بازدید 2543

تبدیل مدارس سما به پردیس های آموزشی

کد خبر: ۷۹۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 16 April 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید تلاش شود تا مدارس سما تبدیل به مجتمع ها یا پردیس های آموزشی شوند.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در دیدار با معاونان و مدیران کل سازمان سما این دانشگاه با بیان اینکه اکنون در جامعه با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه هستیم، گفت: با توجه به این موضوع باید نسبت به آسیب های اجتماعی شناخت داشته و راه حل های آن را پیدا کنیم تا از ابتدا دانش آموزان را برای مقابله با آسیب های اجتماعی پرورش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در واحدهای سما برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان افزود: مدارس سما باید برای ایام فراغت به خصوص تعطیلات تابستانی دانش آموزان، برنامه هایی در قالب برگزاری کارگروه های آموزش های حرفه ای داشته باشند تا به جای آنکه تعطیلات دانش آموزان به بطالت و صرف بازی های کامپیوتری سپری شود، مهارت و دانش کاربردی بیاموزند.

رئیس دانشگاه آزاد خواستار گسترش فرهنگ بسیجی در تمامی واحدهای سما این دانشگاه شد و افزود: فرهنگ بسیجی تنها عضویت در یک تشکیلات نیست، بلکه فرهنگ بسیجی به معنای داشتن نظم و انضباط، پرکاری، شناسایی چالش های اجتماعی و ارائه راه حل و راهکار برون رفت از آنها است.

رهبر ادامه داد: باید برای واحدهای سما شاخص های رتبه بندی تعیین شود تا براساس این شاخص ها در پایان هر سال تحصیلی، واحدهای برتر شناسایی و از آنها قدردانی شود.

وی با تاکید بر فعالیت بیشتر مدارس سما در حوزه پژوهش و تعامل با واحدهای دانشگاهی، گفت: در فعالیت های پژوهشی، دانش آموزان علاوه بر استفاده از آزمایشگاه های سما می توانند از ظرفیت کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته واحدهای دانشگاهی استان با هماهنگی روسای واحدهای استان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید تلاش شود تا مدارس سما تبدیل به مجتمع ها یا پردیس های آموزشی شود، از مدیران مدارس سما خواست تا ایده های پنهان و خلاق دانش آموزان را شناسایی و در راستای عملیاتی شدن ایده ها اقدام کنند.

رهبر با تاکید بر اینکه تمامی معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه های خود را براساس زمان بندی های اعلام شده پیش ببرند، بر اجرای برنامه های دانشگاه مطابق با جدول زمان بندی ارائه شده، تاکید کرد.

وی گفت: برنامه های عملیاتی معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی باید جامع، کامل و با در نظر گرفتن تمامی استراتژی های این دانشگاه تهیه، تدوین و در زمان بندی ارائه شده، اجرایی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان