بازدید 35738
اخبار تایید نشده از فرجام تلخ معاون جوان و نخبه عیسی کلانتری؛

کاوه مدنی با استعفای غیابی از سازمان حفاظت محیط زیست رفت!

تکذیبی که ظاهرا در زمان حضور مدنی در خارج از کشور صادر شده و وی را مجاب کرده که دست از ادامه فعالیتش در کشورمان بشوید و با استعفای غیرحضوری، دیگر به کشور باز نگردد. استعفایی که مورد پذیرش قرار گرفته تا دانشمند جوان و نخبه کشورمان که عضو کالج سلطنتی لندن و استادیار دانشگاه فلوریدا است، راهش را از مسئولیت در زادگاهش جدا کند.
کد خبر: ۷۹۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 16 April 2018
کاوه مدنی که به تازگی با مشکلاتی جدی مواجه شده بود، از مسئولیتش استعفا داد و رفت؛ رفتنی که بعید است به این زودی‌ها بازگشتی داشته باشد!

به گزارش «تابناک»، معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی-اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان که چندی پیش خبر بازداشت وی در خصوص برخی اتهامات منتشر شده بود، از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

این ادعایی است که محمود صادقی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و در توضیح آن نوشته: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»

این در حالی است که به تازگی تصاویری از مدنی منتشر شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود که ادعا شده بود مربوط به رقصیدن مدنی در ساختمانی متعلق به کشورمان در مالزی است. ادعایی که مدنی در پاسخ به آن لیست کشور‌هایی که به آن‌ها سفر کرده را فهرست کرد تا نشان دهد هنوز نتوانسته به مالزی سفر کند!
 
کاوه مدنی با استعفای غیابی از سازمان حفاظت محیط زیست رفت!
تکذیبی که ظاهرا در زمان حضور مدنی در خارج از کشور صادر شده و وی را مجاب کرده که دست از ادامه فعالیتش در کشورمان بشوید و با استعفای غیرحضوری، دیگر به کشور باز نگردد. استعفایی که مورد پذیرش قرار گرفته تا دانشمند جوان و نخبه کشورمان که عضو کالج سلطنتی لندن و استادیار دانشگاه فلوریدا است، راهش را از مسئولیت در زادگاهش جدا کند و به مسیری برگردد که پیشتر برایش عناوینی مانند «دانشمند برجسته جوان در علوم زمین-۲۰۱۶» را به ارمغان آورده بود.

این در حالی است که دکتر مدنی به واسطه پژوهش‌ها و تحقیقاتش، به ویژه در حوزه آب، فردی صاحب نظر و متخصص شناخته می‌شد که حضور وی در هرم مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان این امیدواری را به وجود آورده بود که بتوانیم در خصوص بحران گسترده آب که گریبان کشورمان را گرفته، تصمیمات صحیح اتخاذ کرده و از این شرایط عبور کنیم.

امیدواری‌ای که البته کمی هم سست بود چراکه در مقاطعی اخباری از سازمان محیط زیست کشورمان مخابره شد که نشان از موافقت این مجموعه با طرح‌های انتقال آب داشت. موافقتی که مدتی است کلانتری ابایی از مطرح کردن علنی آن هم ندارد و چه بسا از جمله دلایل استعفای مدنی هم باشد چراکه او برخلاف رئیس سازمان، بر این باور بود که کار از بحران هم گذشته است!

مدنی بار‌ها و بار‌ها در سخنرانی‌ها و گفت و گوهایش تاکید کرده که نه با بحران آب، که با ورشکستگی در این حوزه مواجهیم. وضعیت متفاوتی که در توضیح آن می‌گوید: "بحران" در تعریف، شرایط حادی است که البته تا حدی برگشت پذیر است. بر این اساس است که وقتی بحرانی رخ می‌دهد، از مدیریت بحران می‌گوییم و می‌کوشیم شرایط را به روال قبل بازگردانیم که البته گاهی موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم، اما شکست که خوردیم، جنس اقداماتمان تغییر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۴۵
اولا مگر کسی از ایران می رود برمیگردد...دوما مگر کسی برگردد تامین جانی دارد .خوب برای چی برگردد
جالبه افرادی با پول مردم سمت میگیرن و در کشورهای خارجی خوشگذرانی میکنن وقتی یه رسانه خودمون دستشو رو میکنه این رسانه میشه تندرو !!!! حکایت عوض شدن جای ظالم و مظلوم شده
خیلی خوب دارید ادامه میدید همین جوری پیش برید کاملا ایران داغون میشه
نخبگان خارج از وطن ! یادتان باشد هرگز دلتان برای ایران نسوزد . حکایت ما ، حکایت آن شعر معروف است . چندین جراغ دارد و ........ !
کاری پسندیده انجام داد. بقول قیمت: عقلی کرد
کارشناس می خواهیم چکار ؟! یک روزی که همه جا رو خشکسالی گرفت ، از ما بهتران و ژن های خوب تشریف می برند کانادا ما هم رو به قبله دراز می کشیم . ببیتم اون موقع سوریه و فلسطین یاد کسی هست یا نه .
باعث تاسف است ایشان نمونه یک تحصیلکرده موفق و مطرح بود ایشان در خیلی از کشورها شناخته شده بود ایشان با امدنش در کابینه روحانی امیدی به تحول در دل ایرانیان روشن کرد ولی رفتارهای ارتجاعی گریبان ایشان را هم گرفت نشان داده شد که در ایران مهره ها تعیین شده هستند و امیدی به اصلاح و نوگرایی نیست این یک فاجعه بود که اتفاق افتاد به قول خودتان درس عبرتی بود برای انهایی که در خارج از کشور قلبشان برای مردمشان می تپد
هر دم از این باغ بری میرسد
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
از اول هم اشتباه كرد برگشت، دانشمند اينجا كيلويى چنده؟
اينجا فقط جاى خودى ها و ژن هاى برتره نه محقق ودانشمند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
متخصص باید متعهد باشد. تخصص بدون تعهد ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
ببخشید کدوم باغ منظورتونه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
منظورت چیه
مگر در این کشور می شود حرف علمی زد دیگر مردم عادی هم متوجه شرایط شده اندو احساس خطر می کنند
برادران دوست دارند این مملکت درجا بزنه و ذره ای پیشرفت را نمی پذیرند. نتیجش می شه هر کی می تونه بره
دیگران بلدن از ادما استفاده کنن که متاسفانه ما این هنر رو نداریم
رئیس محیط زیست دولت تدبیر امید ، علم و آگاهی و اطلاعات لازم را برای محیط زیست ندارد و با تصمیم های غلط زیست محیطی خود زیست بوم ایران را به سمت نابودی خواهد برد و از زمان روی کار آمدن وی بیشتر نخبگان و صاحب نظران این بخش یا فرار کردن یا استعفا دادن یا کنار گذاشته شدن . ما فقط یک زمین داریم به داد آن برسید تا دیر نشده ...
از روز اول هم عجیب بود که این سمت رو پذیرفت. واقعاً بابت این استعفا بهش تبریک می گم.
مبارکه!
این محیط زیست ایران ، آب ایران ، زندگی در ایران را به آتش بکشید ببینیم تهش بکجامیرسیم.
خروج این نخبه دلسوز کشور نشان از وجود مافیای آب در کشور دارد.
آفرين اين يكي رو هم فراري داديد . اشكال نداره آقازاده توي مملكت زياد داريم كه بتونن جاي اين دكتر جوان رو بگيرن.
هرکی سر به تنش می ارزه داره می ره هیچکی ککش نمیگزه
وقتی بخاطر رقص و صحبت و عقیده دانشمندان کشورت را فریز می کنند چطور می توان به آینده این مملکت امید داشت
اسرائیل و انگلیس و آمریکا اصلا چه نیازی به دشمنی با این کشور دارند وقتی خودمات داریم تیشه به ریشه اش می زنیم
وقتی مسئولان دلسوز نیستند و فقط و فقط به فکر جیب مبارک هستند، غیر از این انتظاری نیست.
از ول اشتباه کرده بود برگشته بود
یه مدیر بی سواد افراد بی سواد تر از خودش را برای کار انتخاب میکند، طبیعی است که در سیستم مدیریتی که بر مبنای ژن و فامیل بازی است و افراد بی سواد به مقام های بالای مدیریتی میرسند کسی توان تحمل یک فرد صاحب نظر علمی را ندارد.
باعث تاسف است . البته که الان به ورشکستگی آبی رسیده ایم و نیاز به انتقال آب وجود دارد
اگر او بیش این می ماند، عجیب بود، او دریافته که دستکم در زمان کنونی، جایش در سمت و کشورش نیست.
خدایا از حوادث روزگار به تو پناه میبریم!
جامعه شناسی نخبه کشی
کار عاقلانه ای کرد که رفت بمونی برای کی چی
دست هایی در کار هست که نخبه ها و افراد تحصیل کرده و حتی افرادی که دارای سرمایه هستند از این کشور خارج شوند تا دانش و تخصص و ژول از این کشور رخت ببندد
اصلا رقصیده که چی
واقعا حیف!
اگر آب از حوزه آبریز رودها منتقل نشود, با چه چیزی نیاز مبرم شهرها و روستاها به آب را میتوان تامین کرد؟! تغییرات آب و هوا بر اساس دلخواه ما نیست و همچنین نمیتوان محل شهرها را بنا بر تغییرات آب و هوایی جابجا کرد ! علوم باید بهترین گزینه ها را برای ملکت داری مهیا کنند نه بر عکس
خوب اون موقع که خبرهای منفی از ایشون پخش می شد شما کجا بودی؟
الان که از ایران رفت،‌تازه فهمیدیم که یه فرشته بود؟؟؟
چه راحت با تهمت وافترا نخبگان کشور را ازدست می دهیم و ارزشی برای دانشمندانمان قائل نیستیم و حتماً باید با ترور و یا یامرگ طبیعی آنها از دست بدهیم تا ارزشمند شوند .
به ميمنت و مباركي اين نخبه كاردان را نيز از دست داديم مثل بقيه.

علت يك چيز است .در كشور در هيچ زمينه اي شايسته سالاري نداريم .
آناني كه در راس امورند مي دانند شايسته تر از آنها نيز خيلي زياداست لذابا عوامل و نفوذي كه دارند شايسته را را فراري مي دهند تا منصبشان درامان باشد.
الان ۱۰۰۰ دلارش را گرفت یا نه ؟
قلبم شکست از اینکه با اقدامات نسنجیده که قابل پیش بینی هم بود، نخبه برجسته کشور را فراری دادیم
چه کسی از ویرانی ایران سود می‌برد؟
تنها آدم درد بخور در حوضه محیط زیست کاوه مدنی بود.با تجربه و دلسوز و آشنا به زبان انگلیسی و به طور کلی یه دیپلمات محیط زیستی بود.اونم فراری دادن.حالا هی بگید چرا نخبه ها برنمیگردند.این مملکت درست بشو نیست.
نرفت بلکه فرارکرد
مدیران دو ملیتی از این بهتر نمیشوند. حالا ببین با انبوهی از اطلاعات محرمانه مملکتی به خارج از کشور رفته، چقدر می‌تواند برای تصمیمات استراتژیک کشور خطرناک باشد.
آقای مدنی را در این حد میشناسم که چالش بی زباله را راه انداخت و خیلی حرکت خوب و به نظرم تاثیرگذاری بود..
آقای کلانتری،شما قول دادید با مردم روراست باشید،خواهشا بفرمایید چی شده؟؟؟!!!

صدای ما نمی دانم به کجا میرسه،ولی یه سر به اینستا بزنید و ببینید ملت چطور در غصه و ناامیدی مطلب میکذارند به خاطر رفتن کاوه مدنی
اما تیگه انگار کسی انگیزه برای اعتراض نداره،خسته شدبم.خسته.خسته...
بسه دیگه،لااقل شفاف بگید چی شد که رفت؟
ما ملت تو زیرآب زنی استادیم...
حال زمین خوب نیست. به دادش برسیم.

حوزه فرهنگ وارتباطات که نیست که عالم متعهد و وارسته بخواهیم.
کسی که انتخاب کرده در حوزه محیط زیست کارآمد باشد حتما"عاشق کارش بوده ودلسوز ((بشریت))
چی ازاین بالاتر که انسان به خودش به محیطش ودر نهایت به بشریت عشق بورزد..
قدر زر زرگر بداند
قدر پیغمبر علی.
به هر قیمتی باید چنین افرادی در هله اول خودشان حفاظت شوند سپس محیط زیستی که دانیم.
به هر قیمت ممکن.......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار