بازدید 1761

پرداخت وام ۳۰ میلیونی به خانواده‌های دارای دو معلول

کد خبر: ۷۹۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 16 April 2018

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ثبت نام خانواده‌های دارای دو معلول در سامانه بهزیستی،گفت: با توافق صورت گرفته این خانواده‌ها وام ۳۰ میلیون تومانی برای خانه‌دار شدن دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در خصوص تسهیلات حمایتی سازمان بهزیستی برای معتادان بهبود یافته اظهار کرد: برای این دسته از افراد شرایط حرفه‌آموزی و همچنین تسهیلات اشتغال پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه وام 20 میلیونی با سود 4 درصد به معتادان بهبود یافته که پاکی آنها توسط تیم‌های روانشناسی تأیید شود پرداخت می‌شود.

محسنی بندپی ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به دو روش است یا اینکه وام به معتادان بهبود یافته و آموزش دیده پرداخت می‌شود و یا اینکه این وام در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که فرد بهبود یافته را به کارگیری کند پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه در خصوص برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از خانواده‌های دارای دو معلول اظهار کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول که در روستاها زندگی می‌کنند وام با سود 4 درصد پرداخت می‌شد که برای شهرهای بالای 20 هزار نفر این وام با سود 16 درصد پرداخت می‌شد که با توجه به این شرایط خیلی از افراد در شهرها متقاضی دریافت وام نبودند و برایشان دریافت وام با سود 16 درصد سخت بود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خانواده‌ها و موافقت سازمان برنامه و بودجه و تأیید مجلس شورای اسلامی مابه‌التفاوت سود 4 درصد تا 16 درصد توسط دولت پرداخت شود.

محسنی بندپی ادامه داد: در همین رابطه 38 میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و با این اقدام، مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در شهرهای بالای 20 هزار در سال 97 سرعت جدی‌تر می‌گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در همین رابطه کسانی که در سال 94 نتواستند در سامانه ثبت‌نام کنند می‌توانند با مراجعه به سامانه مشخصات خود را ثبت کنند.

در همین زمینه سازمان بهزیستی مبلغ 30 میلیون تومان وام بالعوض به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا پرداخت می‌شود که از این رقم 15 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان،10 میلیون توسط سازمان بهزیستی و 5 میلیون تومان هم توسط خیرین مسکن ساز پرداخت می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر