بازدید 2738
رئیس کل بیمه مرکزی خبرداد:

رشد ٣٠درصدی صدور بیمه عمر

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نفوذ بیمه به ٢.٣درصد رسیده است، گفت: صدور بیمه عمر سی درصد رشد داشت.
کد خبر: ۷۹۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 16 April 2018

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه نفوذ بیمه به ٢.٣درصد رسیده است، گفت: صدور بیمه عمر سی درصد رشد داشت.

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی در آیین گشایش نمایشگاه بانک، بورس و بیمه گفت: سطح کارآمدی نظام تامین متلی به بانک، بورس و بیمه برمی گردد و بدیهی است که این چنین نظامی منجر به رشد اقتصادی می شود؛ در این معنا تصمیم گیری هر یک از این ارکان بر روی سایر رکن ها اثرگذار است و البته رشد هر رکن نیز کارامدی بازار را نشان می دهد.

وی افزود: امیدواریم با روند بورس و بیمه هماهنگی و تناسب بیشتر شود و البته باید به رکن بعدی به عنوان هماهنگی این سه رکن نیز توجه کرد. بیمه البته عامل ارتقای رشد و آرامش در کشور است و مدیریت ریسک ملی را به عهده دارد.

همتی گفت: بازار بیمه با رشدی که دارد در حال ایفای نقش است و نفوذ بیشتر نیز داشته است. این در حالی است که نفوذ بیمه ٢.٣ درصد بوده و رشد بیمه ٤برابر تولید ناخالص داخلی بوده است.

وی افزود: در سال ٩٦ رشد بیمه عمر خوب بوده و از رشد سی درصدی برخوردار بوده است. البته جذاب بودن سایر بیمه ها نیز موثر بوده است.

به گفته همتی، در ایران به دلیل پایین بودن بیمه عمر باعث شده که جذابیت اوراق بیمه متصل به بازار سرمایه کم باشد و امیدوارم با تاسیس شرکتهای واسط، کار را در این زمینه پیش ببریم.

رئیس کل بیمه مرکزی، تداوم رشد بیمه های زندگی را بسیار مهم دانست و گفت: منابع بیمه های زندگی به عنوان ابزار مهم مالی میان مدت و بلند مدت در بازار مالی مطرح است. سال ۱۳۹۶ نیز رشد ۳۰ درصدی حق بیمه های زندگی را داشتیم که با توجه به تورم یک رقمی سال ۹۶ رشد مطلوب تلقی می شود.

وی افزود: استارتاپ های زیادی در صنعت بیمه فعال شده ولی لازم است فعالان صنعت بیمه از این موضوع استقبال کنند، این در حالی است که اگر استارتاپ ها بر اساس ضوابط بیمه مرکزی حرکت کنند باعث رونق کار و رقابتی شدن می شود.

همتی از گردش مالی بالغ بر ٥٠٠هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه خبر داد و گفت: امیدواریم فعالان صنعت بیمه بتوانند جایگاه صنعت بیمه را ارتقا دهند. البته در صنعت بیمه انحصار نداریم و به سمت فضای رقابتی حرکت می کنیم. صنعت بیمه اکنون شبه رقابتی است.

وی اظهار داشت: با توسعه بیمه های عمر منابع خرد مردم به منابع کلان و با ثبات سرمایه گذاری تبدیل می شود، در واقع بیمه کانال مطمئن و با ثباتی برای توسعه بازار سرمایه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر