بازدید 10018

ارز مسافرتی فقط یک بار در سال پرداخت می‌شود

کد خبر: ۷۹۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 16 April 2018
مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در باره ارز مسافرتی گفت: هزار یورو برای یک بار در سال به کشور‌های دور و ۵۰۰ یورو برای یک سفر در سال برای کشور‌های نزدیک با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم مهدی کسرایی پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که به دلیل قاچاق ارز تراز تجاری کشور مثبت، اما حساب سرمایه منفی است افزود: برنامه جدید ارزی دولت محدودیت منابع ارزی نیست بلکه مدیریت بهینه در ارتباط منابع با مصارف است.

وی گفت: بانک‌ها می‌توانند سپرده‌های ارزی سپرده گذاران خود را برای یورو با نرخ سود سه درصد و دلار با نرخ سود چهار درصد در سال در بانک مرکزی سپرده گذاری کنند.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی نیز افزود: هزار یورو برای یک بار در سال به کشور‌های دور و ۵۰۰ یورو برای یک سفر در سال برای کشور‌های نزدیک با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

کسرایی پور گفت: این سیاست فعلا فقط برای یک بار سفر در سال در نظر گرفته شده است.

وی درباره اختصاص نیافتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در مرز‌های زمینی افزود: این مسئله به امکانات مبادی خروجی کشور باز می‌گردد و اکنون این ساز و کار کنترلی فقط در ۶ فرودگاه دایر است.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: در آینده برای مرز‌های زمینی و دریایی نیز تمهیداتی انجام می‌شود.

کسرایی پور درباره ارز مربوط به فرصت‌های مطالعاتی نیز افزود: درخواست کنندگان باید مستندات خود را از وزارت علوم دریافت و به بانک عامل تحویل دهند و بانک عامل نیز از بانک مرکزی ارز مورد نظر را دریافت خواهد کرد.

وی درباره منبع صرافی‌ها از خرید و فروش ارز بر اساس سیاست‌های جدید ارزی نیز گفت:: تا اطلاع ثانوی فقط دو نقش عمده برای صرافی‌ها در نظر گرفته شده که یکی بحث انتقال ارز و دوم خرید ارز حاصل از صادرات غیر نفتی است.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صرافی‌های مجاز در سامانه یکپارچه معاملات ارزی تعریف شده اند و ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را به صورت حواله خریداری می‌کنند.

کسرایی پور گفت: اکنون بانک‌هایی با نرخ سود بیش از چهار درصد ارز جذب می‌کنند و نرخ سود بانک مرکزی نیز با توجه به نرخ‌های سود جهانی برای بانک‌ها جذاب است.

وی افزود: در بند ۱۵ ابلاغیه هیات وزیران برای کالا‌های اساسی و دارو سه هزار میلیارد تومان یارانه در نظر گرفته شده است که منابع آن از محل یکسان سازی نرخ ارز تامین می‌شود.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت:​ افرادی که برای واردات کالا‌های اساسی برای دریافت ارز به بانک مراجعه می‌کنند ارز را با نرخ ابلاغیه بانک مرکزی دریافت می‌کنند، اما مابه التفاوت آن را نیز دریافت خواهند کرد.

کسرایی پور افزود: واردات کالا‌های اساسی همه باید از طریق شبکه بانکی وارد شود.

وی گفت: صادر کنندگان کالا‌های غیر نفتی بر اساس ابلاغیه جدید هیات دولت می‌توانند ارز خود را در سامانه نیما بفروشند یا واردات انجام دهند یا بابت بدهی ارزی هزینه یا به مدت کوتاه سپرده گذاری کنند.

مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی افزود: صادر کنندگان سپرده خود را باید در مدت کوتاهی صرف سه مورد دیگر کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۳
آخه ارز تك نرخي اين مدليه؟!مگه نگفتن همه مصارف ارزي مردم رو پوشش ميده حالا شد يكبار در سال؟!!!!!توقع هم دارن بازار قبول كنه نرخ ٤٢٠٠ رو!!!!!
زودتر اینکار رو می کردید خسته شدیم از این همه عکس فرستادن هنرپیشه ها وقتی جایی میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
اگر مشکلت دیدن این عکسهاست مطمئن باش آن کسی که می خواهد برود می رود . شما فکر خودت باش که عملاً در این کشور زندانی شدی .
با هزار یورو چطور میشود برای دیدار فرزندان به یک کشور اروپائی سفر کرد ؟ مازاد بران را چگونه وازکجا باید تهیه کرد ؟ لطفا مسئولین بانک مرکزی به این پرسش پاسخ دهند .
در خصوص ارز مسافرتی این سیاست غلطی است و با شکست مواجه میگردد و نهایت منجر به داد و ستد ارز در خانه ها میگردد . آخه کی با این مبلغ ریسک میکنه مسافرت بره . معمولا آدم دور اندیش مبلغی مازاد به همراه میبره تا در صورت وجود مشکل لنگ نمونه .
اگه یه نفر مجبور باشه دوبار در سال به خارج بره(برای دیدن فرزندان یا خانواده) برای بار دوم باید از کجا ارز تهیه ؟؟
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
چهار راه استانبول به صورت قاچاقی با نرخ بازار سیاه
دیروزدربازار آزادقیمت دلارآمریکا 5600 ودلارکانادا4600تومان بودباهزاربدبختی وترس ولرزخریدم انگاردارم موادمخدرمیخرم البته خریدموادمخدرخیلی راحتترهست!!!
الان شما به عنوان یه سایت خبری میشه ازشون واقعا بپرسین پس خانواده هایی که برای اعضای خانوادشون در خارج کشور میخوان ارز بفرستن باید چیکار کنن؟ یا مثلا کسانی که کالای غیراساسی مثل قطعات خودرو، گوشی موبایل، قطعات کامپیوتر وارد میکنن چیکار باید بکنن؟ یا کسی که کارش اینه که هرماه باید چند سفر خارجی تجاری داشته باشه باید چیکار کنه و ارز از کجا باید تهیه کنه؟ شخصا دوست دارم جواب این سوالات رو بدونم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
عزیزم واردات باید از طریق ثبت سفارش و شبکه بانکی صورت بگیرد پس مشگلی ندارد اما برای ارز آزاد باید به شبکه غیر رسمی دلالان باید مراجعه کنید.دولت تعمدا نرخی در این زمینه نمی دهد تا به عنوان مبنا قرار نگیرد و بتواند در طول زمان این نرخ غیر رسمی را که وجود دارد ولی می گویند غیر قانونی است و وجود ندارد کنترل کند و به زیر 5000 تومان بیاورد این نرخ ویژه خروج سرمایه،خرید ارز اسکناسی
او قاچاق کالا می باشد ولو غیر اما باید کنتل شود و اگر فاصله آن با ارز آزاد بیشتر از 500 تا 800 تومان شود همه کالاهای داخلی به خارج قاچاق خواهد شد و ارز حاصله در داخل به نرخ بازار غیر رسمی فروخته خواهد شد .
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
بارها پرسیده شده فعلا پاسخی ندارن
اگر یک بار ارز مسافری در سال به مسافران تعلق می گیره پس خروجی هم یک بار باید داده بشه .
واقعا خنده داره.اومدیم و طرف 2 بار رفت خارج یا ارز بیشتری لازم داشت.از کجا تهیه کنه؟
دولت به جای اینکه بیاد مشکل ارز رو حل کنه میاد چندتا مشکل جدید درست میکنه. بعدش هم میگه ما هیچ نگرانی بابت کمبود ارز نداریم. واقعا دیگه از این طرز گفتار و عمل مسئولین خسته شدیم.
باید قانونی گذاشته شود تا آن مرفه بی دردی که در خارج زندگی میکند یا قصد سفر به این کشور ها را دارد قیمت دو و یا چند برابر برای ارز پرداخت کند. چه دلیل دارد سرمایه مملکت برای خوش گذارانی یک عده مرفه بی درد و خواص خرج گردد؟
خب برای سفر دوم از کجا باید ارز بخرن؟
انتظار ندارن که مردم پول ایران رو از کشور خارج کنند، درسته؟
تا حالا شده نصف شب برین کلینیک. اونجا فقط علایم بیماری رو حذف میکنن. مثلا اگر دل درد داشته باشین آمپول ضد دل درد میزنن. علت اصلی رو کسی حال نداره کشف کنه. الان وضعیت دلار هم شده مدیریت اورژانسی. اینکار فقط باعث میشه دلار کمیاب تر و گران تر شه.
دلار آزاد ۱۰۰۰۰ هزار تومان خواهد شد
تکلیف ما کارمندان که می خواهیم چند سفر خارجی در سال برویم چه می شود ؟
پاسخ ها
ممل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
نروید
شما هر مقدار ارز را می توانید در خارح از کشور تهیه کنید مشکل اسکناس ارز هست در ایران
بنابراین با پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال ، بازار آزاد ارز حذف نمیشه یا بازار ارز آزاد داخل مملکت میمونه یا به صرافیها و دلالان برون مرزی سپرده میشه ، بنابراین تکلیف قیمت کالاهایی مثل طلا و سنگهای گران قیمت چی میشه و چطور به روز خواهد شد، و چگونه از قاچاق آنها به خارج از کشور جلوگیری خواهد شد؟ مگر اینکه قیمت روز کالاهایی که با دلار در بازار جهانی مبادله می‌شوند را بر حسب ارز بازار آزاد محاسبه کرد مثل طلا ، نقره ، برنز ،پلاتین.
دوستان درسته که پرداخت ارز مسافرتی یکبار در سال یک مساله و مشکل است اما مشکل اصلی و اساسی این نیست!

مشکل اصلی و اساسی این است که افرادی هستند که با یکبار مسافرت رفتن ممکن است چند میلیون دلار و حتی در موردی گزارش شده که 30 میلیارد دلار ارز رو از کشور خارج کرده اند!

بنظر من مردم ایران باید روی مشکلات اصلی و اساسی تمرکز کنند و انقدر درگیر حاشیه ها نشوند.

با سپاس از تابناک
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل