بازدید 6418

فقط ۱۵ دختر ربوده شده از سوی بوکوحرام زنده‌اند

کد خبر: ۷۹۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 15 April 2018

یک روزنامه‌نگار که با گروه بوکوحرام در نیجریه ارتباط دارد می‌گوید از ۱۱۲ دختری که این گروه حدود چهار سال پیش ربوده بود، فقط ۱۵ نفر زنده هستند.

به گزارش ایسنا، گروه بوکو حرام در ماه آوریل ۲۰۱۴ بیش از ۲۷۰ دختر را از مدرسه‌ای در شهر چیبوک واقع در شمال شرقی نیجریه ربود؛ در ماه سپتامبر گذشته بیش از ۱۰۰ دختر چیبوکی نزد خانواده‌هایشان برگشتند. دولت در برابر آزادی این گروه، پنج فرمانده زندانی بوکوحرام را رها کرد.

احمد سالکیدا می‌گوید که دولت نیجریه او را واسطه مذاکره با بوکوحرام کرده بود. او مدعی شده است که تا به حال حداقل پنج فرصت برای رسیدن به یک توافق با شبه نظامیان به خاطر تاخیر در اقدامات دولت از دست رفته است.

این در حالی است که یک سخنگوی دولت نیجریه در گفتگو با بی بی سی از ادامه تماس‌ها با بوکوحرام برای آزادی گروگان‌ها خبر داده است. به گفته این مقام دولتی، مدرکی دال بر این که اکثر این دختران دیگر زنده نباشند در دست نیست.

احمد سالکیدا از اظهار نظر درباره هویت دختران زنده خودداری کرد. محل نگهداری این افراد معلوم نیست.

شبه‌نظامیان بوکوحرام با هدف برقراری یک "دولت اسلامی" در شمال نیجریه سال‌هاست علیه دولت می‌جنگند. تخمین زده می‌شود که این مناقشه باعث مرگ ده‌ها هزار نفر شده است.

بوکوحرام در ماه فوریه سال جاری نیز قصد داشت در شهر دپاچی، در شمال شرقی نیجریه، دختران یک مدرسه شبانه روزی را برباید که دانش آموزان و آموزگاران پیش از یورش نیروهای بوکوحرام موفق به فرار شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان