بازدید 10574
بعد از مخالفت‌های گسترده، پای دیوان عدالت اداری هم به ماجرا باز شد؛

احتمال لغو اجرای طرح جدید ترافیک تهران قوت گرفت

در حالی که فراهم نشدن زیرساخت‌های طرح جدید ترافیکی در تهران، موجب شده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از تعویق اجرای آن خبر برسد، اخباری منتشر شده که حکایت از قوت گرفتن احتمال لغو این طرح دارد!
کد خبر: ۷۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 17 April 2018
در حالی که فراهم نشدن زیرساخت‌های طرح جدید ترافیکی در تهران، موجب شده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از تعویق اجرای آن خبر برسد، اخباری منتشر شده که حکایت از قوت گرفتن احتمال لغو این طرح دارد!

به گزارش «تابناک»؛ طرح ترافیک جنجالی تهران که پس از حرف و حدیث‌های فراوان، با اعمال تغییراتی به تصویب شورای شهر رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است، حالا با مانعی جدید و البته بسیار جدی‌تر از موانع قبلی روبه رو شده، به گونه‌ای که ممکن است لغو شود.

آن گونه که فارس خبر داده، مانع جدید «دیوان عدالت اداری» است. همان مرجع عالی رتبه‌ای که پیشتر هم یک بار در خصوص طرح ترافیک در سال‌های گذشته ورود کرده و رأی به ابطال داده و حالا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بار دیگر به این مقوله ورود کرده است. این بار به دلیل افزایش چندین برابری عوارض طرح ترافیک به نسبت سال گذشته.

بر اساس این گزارش، برخی مغایرت‌های قانونی از جمله افزایش بی سابقه و چندین برابری عوارض برای برخی گروه‌های هدف، در دستور کار کمیسیون تخصصی شهرداری‌های دیوان عدالت اداری قرار گرفته و احتمال صدور دستور موقت توقف اجرای آن نیز می‌رود، چون این میزان افزایش با ماده ۷۷ اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مغایرت دارد.

بر اساس این ماده، افزایش عوارض تنها در محدوده نرخ تورمی رسمی کشور، یعنی نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی کشورمان ممکن است، در حالی که در طرح جدید ترافیک تهران، برای برخی گروه‌ها افزایش ۴۰۰ درصدی در نظر گرفته شده است. افزایشی چشمگیر که، چون با قانون در مغایرت است، هیچ توجیهی برای آن پذیرفتنی نخواهد بود.

موضوعی که پیشتر نیز اثبات شده است؛ به این صورت که دیوان عدالت اداری شهریور ماه سال گذشته مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش عوارض طرح ترافیک سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ را به دلیل افزایش ۸۰ درصد عوارض را ـ که مخالف و بیش از نرخ تورمی اعلام شده توسط بانک مرکزی بود و با قانون یاد شده مغایرت داشت ـ باطل اعلام کرد؛ موضوعی که بر اساس آن، طرح جدید ترافیک تهران اشکال دار به نظر می‌رسد و باید تصحیح یا لغو شود.

اتفاقی که حتی پس از اجرای طرح هم می‌تواند رخ دهد و از این روی، متفاوت از مخالفت پلیس راهور یا فرمانداری و استانداری با طرح جدید است که رفع شدنی به نظر می‌رسیدند و در نهایت هم رفع شدند. مشکلی بزرگ که نشان می‌دهد ظاهرا نه مسئولان شهرداری تهران و نه شورای پنجم شهر تهران از این قانون اطلاع نداشته‌اند!

دیوان عدالت اداری در حالی به این موضوع ورود کرده که پیشتر، در واپسین روز‌های سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور هم از ورود این سازمان به موضوع طرح ترافیک خبر داده و به طور ویژه، بررسی شرایط و ضوابط طرح خبرنگاران را مدنظر قرار داده بود؛ بررسی که قاضی سراج در تشریح آن گفت: یا آلودگی هوا داریم یا نداریم؛ اگر آلودگی داریم، خودرو با طرح یا بی طرح تفاوتی ندارد و با گرفتن پول آلودگی تمام نمی‌شود. باید تصمیم عاقلانه گرفته شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «چرا هنوز اقدامی صورت نگرفته است»، گفت: هنوز قیمت نهایی تصویب نشده که ما بخواهیم ورود کنیم و فکر هم نمی‌کنم این قیمتی که عنوان کرده‌اند به تصویب برسد. من با ۱۰۰ درصد طرح ترافیک خبرنگاران به این صورت مخالفم و صورت تصویب قیمت طرح ترافیک خبرنگاران، سازمان بازرسی ورود خواهد کرد.

پیچ و خم‌هایی که با دیگر موانع قرار گرفته بر سر راه طرح جدید تفاوت جدی دارد. آنقدر جدی که می‌تواند طرح جدید ترافیکی را ناکام کرده و همه چیز را به روال سابق برگرداند. اتفاقی که با توجه به تأخیر‌های فراوان در اجرای این طرح و مشکلات ریز و درشتی که گریبانش را گرفته، بعید نیست پیش از بررسی در دیوان عدالت و اداری و صدور حکم برای آن رخ دهد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۵
طرح های خلق الساعه.بدون مطالعه بهتر از این نمی شود. اگر مرض پول گرفتنه که همین هم هست روش دیگری را انتخاب بفرمایید.مردم را بیشتر از این سر کار نگذارید......این هم از طرح های شورای شهر جدید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
هدف این طرح فقط و فقط کسب درآمد بیشتراست ودلشان به برای آلودگی هوانسوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
همه عوارض امسال چند برابر شده اند مثل عوارض نوسازی وپسماند واحدهای اداری وتجاری اما کو گوش شنوا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
باید از خودروهای تک سرنشین عوارض گرفته بشه همچنین از خودروهایی که محل زندگی فرد خارج از تهرانه ولی هر روز به تهران رفت و آمد میکنه و بار ترافیکی به تهران تحمیل میکنه
فریبرز
| Canada |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
من اغلب با این کاستی در سامانه مدیریتی و اجرائی در مملکتی همچون ایران مواجه هستم که سومین کشور تولید کننده «مهندس» در جهان است. من بخوبی بخاطر دارم که زمان تعریض تونل کندوان یکی از مقامات بلند پایه عنوان کرد که جهت اجرای طرح کار، کارشناسانه انجام نشده است. وقتی بی گدار به آب می زنیم، انتظاری است عبث که فرجام خوشایندی در انتظارمان باشد. طرح های مانند سد سازی، آبخیزداری، بیمه، و ... تا صبح می شود نوشت و ایراد گرفت. راه درمان هم بسیار ساده است: تفکر قبل از اقدام، اتکا به خرد جمعی، بررسی دقیق مزایا و معایب طرح، و ... اول منار را ندزدیم که بعد قادر به یافتن چاه نباشیم. منتهی کو گوش شنوا. از ماست که بر ماست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
اصلا نباید طرح ترافیک فروخته بشه، مگه خودرویی که میاد تو طرح آلودگی ایجاد نمیکنه؟
کلا توي همه برنامه دوست دارن هميشه زير سوال باشن نميدونم نخبگان کجا ميرن وقتي مملکته اينقدر بهشون نياز داره اونا نيستن که اينا دارن با اين طرحهاي اب دو خياري نپخته با روان مردم بازي کنن
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
این افرادی که روی این طرح پافشاری میکنند اصولا افرادی هستند که سوء مدیریت خودشون رو میخوان با افزایش درآمد ماله کشی کنند، در ضمن خودشون هم مایه دار هستند و ماشینهای میلیاردی دارند (مثلا همین چند روز پیش یکی از همین نوع مدیران وثیقه 5 میلیاردی که خونه زنش - بخوانید خودش ولی به نام زنش- بود داده بود من تا دیروز فکر میکردم این آقا تهش خونش یه میلیارد باشه) اصولا اینها هیچ وقت ساعت 7 صبح متروی تهران رو تجربه نکردند. و یا زمستون تو ترافیک عصر تهران 2 ساعت تو اتوبان همت گیر نکردنند
هر فردی که ترافیک تهران رو دیده باشه میدونه که افزایش زمان طرح ترافیک و یا محدوده اون باعث افزایش بیشتر ترافیک در بقیه مناطق میشه (قانون بقای ترافیک در تهران) به نظر بنده حقیر نیت خلوت شدن خیابونهای تهران برای تردد راحتر اقشار پردرآمد و خودِ آقایون هست.
این همه بگیر و ببند فقط برای خبرنگار ها داره انجام میشه ؟؟!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
دقیقن دوست عزیز. برای ما آدم معمولیها این طرح ارزونتر هم هست. منتها اون کسانیکه قبلن رانت داشتن و مفتی وارد طرح میشدن حالا بهشون زور اومده که چرا باید مثل بقیه عوارض پرداخت کنن. خخبرنگارهای محترم هم که طبعن چون نفع شخصیشون این وسط هست دارن به درو دیوار میکوبن که طرح رو به شکست برسونن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
دو سال دیگه که طرح زوج و فرد هم پولی بشه، دیگه برای رفت و آمد تو ساعت های شلوغ تاکسی پیدا
نخواهد شد ، تازه میفهمی که تمام این قوانین برای اینه که خیابونهای تهران رو برای قشر مرفه و پولدار خلوت کردن و بقیه مردم بدبخت باید تو فشار مترو و اتوبوس وقت بی ارزششونو بگذرونند. آخه وقت ثروتمندها هم مثل خودشون قابل احترام هست.
اونوقت میفهمیم که این همه بگیر و ببند به خاطر دهک اول و دوم جامعه بوده نه آلودگی هوا
به هر بهانه ای میخواهند جیب ملت بیچاره را سبک کنند! از کارت ملی هوشمند تا عوارض خروج از کشور و شهریه ثابت
دانشگاه آزاد و گران کردن دلار به بهانه های واهی و گرفتن 120 هزاز تومان بعنوان تبصره!در قبض آب و عوارض گاز رسانی در قبوض گاز .... تا گرفتن باج سبیل در بهشت زهرا(س) از بی پدر هایی که میخواهند مادرشان را هم به مهمانی ابدی پدرشان ببرند!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
نه اتفاقن دوست عزیز. در مجموع قیمت پایه عوارض ورود به طرح در چارچوب طرح جدید کمتر از قبل میشه. منتها مساله اینه که اون عزیزانی که قبلن رانت داشتن و با پرداخت 2 3 میلیون تومن ناقابل مجوز سالانه میگرفتن حالا باید مثل من و شما عوارض پرداخت کنن و طبعن بهشون زور میاد و دارن جنجالی به پا میکنن تا مانع از ایجاد یک وضعیت عادلانه بشن.
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
واقعا" تنها مطلب درستی که خواندم مطلب شماست.
هیچ برنامه و کاری را نمی توانیم درست انجام دهیم. این طرح منبع درآمدی شده وگرنه برای ترافیک و جلوگیری لز آلودگی شهری هیچ طرحی نداریم و به فکر سلامت جسم و روان مردم نیستیم!!!
پاسخ ها
فریبرز
| Canada |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
من اغلب با این کاستی در سامانه مدیریتی و اجرائی در مملکتی همچون ایران مواجه هستم که سومین کشور تولید کننده «مهندس» در جهان است. من بخوبی بخاطر دارم که زمان تعریض تونل کندوان یکی از مقامات بلند پایه عنوان کرد که جهت اجرای طرح کار، کارشناسانه انجام نشده است. وقتی بی گدار به آب می زنیم، انتظاری است عبث که فرجام خوشایندی در انتظارمان باشد. طرح های مانند سد سازی، آبخیزداری، بیمه، و ... تا صبح می شود نوشت و ایراد گرفت. راه درمان هم بسیار ساده است: تفکر قبل از اقدام، اتکا به خرد جمعی، بررسی دقیق مزایا و معایب طرح، و ... اول منار را ندزدیم که بعد قادر به یافتن چاه نباشیم. منتهی کو گوش شنوا. از ماست که بر ماست.
فقط به فكر پول درآوردن هستند؟! چرا شهرداري آن 2500 اتوبوس فرسوده را تعويض نميكند تا كمي از هواي آلوده تهران كاسته شود!!
مگر اینکه دیوان به داد مردم برسه قیمت طرحی که سه سال پیش 600 هزار تومن بود رو به 8 میلیون رسوندند و می گن هر کی پول داره بیاد تو طرح
طرف ماشین 2 میلیاردی سواره از خدا می خواد طرح گرون بشه کمتر بیان و خلوت باشه راحت تر به کاراش برسه....
حق با دیوان است ، اگر مافیای اقتصادی بگذار ه، پیشگیری قبل از شورش و آشوب
افزایش پوشش پلاک و تقابل پلیس با مردم، قطعا پلیس هم مخلف استباا با اجرای طرح جدید
این ملت بزرگ شایسته تحمل اینهمه سختی بخاطر طرحهای نسنجیده وغیر کارشناسی نیستند این طرح واقعا نسنجیده است وخیلیها رابه دردسرانداخته بخصوص پزشکانراکه قبلا سهمیه سالانه داشته اند و درصورت اجرایاین طرح ناپخته متحمل زحمت وهزینه بسیار بیشتراز قبل خواهندشد
دیوان عدالت اداری چطور موقع 3 برابر شدن تصاعدی عوارض خروج از کشور پیداش نبود ؟
بار اول220 بار دوم 330 و بار سوم به بعد 440 ...؟؟!!!!!
فقطبه فکرپول گرفتن هستند
پس ابطال افزایش عوارض سال 95 نسبت یه سال 94 ما که پواشو پرداخت کردیم تکلیف چی میشه سال 94 حدودا یک میلیون دویست و پنجاه هزاریود که در سال 96 دو میلیون و دویست هزار شد که پرداختش کردیم تکلیف اضافه پرداختی چی میشه به کجا مراجعه بکنیم ؟
سلام. اقا من جانبازم جانباز با چند نوع مجروحیت هفته ای دو. سه بار باید برم ساسان یا داخل طرح برای بیماریهام. هفت سال است طرح میگیرم از بنیاد. هر سال هم مشخصه چی میخواهن مدارک. اقا امسال خسته شدم خسته. اول گفتن برو کافی نت. بعد شد دفتر خدمات شهر. حالا میگن سهمیه بنیاد. بخدا هیچکدوم هم نمیدونن چکاره هستن. جانباز 40 درصد اعصاب روان
طرح عجیب، و کاملا ناکارامد که حتی هدف گذاری پول آوری برای شهرداری را هم تامین نمی کند چه برسد به مباحث ترافیک و آلودگی که در این طرح کلا مغفول بوده است. سخت

گیری بیش از حد همیشه نتیجه معکوس داشته و متاسفانه باعث ابداع روشهای جدید دور زدن قوانین ناعادلانه توسط شهروندان میشود. درست همان داستانی که برای تعرفه بالای گمرکی و افزایش

قاچاق رخ داده است
وقتی رای گروهی والابختکی میدهیدومیدهیم چه چیزبهتری سراغ دارید،یکطرفه وبرعکس کردن کوچه هارامشاهده کنید،نخبگان جائی نرفته اند ببازی گرفته نمیشوند،یکی ازآقایان نماینده شورافرمودندکسانیکه افتخارزندگی درتهران ولذت رانندگی راحت وروان اینشهروهوای خوب انرامیبرندبایدبرای آن عوارض سنگین بپردازند!!
هدف از اجرای این طرح جیب مردم است و لاغیر آلودگی و بقیه داستانها کشک است
انشالااااااااااااااااااااااااا!!!!!این طرح بی مطالعه که به نفع پولدار ها و مرفهین است لغو شود و طرح قبلی که سالها صحیح اجرا می شد ادامه یابد
حالا خوبه همه برای حل مشکل بودند
هاتا هوتا دراز کوتا
انر منر شمسی قمر سر گیجه دار....
خردجمعی خوف نیست
این طرح هیچ کمکی به رفع آلودگی نخواهد کرد . چرا که تشویق به استفاده از خودرو و با خرید طرح را تشویق میکند .
محکوم آنهایی هستند که منازلشان در این طرح قرار دارد و استفاده از خودروشان قطعی به محاصره در آمده است .
خب آنکسی که قرار است و نیاز دارد وارد طرح شود و پولی را باید بدهد ... خب این پول را به تاکسیهای که مجاز به ورود به طرح میباشند را به پردازد .
البته این تاکسیها میتواند دارای ایستگاه و در مبادی ورودی به طرح و با قیمت مشخص مستقر شوند .
اشکالی هم ندارد این تاکسیها حد معقولی را برای استفاده از این امتیاز به شهرداری به پردازند .
با اینکار آن احساس منفی که آنها که دارند از هر سدی عبور میکنند منتفی خواهدشد .
چرا باید خودرو یک عده که در درون طرح زندگی میکنند باید محبوس شود به خاطر در آمد شهرداری و به بهای رفع آلودگی که به این شکل در تعارض است .
لطفا دیوان عدالت سریع تر طرح جدید رو بررسی کنن...
هدف این طرح فقط درآمدزایی برای شهرداری هست و بس و اون قدر ابهامات طرح زیاد هست که به جز هزینه های مالی بالا برای مردم ، استرس های جدید هم براشون به وجود آوردن اون هم در شرایط کنونی که مشکلات مردم بیشتر از هر زمان دیگه هست...
ابهامان طرح:
پنج شنبه طرح رایگان است اما زوج و فرد وجود دارد و اجحاف در جق رانندگان پلاک زوج
نحوه ثبت نام سالیانه برای کسانی که نیاز همه روزه دارند مشخص نیست
مبالغ ثبت نام سال 94 دو برابر شد و سال 95 باز هم بیشتر شد و حالا باز دو برابر قبل شده
اما در تبلیغات این جور عنوان میکنند که هزینه ها کمتر شده اما اصلا این طور نیست
و بسیاری ایرادهای دیگر....
در طرح جدید تکلیف روزهای پنج شنبه به چه صورت هست؟
نمیشه که طرح ترافیک نباشه و بشه رایگان وارد طرح شد اما از اون طرف زوج و فرد برقرار باشه!
این طوری در حق کسانی که پلاکشون زوج هست اجحاف میشه....
مگه ادعای طرح جدید برقراری عدالت! در این زمینه نبوده؟
کسانی که میخوان وارد طرح ترافیک رایگان پنج شنبه بشن باید از قسمت زوج و فرد عبور کنن و از آسمون که نمیتونن پرواز کنن بیان تو طرح ترافیک!
لطفا پیگیری بفرمایید...
پاسخ ها
صالحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
خب اگه 5شنبه هم طرح زوج/فرد نباشه که اجحاف برای ماشینهای فرد میشه!!
ماشینهای زوج فقط 2 روز امکان تردد ندارند،
ماشینهای فرد 3 روز ندارند امکان تردد را
اینکه گفتن برای طرح یکساله باید مبلغ صد هزار تومان پرداخت شود اصلا چطور باید تقاضای طرح یکساله رو داد؟ چون در سامانه جدید همچین قسمتی وجود نداره....
لطفا بررسی بفرمایید که نحوه تقاضای طرح یکساله به چه صورت هست و کجا باید این تقاضا رو ثبت کرد؟
واقعا طرح جدید ابهامات و اشکالات فراوانی داره که خود مسئولانش هم ازش دقیق اطلاع ندارن...
یک میلیون پیش پرداخت هم خیلی زیاده شاید کسی اینقدر نخواد از زرح ترافیک استفاده کنه
پاسخ ها
خشایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
یک میلیون پیش پرداخت نداره، ان برای قشر های خاص هست. مردم عادی برای ورود باید حداقل بار اول ۳۶ هزارتومان معادل یک طرح روزانه شارژ کنن
آلودگی هوا بهانه است. این طرح هیچ کمکی به بهبود کیفیت هوا نمیکنه. اول اینکه تاثیری در تعداد ماشین های داخل طرح نداره. ثانیا خدا قوت بده به موتور سیکلت ها که هر کدوم به اندازه پنج تا اتومبیل هوا را آلوده میکنند.
من ۲۷ ساله که دفتر کارم تو طرح ترافیکه. هر سال هم قیمت طرح را افزایش دادند. بعنوان مثال آخرین بار هم مجوز دو ملیون و چهارصد هزار تومانی سال ۹۵ به پنج ملیون و چهارصد هزار تومان در سال ۹۶ افزایش یافت. سال ۹۷ هم که دیگه طرحی در کار نیست. چون خیل عظیم مسافر کش ها مهلت خرید روزانه طرح هم بما نمیدن. با این اوضاع بهتره که کار را تعطیل کنیم.
شما خبرنگارها
یکبار نیامدین از ملت بدبختی که تو طرح زندگی میکنن سوال کنین چه کار میکنین، به خصوص وقتی که شهرداری خیابان رو هم با پارکومتر گرفت و دیگه ماشینت رو جلو خونتم میزاشتی، تکونم نمیدادی جریمه میشدی.
الانم هرروز با شانتاژ خبر فقط فکر خودتون و فشار رو شهرداری هستید.
مگه طرح و ترافیک بستنی هست که میگین قیمت اش ۴۰۰ برابر شده؟؟؟
طرح و ترافیک یک محدودیت هست. محدودیتی برای همه.
خوششون امده، یک طرف گزاشتن، محدودیت و آلودگیش برای اهالی منطقه باشه. رفت و آمدش برای آقایان.
چطور روزی که به خاطر الودگی هوا طرح نمیفروشن، شما سالانه دارین، نه صدا کسی در میاد، نه دیوان عدات اداری میگه این ظلم در حق بقیه هست؟؟؟؟
برادر من وقتی مشمول طرح باشد تعدادی از مردم از ترس جریمه ورود به طرح ماشین شخصی استفاده نمی کنند. اینکه طرح یا غیر طرح به الودگی کمک نمی کند نظر غلطی است زیرا با عثت محدودیت در تردد ماشین های شخصی سوار شده اتفاقا بر الودگی هم اثر منفی دارد .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
ترافیک مرکز شهر کمی کاسته میشه ولی ترافیک بزرگراه های حاشیه طرح فاجعه خواهد شد- چمران-همت-باقری- بعثت
در کل من فکر میکنم ترافیک و آلودگی بیشتر خواهد شد چون وقتی یک خودرو بخواد از شرق به غرب یا بالعکس بره مجبوره طرح رو دور قمری بزنه
تمام تابلوهای طرح باید عوض بشه ، قرارداد نجومی و هزینه برای مردم . بلاخره کارمندان زیادی حقوق میخوان باید دست تو جیب مردم کنن تا بودجه استخدام بیرویه و حقوق آن ها تامین بشه.
تغییر تابلوها وا ختلاس قراردادها هزینه سازی برای مردم
دیوان عدالت اداری سری بزند به کانون وکلا وسوال کند چرا هزینه امتحان دادن برای اشخاصی که حقوق میدانند ولی وکیل رسمی نیستند ودر سال میتوانند از سه پرونده برای خود یا بستگان درجه یک دفاع کنند را از صد هزار تومان به یک میلیون افزایش داده اند .............تورم چند درصد است واین افزایش غیر عادی چند درصد ..........خبر دارند یا خیر که بعید میدانم خبر نداشته باشند وتعجب اور اینکه چرا اقدام واین بی عدالتی را لغو نمیکنند .............لطفا پاسخ بدهند
اعضای شورای شهر تهران بهوش باشند که اگر هزینهٔ زندگی را در تهران بنسبت سالهای قبل بالا ببرند ،دیگر هیچ وقت رنگ نمایندگی مردم تهران را به چشم نخواهند دید ؟ پس تا دیر نشده ،فکر بهتری بکنند ،بجای گرفتن پول بیشتر از مردم ،به تولید کنندگان خودرو ،و موتور سیکلت ،و سایر صنایع ،و کارخانه ها ،و کارگاههای آلوده کنندهٔ هوای شهر تهران بروند ؟ مردم تهران دیگر بیش از این توان پرداخت عوارضهای اضافی را ندارند ،بهوش باشید که با طناب پوسیدهٔ نفوذی های رقیب باشید بستانکاران شهرداری هم چرا در طی شش ماه ،بعد از انتخابات ،تسویه نکردند ؟ آیا بجز این است که فرجهٔ شش ماهه برای تحویل ،وتحول ،متصدیان قبلی ،وجدید را برای تسویه حسابهای بدهکاری ‌وبستانکاری در نظر گرفته اند ؟ پس بهوش باشید که این آخرین فرصت است برای اثبات مردمی بودن شماها ؟ ،،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار