بازدید 3932

عزم مادورو بر توقف کاهش چشمگیر عرضه‌ی نفت

بنا بر گزارش های منتشر شده، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به وزیر نفت خود سزار مانوئل کوودو اختیارات گسترده ای را جهت متوقف کردن کاهش بیش از پیش عرضه ی نفت در شرایط بحرانی اقتصادی این کشور اعطا کرده است. لازم به ذکر است که میزان عرضه ی نفت خام به بازار توسط ونزوئلا به پایین ترین سطح خود از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون رسیده است.
کد خبر: ۷۹۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 15 April 2018

عزم مادورو بر توقف کاهش چشمگیر عرضه ی نفتبنا بر گزارش های منتشر شده، نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا به وزیر نفت خود سزار مانوئل کوودو اختیارات گسترده ای را جهت متوقف کردن کاهش بیش از پیش عرضه ی نفت در شرایط بحرانی اقتصادی این کشور اعطا کرده است. لازم به ذکر است که میزان عرضه ی نفت خام به بازار توسط ونزوئلا به پایین ترین سطح خود از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، نهاد اوپک عنوان کرده است که در ماه فوریه ی سال جاری میزان تولید نفت توسط ونزوئلا به ۱.۵۸۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران دلایل کاهش چشمگیر تولید نفت توسط این کشور را رکود اقتصادی شدید، سیاست های ناکام حزب سوسیالیست، عدم ایفای تعهدات مالی و تحریم های اعمال شده توسط آمریکا می دانند.

عزم مادورو بر توقف کاهش چشمگیر عرضه ی نفت

بر اساس دستوری که نیکولاس مادورو صادر کرده است وزیر نفت این کشور، که همزمان رییس یکی از شرکت های دولتی فعال در حوزه ی انرژی این کشور به نام PDVSA هم هست، اختیار این را خواهد داشت تا تمام قراردادهایی که مربوط به شرکت نامبرده و شرکت های تابع آن است را ''لفو کند، تغییر دهد'' یا اساسا ''به انعقاد قراردادی جدید'' از جانب آن ها مبادرت ورزد.

در این رابطه، در بیانیه ای که از جانب شرکت PDVSA منتشر شده است به این نکته اشاره شده که اقدام جدید مذکور این شرکت را قادر خواهد ساخت که ساختار فعالیت های جاری خود را بازسازی کرده و بوروکراسی اداری را به حداقل برساند. همچنین، نماینده ی شرکت رزنفت روسیه در ونزوئلا که مسوول پروژه های مشترک حوزه انرژی بین دو کشور است اذعان کرده که '' با شرکت PDVSA برای اجرایی کردن اقدامات اتخاذ شده و افزایش تولید همکاری خواهیم کرد''.

باید خاطر نشان گردد که بر اساس دستور جدید رییس جمهور ونزوئلا که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ اعتبار داشته و تا یک سال قابل تمدید است، ساختاری خاص ایجاد شده که به موجب آن وزیر نفت این کشور می تواند هنجارهایی جدید را در صنعت نفت این کشور در نظر گرفته و ترتیبات قراردادی ویژه ای را برای کالاها، اموال و خدمات تعیین نماید.

در پایان لازم است به این نکته اشاره گردد که پیش از این نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا متعهد شده بود تا صنعت نفت این کشور را از وجود ''مافیا'' به موجب اقدامات گسترده ی ضد فساد پاک کند. پس از این تصمیم، حداقل ۷۰ تن از نیروهای اجرایی صنعت نفت این کشور بازداشت شده و این به نوبه ی خود باعث محروم شدن این صنعت از برترین افراد خود شد و روند تصمیم گیری در حوزه ی نفت با مشکلات عدیده ای مواجه شد. این در حالی است که مخالفان مادورو ریشه ی تصمیمات وی را نوعی جنگ قدرت در دولت می دانند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار