بازدید 3027

کامیابی اوپک در مأموریت کاهش ذخیره‌سازی جهانی نفت

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که اوپک در مأموریت خود در کاهش سطح ذخیره‌سازی جهانی نفت موفق بوده است.
کد خبر: ۷۹۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲ 16 April 2018

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که اوپک در مأموریت خود در کاهش سطح ذخیره‌سازی جهانی نفت موفق بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به نظر می‌رسد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مأموریت خود در زمینه کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت به سطح مطلوب را با موفقیت به انجام رسانده‌اند.

این نهاد اعلام کرد: سطح ذخیره‌سازی نفت در کشورهای توسعه یافته، ممکن است در ماه مه سال جاری میلادی به میانگین پنج ساله (که سطح مطلوب اوپک است) کاهش یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: ما در جایگاهی نیستیم که از طرف کشورهای امضاکننده توافق جهانی کاهش تولید نفت بگوییم مأموریت آن تحقق یافته، اما اگر برآورد ما دقیق باشد، بی‌گمان به نظر می‌رسد که این گونه بوده است.

در حالی که اوپک در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرده بود سطح ذخیره‌سازی نفت در جهان ۴۳ میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله است، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد این رقم تنها ۳۰ میلیون بشکه بالاتر از سطح یاد شده قرار دارد.

آژانس یاد شده اعلام کرد اگرچه تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رشد برخوردار می‌شود، با این‌حال این رقم برای تأمین رشد تقاضای روزانه نفت جهان کافی نیست.

منبع: شانا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر