بازدید 2645
اقتصاد در گذر زمان

از آغاز اجلاس مشترک چند کشور تولیدکننده اورانیوم غنی شده در ایران تا واکسیناسیون 9 میلیون کودک در ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۹۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 15 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 فروردین 1356، اجلاس مشترك نمايندگان چند كشور توليدكننده اورانيوم غني شده از جمله فرانسه، آلمان فدرال، ايتاليا و آفريقاي جنوبي و همچنين هيأت مديره دو كارخانه هسته اي فرانسه (اروديف و كروديف) در اصفهان آغاز به كار كرد. ايران 10 درصد از كل سهام اروديف و 25 درصد از سهام كروديف را در اختيار دارد.

26 فروردین 1367، ايران رسماً عليه حملات امريكا به سكوهاي نفتي ايران و ايجاد مزاحمت براي كشتي ‌ها و هواپيماهاي ايراني درخليج فارس به سازمان ملل شكايت كرد.

26 فروردین 1374، واكسيناسيون 9 ميليون كودك زير 5 سال با موفقيت انجام شد. با اجراي اين طرح، ايران در واكسيناسيون فلج اطفال مقام چهارم جهان را كسب كرد.

 

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل