بازدید 1883
۲

دانشگاه بوعلی همدان هیچ دانشجویی را بورسیه نمی‌کند

کد خبر: ۷۹۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 15 April 2018

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در سال گذشته هیچ دانشجویی از دانشگاه بوعلی‌سینا بورسیه تحصیلی نگرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر با اشاره به بورسیه نشدن دانشجویان دانشگاه بوعلی در سال گذشته اظهار کرد: محدودیت‌های مالی دانشگاه از مهمترین دلایل بورسیه نشدن دانشجویان بود.

وی ادامه داد: در گذشته به علت کم بودن شمار اعضای هئیت علمی، دانشگاه باید دانشجویان را بورسیه کرده و پس از بازگشت آنها به عنوان اساتید در دانشگاه جذب می‌کرد اما اکنون چنین نیازی هم وجود ندارد چرا که به اندازه کافی دانشجو با تحصیلات مناسب در کشور وجود دارد.

محمدی‌فر با تأکید بر اینکه در سال گذشته هیچ دانشجویی از دانشگاه بوعلی بورسیه نشد و برای سال آینده هم در این زمینه برنامه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سالهای گذشته در رشته‌های مختلف همچون شیمی و مهندسی دانشجو بورسیه می‌شد اما اکنون در صورت نیاز فقط در برخی رشته‌های خاص که در کشور وجود ندارد، دانشجو بورسیه می‌شود.

وی درباره اخذ وثیقه از دانشجویان بورسیه نیز گفت: وزارت کشور با اخذ وثیقه از دانشجویان بورسیه شده آنها را موظف به بازگشت به کشور و خدمت در این مرزوبوم می‌کند اما حتی با چنین شرایطی هم برخی پس از بورسیه شدن به کشور بازنمی‌گردند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان اظهار کرد: اخذ وثیقه از موضوعیت افتاده و وزارت کشور باید مکانیسم حقوقی بهتری را در این زمینه اخذ کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بابا بوعلی....
الهی شکر خیالم راحت شد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر