بازدید 9064
۷

ممنوعیت خرید و فروش فیزیکی ارز در صرافی‌ها

کد خبر: ۷۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 15 April 2018

براساس بخشنامه بانک مرکزی عملیات مجاز صرافی‌­ها فقط در بخش‌های، انتقال ارز به دستور هر یک از بانک‌های دارای مجوز ارزی، خرید ارز ناشی از صادرات کالاهای غیر نفتی از صادر کنندگان و فروش ارز خریداری شده به متقاضیان از طریق سیستم بانکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای تصویب ­نامه شماره 4353/ت/55300 مورخ 1397/1/22 هیأت وزیران مبنی بر تعیین سیاست‌های جدید ارزی بدین وسیله ضوابط فعالیت صرافی­ ها به شرح زیر به اطلاع عموم می­ رسد:

عملیات مجاز صرافی‌­ها به شرح زیر است:

انتقال ارز به دستور هر یک از بانک‌های دارای مجوز ارزی

خرید ارز ناشی از صادرات کالاهای غیر نفتی از صادر کنندگان

فروش ارز خریداری شده به متقاضیان از طریق سیستم بانکی

تمام صرافی­‌ها تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید و فروش اسکناس به صورت فیزیکی نبوده و این امر از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد.

ضمناً تمام دارندگان ارز به صورت اسکناس می­ توانند نسبت به سپرده­‌گذاری آن نزد بانکها اقدام کنند و بازپرداخت سپرده­ های مزبور و سود آنها توسط بانک مرکزی تضمین می­‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
برای دلالا ی تو خیابون ایجاد شغل کردن
با این روش دوباره بازار سیاه و قاچاق داغ خواهد شد
ضمنان اگه کسی بخواد چند بار در سال از کشور خارج شه تکلیفش چیه؟...
الان برای رفتن به سفر باید از کجا ارز تهیه کرد؟ با همون 500 یا 1000 دلار بانک باید رفت سفر؟ مثلا کسی مثل من که برای کار در سال سه یا چهار سفر میره که همون 500 تا را هم نمیدن برای سفر دوم به بعد....این مبلغ پول هتل هم نمیشه.....برای کسانی که دانشجو خارج از کشور دارند باید از کجا ارز تهیه کرد؟ ......باید دلار " قاچاق" خرید؟
اگر کسی بخواهد برای بچه اش که در خارج زندگی می کند و در بیمارستان است پول معاجه اش را بفرستد چه باید انجام دهد لطفا راهنمایی فر مایید
الان تكليف مسافري كه بيش از 500 دلار ارز نياز دارد چيست؟ اين پول صرفا براي اقامت دو يا سه شب هتل است. هزيتنه خوراك و رفت و آمد چگونه تامين مي شود؟
به جاي اين همه بازي عجيب و غريب كه در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست براي افراد متقاضي بدون قيد شرايط كارت ارزي مستر يا ويزا صادر كنيد تا هم نياز ارززي مسافران از بين برود هم تراكنشهاي مالي شفاف باشند.
اگر مسافری بیشتر از میزان تعیین شده، ارز نیاز داشته باشد از کجا باید تهیه کند؟. دستورالعمل جدید بانک مرکزی پر از ابهام است و کمکی به کاهش واقعی قیمت ارز نمیکند. ضمن اینکه ارز مسافرتی بخصوص برای کشورهایی که ویزا نیاز ندارند ممکن است باعث سواستفاده شود، زیرا تهیه بلیط صوری بخصوص برای پروازهای چارتر، کاملا امکانپذیر است؛حتی پس از دریافت کارت پرواز امکان عدم ورود به گیت پرواز برای مسافر امکانپذیر میباشد . مگر اینکه ارائه ارز، پس از عبور از گیت انجام شود و مسافر امکان برگشت نداشته باشد.
کلا صرافی ها تعطیل و کارهای ارزی توسط بانک ها انجام میگیرد. این کار مضرات و معایبی دارد. در تمام دنیا ارز توسط صرافیها و تحت نظارت بانک مرگزی و به صورت cash است و اسکناس در دست صرافها وجود دارد . فرض کنید یک نفر خارجی در ایران می خواهد یورو تبدیل به ریال کند. کجا باید برود؟ به بانک مراجعه کند؟ این شدنی است؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار