعش را نابود کنید، مگر آنکه از ایرانی‌ها و اسد خلاص شوید!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر