بازدید 19262
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله سه کشور غربی به سوریه / جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه/سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای، تأکید دوباره موگرینی بر پایبندی اروپا به برجام، واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله سه کشور غربی به سوریه، اظهارات سناتور آمریکایی در مورد برجام و افزایش احتمال تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 April 2018

دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای، تأکید دوباره موگرینی بر پایبندی اروپا به برجام، واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله سه کشور غربی به سوریه، اظهارات سناتور آمریکایی در مورد برجام و افزایش احتمال تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از جزئیات جدیدی درباره مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ایگور کوناشینکوف» تأکید کرد، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک از مجموع ۱۰۳ موشک را در آسمان این کشور منهدم کرده است.

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله ۳ کشور غربی به سوریه / جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه/سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

وزارت دفاع روسیه جزئیات تعداد موشک های شلیک شده از سوی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و تعداد موشک هایی که توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شده است را به نحو زیر اعلام کرد؛

- ۱۲ موشک به فرودگاه بین المللی دمشق شلیک شده و همه ساقط شد.

- ۱۸ موشک به پایگاه هوایی بلی شلیک شده و همه ساقط شدند.

- ۱۲ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات شلیک شده و همه ساقط شدند.

- ۲ موشک به پایگاه هوایی التیفور شلیک شده و هر دو ساقط شدند.

- ۹ موشک به پایگاه هوایی مزه شلیک شده و ۵ موشک ساقط شد.

- ۱۶ موشک به پایگاه هوایی حمص شلیک شده و ۱۳ موشک ساقط شد.

- در مجموع سی تیر موشک و بمب هدایت‌شونده به سمت مرکز تحقیقاتی مستقر در برزه و جرمانا شلیک شده و پنج تیر از آنها رهگیری و منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، هیچ‌ یک از فرودگاه‌های نظامی ارتش سوریه که مورد هدف قرار گرفتند، آسیب جدی ندیده‌اند.

آن گونه که به نقل از ژنرال «ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام شده است، داده‌های ثبت‌شده در سامانه‌های راداری ارتش روسیه نشان می‌دهد، پدافند هوایی سوریه برای مقابله با موشک‌های غربی، مجموعاً ۱۱۲ تیر موشک شلیک کرده‌ است.

دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

به گزارش یونهاپ، کره شمالی روز دوشنبه به رابطه 45 ساله با ایران اشاره و از موضع تهران درقبال توافق هسته‌ای با قدرتهای بزرگ که اخیرا ترامپ تهدید به پاره کردن آن کرده بود، دفاع کرد.

به نوشته این رسانه کره جنوبی، این حرکت تلاشی در جهت افزایش شرایط چانه زنی پیش از اجلاس با کره جنوبی و آمریکاست، زیرا خلع هسته‌ای احتمالا در اولویت این دستور جلسات قرار خواهد داشت.

رودونگ سینمون، روزنامه رسمی کره شمالی اعلام کرد، ایران در حال توسعه برنامه موشکی خود بدون تسلیم شدن در برابر فشار خارجی و بدون محدود شدن توسط توافق هسته‌ای است.

این روزنامه نوشت: ایران از حمایت کاملی از مردم خود برخوردار بوده، همان طور که تهران در حال تقویت توانمندی‌های دفاعی خود بدون بروز مشکل است.

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله ۳ کشور غربی به سوریه / جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه/سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

ترامپ به شدت مخالف توافق هسته‌ای ایران است که در دوره رئیس جمهور قبل از خود امضا شد. ترامپ 12 می (22 اردیبهشت) را برای تصمیم گیری درباره توافق هسته‌ای تعیین کرده است.

سئول و واشنگتن پیشتر از کره شمالی خواستند تا از پرونده ایران درس گرفته و از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود دست بکشد. اما کره شمالی این درخواست ها را رد کرده و گفته، تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای یک عامل بازدارنده علیه اقدامات خصمانه واشنگتن است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی جمعه هفته آینده، نشستی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی خواهد داشت. پس از این دیدار رهبر کره شمالی در ماه می یا ژوئن با ترامپ دیدار خواهد کرد.

تأکید مجدد موگرینی بر پایبندی اروپا به برجام

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای کامل برجام را مورد تأکید قرار خواهند داد.

همچنین قرار است در روزهای آینده صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه جداگانه به آمریکا رفته و گفت وگوهایی با دونالد ترامپ در خصوص برجام انجام دهند.

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله ۳ کشور غربی به سوریه / جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی سه جانبه/سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ دفاع کره شمالی از موضع ایران در توافق هسته‌ای

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست نوشت: دیدارهایی که مقامات اروپایی در این ماه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهند داشت، آینده توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ را تعیین می کند؛ بنابراین، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان جداگانه اواخر این ماه به آمریکا سفر کرده و با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور دیدار می کنند.

واکنش شدیداللحن پارلمان مصر به حمله سه کشور غربی به سوریه

کمیته روابط خارجی پارلمان مصر با صدور بیانیه ای حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه از عزم کمیته روابط خارجی پارلمان مصر برای رایزنی با کمیته های روابط خارجی پارلمان های عربی به منظور ترغیب دولت های عربی برای ایجاد راهکاری برای بحران که خونریزی در سوریه را متوقف و تمامیت و وحدت آن را تضمین کند، خبر داده شده است.

پارلمان مصر با اشاره به اینکه بیانیه‌ای در خصوص محکومیت این حمله به پارلمان‌های سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس و پارلمان اروپا ارسال خواهد کرد، هدف از این اقدامات را جلوگیری از تکرار این حملات و حفظ جان افراد بی گناه و امنیت منطقه و ثبات بین المللی و ثبات خاورمیانه توصیف کرد.

در بیانیه پارلمان مصر ضمن غیرقابل توجیه اعلام شدن حملات قبل از اینکه تیم حقیقت یاب سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی کار خود را شروع کند آمده است: این حملات نقض قطعنامه های بین المللی و نقض منشور سازمان ملل و ضربه ای به نقش سازمان ملل که روز به روز ضعیف تر می شود، است و اهمیت تسریع در توسعه سازمان بین المللی را مورد تاکید قرار می دهد و اینکه بازنگری در عملکرد آن انجام شود به ویژه در انحصار ۵ کشور دارنده حق وتو است.

پارلمان مصر اعلام کرد: نادیده گرفتن شورای امنیت و اقدام قبل از صدور قطعنامه؛ نقض آشکار منشور ملل متحد و یکی از اصول قانون بین المللی یعنی احترام به حاکمیت کشورهاست.

سناتور آمریکایی: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است

سناتور ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، ابتدا از مواضع سیاست خارجی دونالد ترامپ در زمینه‌هایی چون داعش، کره شمالی، ایران و روسیه قدردانی کرد.

«لیندسی گراهام» این سناتور آمریکایی در بخش مربوط به ایران گفت: «او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌ای ایران است، توافقی که آن را وحشتناک می‌خواند و خواهان رسیدن به توافقی بهتر است».


لیندسی گراهام سناتور آمریکایی

از نظر او، دونالد ترامپ به طور کلی از زمان آغاز ریاست جمهوری در آمریکا مواضع خوبی در سیاست خارجی اتخاذ کرده است.

این قانونگذار آمریکایی با انتقاد از «حمله محدود» آمریکا به سوریه گفت: «آنچه او چند روز قبل انجام داده، همه این دستاوردها را به خطر می‌اندازد و به نظر من، او باید موضع خود را در قبال (بشار) اسد در سوریه تغییر دهد».

وی ادامه داد: «اگر شما اسد باشید و بشنوید که رئیس‌جمهور (آمریکا) بگوید که من کاری می‌کنم که هزینه سنگینی بپردازید و "تو حیوان هستی" اما شاهد یک حمله نظامی باشید که به هیچ وجه زندگی شما را عوض نمی‌کند، در نتیجه صبح روز بعد از خواب بیدار شده و به سر کار برمی‌گردید. اگر شما روسیه و ایران باشید و ببینید که پنتاگون خطرپذیر نیست و تا سر حد مرگ از مقابله با روس‌ها نگرانی دارد، این طور فکر می‌کنید که پنتاگون بدون هرگونه جنگی، خواهان تقدیم سوریه به ما (ایران و روسیه) است».

سناتور آمریکایی در ادامه خواسته خود درباره ترور کردن رئیس‌جمهور سوریه را تکرار کرد؛ اظهارنظری که وی پیش‌تر نیز آن را بیان کرده بود

وی افزود: «ما نمی‌توانیم سوریه را به روس‌ها و ایرانی‌ها تحویل دهیم، چون سوریه تبدیل به یک اردگاه نظامی برای ایرانی‌ها خواهد شد و شما هرگز نخواهید توانست کامل داعش را نابود کنید، مگر آنکه از ایرانی‌ها و اسد خلاص شوید».

افزایش احتمال تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از افزایش حمایت برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به منظور جلب حمایت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جهت ماندن در برجام خبر می‌دهند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته، در جریان دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ روز دوشنبه تصمیمی در این راستا گرفته نشد، زیرا برخی از کشورها هنوز قانع نشده‌اند که اعمال تحریم‌های جدید ترامپ را از خروج از برجام منصرف کند. 

با وجود این، منابع مطلع از رایزنی‌های انجام شده در روز دوشنبه می‌گویند، وزرای خارجه اتحادیه اروپادر آستانه توافق بر سر این موضوع هستند که لازم است در این باره اقدام شود.  

وزیر خارجه دانمارک گفت: «فکر می‌کنم اکثریت کشورهای اروپایی بر این باورند، لازم است در زمینه تحریم‌ها گام‌های بیشتری برداشته شود.»

وزیر خارجه ایرلند می‌گوید، ممکن است کشورهای اروپایی تا قبل از ضرب‌الاجل ۱۲ می برای تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام کنند.  

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا رایزنی‌هایی برای اعمال تحریم‌هایی علیه اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

دولت‌های سه کشور اروپایی همزمان، در حال تلاش برای پیش بردن تحریم‌های جدید علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی هستند. هر گونه تصمیم‌گیری در این مورد، نیازمند حمایت تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپاست. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۸
مگه اینکه کره شمالی طرف دار سیاست های ما باشه، خدا آخر عاقبتمون بخیر کنه
پاسخ ها
بندرگناوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
اصلا در دولتهای قبلی حتی احمدی نژاد اینقدر مردم از وضع موجود و بهبود ، ناراضی و ناامید نبودند. بقول فردوسی پور: چه میکنه این روحانی!!؟؟؟
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
مگه دولت امریکا یا فرانسه و... از کشوری مجانی حمایت می کنه؟ تازه دولت هر کشوری محتاج حمایت ملتشه، .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
احمدی دسته گلی به آب داده که حالا حالا ها باید چوبش رو بخوریم. اونم نه یک سال، هشت سال پشت هم
همین وضع تحریم ها یه نمونه ساده این فرده. همه دنیا رو علیه ما بسیج کرد و بعد 30 سال که انقلاب بدون مشکل حاد داشت میرفت جلو، بردمون ته دره

وضعیت بانک ها، وضعیت فسادهای عجیب و غریب، وضعیت شکاف بین مردم و سیاستمدارها و تصمیمگیران کلیدی و ....
مهم نیست روسیه چی میگه. اون نقاط نورانی که تو فیلم ها روی زمین منفجر میشد ترقه نبود موشکهای تام هاوک بود. در مورد برجام هم فقط تصمیم آمریکا مهمه اروپا هم بخواد یا نخواد مجبور به پیرویه. فقط کافیه آمریکا نیروهاش رو از اروپا خارج کنه تا از ترس روسیه اروپایی ها خودشون رو خراب کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
مهم نیست ترامپ چه ررجز های واهی میخواند خوش خیالیان سرابی میتوانند تلفات چهارشنبه سوری ایران رابا تلفات موشکهای آمریکا یی مقایسه کنند آنموقع میفهمند چه کسی راست میگوید. در ضمن تصمیم آمریکا در مورد برجام پشیزی ارزش ندارد هر کاری بکند مقابله به مثلش آماده است که پوزه آمریکایی ها رابه خاک مالیده شود. در زمان حضرت موسی (ع) هم میگفتند قدرت فرعون زیاد است خداوند قدرت آن را توسط حضرت موسی نابود کرد. بیاری خداوند قدرت آمریکا هم نابود خواهد شد.خوش خیالان هم تا ابد در توهم سراب باقی می مانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
مهم نیست ترامپ چه ررجز های واهی میخواند خوش خیالیان سرابی میتوانند تلفات چهارشنبه سوری ایران رابا تلفات موشکهای آمریکا یی مقایسه کنند آنموقع میفهمند چه کسی راست میگوید. در ضمن تصمیم آمریکا در مورد برجام پشیزی ارزش ندارد هر کاری بکند مقابله به مثلش آماده است که پوزه آمریکایی ها رابه خاک مالیده شود. در زمان حضرت موسی (ع) هم میگفتند قدرت فرعون زیاد است خداوند قدرت آن را توسط حضرت موسی نابود کرد. بیاری خداوند قدرت آمریکا هم نابود خواهد شد.خوش خیالان هم تا ابد در توهم سراب باقی می مانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
برادر عزيز شما اون نقاط نوراني رو شمردي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
موافق نیستم.انگلیس یا فرانسه بتنهایی حریف روسیه هستن وای به اینکه باهم باشن .روسیه پوشالیه وبزرگ کردنش فقط برای دوقطبی کردن جهان وسو استفاده از کشورهای ضعیفتره.هر کدوم یه طرف رو میگیرن وبهش اسلحه میفروشن.روسیه تکنولوژی غرب رو نداره وهنوز قطعه حیاتی هواپیمای مسافری رو نمیتونه تولید کنه واز غرب میخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
به ناشناس 10:39
حملات غربی ها هدفمند هست که کمترین آسیب به غیر نظامیان وارد بشه و معمولا هم بامداد حمله میکنن به همین دلیل. البته خودت که سنت قد نمیده ولی از اون اساتیدت که اینارو یادت میدن در مورد نبرد فرودگاه بغداد بپرس تا به گوشه کوچکی از قدرت ارتش آمریکا پی ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
این آمریکا پرستان حداقل به اندازه آن نماینده مجلس انگلیس حالا نمیگویم حس وطن دوستی ویا بعلت مذهب . وجدان و انسانیت ندارند . نماینده انگلیس از نخست وزیرش سئوال میکند تو برای چه دنباله رو ترامپ سوریه را بمب باران کردی ترازمی میگویدبه علت مردم سوریه نماینده می پرسد تو اگر به علت ملت این کار را کردی چرا عربستان را بمب باران نمیکنی روزانه ده ها کودک بیگناه یمنی را میکشد. شما که ادعا کردی انبار شیمیایی سوریه را هدف قرار دادید چرا بفکر ملت سوریه در اطراف انبار نبودید آنها مردم سوریه نبودند؟
نظر نديم بهتره وقتي ارزشي نداريم . برسيه دل چه سود خواندن وعظ نرود ميخ آهني درسنگ.
عجب ایران از حمایت مردم خود برخوردار بوده؟
کره شمالی می دانسته ما نمی دانیم!
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
با شما نبود با ایرانیای با وفا و مقیم ایرا بوده ،عزیزم
٦٢ از موشكهاى غرب رو در هوا زدند. واقعاء ركورد جالبيه
ميشه فقط فيلم ٥ تاشو نشون بدند؟
پاسخ ها
عج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
دادن جنابعالی چش نداری ببینی
دوستان اصلا جای نگرانی نیست.خدا رو شکر هنوزم امنیت داریم....
روسيه به آب و آتش ميزنه يك جورايى روش را سفيد كنه. چون عملكرد سيستمهاى دفاع ضد هوايىش افتضاح بود. يك چندتا موشك هم رهگيرى بشن،
فقط کره شمالی برامون مانده
روسيه اعلام كرده كه بيش از 70 موشك از 101 موشك پرتاب شده به سووريه را زده است حداقل چند مورد از موشكهاي زده شده را كه اثار آنها بر روي زمين هست و يا بقاي آنها ريخته شده است را براي مردم و تبليغات اس 300 يا ياس 400 هاي خودش را نشان دهد البته جعلي نباشد حتما از لحظه اصابت پدافندها به موشكهاي پرتاب شده هم فيلم و عكس دارند انها را هم نشان دهد
مصر هم پارلمان داره. اخه چرا به یک دیکتاتوری عربی مشروعیت میدید با نشر حرف های سراسر منافقانه شون. اینا خودشون پدر سوریه را در اوردن
دولت های امریکا، فرانسه و انگلیس خجالت نکشیدن به یک کشور جنگ زده را بمباران کردند؟
سناتور ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوزگفت: «او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌ای ایران است، توافقی که آن را وحشتناک می‌خواند و خواهان رسیدن به توافقی بهتر است».
بیچاره بورس !
به قول حافظ
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
البته به نظر من منظور از مدارا، اتخاذ سیاست هوشمندانه و زیرکانه در مقابل دشمن هست تا کمترین آسیب و خطر هم از ناحیه دشمن به ما نرسه.
از این اخبار میتوان نتیجه گرفت که کشور مصر موضع خوبی نشان داده و میتوان روی آن زوم کرد و سعی کرد روابط را با مصر حسنه کرد. شاید نزدیک شدن ایران به مصر باعث شود که عربستان سعودی هم دست از لجبازی بردارد. فرانسه با حمله به سوریه وجهه سیاسی خود را در لبنان و سوریه از دست داده. انگلستان که باعث و بانی حمله بود نیز در تنگناست بنابراین الان وقت اتصالات است تا جبهه دشمن ایران تضعیف شود. فعلاً مصر گزینه خوبی است. بسم الله
الابد آقای دونک سونک چانک مثل ایران میخواهند با برجام اقتصادشان را حل نمایند ببخشید آقای دونگ . فکر کردی چون برجام را امضا کردی بعد هر کاری میتوانی بکنی یعنی برجام به شما مشروعیت میدهد که سفرای را بفرستی در کشورهای دیگر جولان سیاسی بدهند که آره در کشور من همه با هم مساوی هستند . ببخشید پپه خودتی مردم غرب سواد سیاسیوشان خیلی زیاد هست . افرا ط گرایی مرد انسانها را میخواهی نابود کنی
تحریم که برداشته نشد اینا بخاطر موندن توی برجام تحریم میکنن خیلی باحالین
اعتراض کمیته خارجی پارلمان مصر چه بدردی می خوره.
دولت مصر باید واکنش بده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی