بازدید 20851
آخرین تحولات سوریه؛

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله دوباره به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

روز گذشته پس از چند روز التهاب در سوریه و تهدیدات پی در پی ترامپ، آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس به این کشور حمله ور شدند و اهدافی را در سوریه بمباران کردند؛ حملاتی که تداوم زیادی نداشت و به گفته منابع خبری پس از یک ساعت این حملات متوقف شد. با این حال، معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر کانادا گفت، آمریکا آماده است در صورت لزوم به حملات هوایی خود علیه سوریه ادامه دهد.
کد خبر: ۷۹۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 15 April 2018

روز گذشته پس از چند روز التهاب در سوریه و تهدیدات پی در پی ترامپ، آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس به این کشور حمله ور شدند و اهدافی را در سوریه بمباران کردند؛ حملاتی که تداوم زیادی نداشت و به گفته منابع خبری پس از یک ساعت این حملات متوقف شد.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر کانادا گفت، آمریکا آماده است تا در صورت لزوم به حملات هوایی خود علیه سوریه ادامه دهد.

به گزارش مجله تایم، «مایک پنس» روز شنبه در حاشیه برگزاری یک نشست در کشور پرو خطاب به «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا ادعا کرد، حملات هوایی به سوریه قدرت تسلیحات شیمیایی دمشق را «ضعیف و فلج کرد».

وی همچنین مدعی شد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با این حمله «برای جهانیان روشن ساخت» که آمریکا «[تملک و کاربرد] تسلیحات شیمیایی را برنمی تابد».

وی همچنین گفت، آمریکا «آماده است تا در صورت لزوم به این تلاش [حملات هوایی به سوریه] ادامه دهد».

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله مجدد به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

گفتنی است، مایک پنس به نمایندگی ترامپ در نشست کشورهای آمریکایی در شهر «لیما» پایتخت پرو حضور یافته است.

معاون رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس مقامات واشنگتن ابراز امیدواری کرد، روسیه و ایران «یک بار برای همیشه [کاربرد] تسلیحات شیمیایی (!) علیه غیرنظامیان بی گناه را متوقف کنند».

گفتنی است، نخست وزیر کانادا با حمایت از حملات هوایی بامداد روز شنبه تروئیکای جنگ طلب آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، آن را اقدامی «ناگوار اما ضروری» خواند!

شایان ذکر است، بامداد روز شنبه (چهاردهم آوریل) متجاوزان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی اهدافی در سوریه را بمباران کردند. این اقدام به بهانه حمله شیمیایی ادعایی به شهر «دوما» در سوریه انجام شد؛ حمله ای که این سه کشور غربی به ویژه آمریکا مدعی در اختیار داشتن شواهدی موثق دال بر وقوع آن هستند؛ اما همچنان از ارائه این شواهد به جامعه بین المللی خودداری می کنند.

اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب

برخی منابع خبری شنبه شب مدعی حمله یک جنگنده ناشناس به یک انبار مهمات در جنوب استان حلب سوریه شدند که این خبر از سوی منابع میدانی تکذیب شد.

به گزارش اسکای نیوز، منابع محلی شنبه شب مدعی حمله جنگنده ای ناشناس به یک انبار مهمات در بلندی‌های «عزان» واقع در جنوب استان حلب سوریه شدند.

در همین حال، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع سوری اعلام کرد، خبر بمباران جنوب حلب توسط اسرائیل صحت ندارد.

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله مجدد به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

بر اساس این گزارش، منابع موثق به المیادین گفته‌اند که ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر حمله جنگنده‌ اسرائیلی به حومه جنوبی حلب بی‌اساس است و صحت ندارد.

این منابع تأکید کردند، این شایعه‌ها برای بالا بردن روحیه معارضان و تروریست‌ها بعد از متحمل شدن شکست‌های سخت طی هفته‌های اخیر از جمله از دست دادن شهر دوما و غوطه شرقی، منتشر می‌شوند.

همچنین حزب الله لبنان نیز اعلام کرد، خبرها درباره حمله جنگنده های اسرائیلی به حومه جنوبی حلب صحت ندارد.

حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس شنبه شب به نقل از «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل این شورا اعلام کرد که این حمله موشکی پیام مستقیمی برای نظام سوریه دربر داشت.

الزیانی گفت: این پیام تأکید می کند، کشورهای جهان، در برابر ادامه به کارگیری سلاح شیمیایی علیه شهروندان و نقض مداوم قوانین بین المللی کوتاه نمی آید و ساکت نمی نشیند.

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله مجدد به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

وی با بیان اینکه رنج های ملت سوریه پس از سال ها جنگ ویرانگر باید پایان یابد بر ضرورت توقف جنایت های جنگی در این کشور تأکید کرد.

الزیانی از سازمان ملل متحد خواست، برای پیشبرد روند سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه تلاش کند.

پاکسازی کامل غوطه شرقی در سوریه

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شامگاه شنبه در بیانیه ای از پاکسازی کامل غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق خبر داد.

در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است: همزمان با مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه به حمله کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهدافی در خاک کشور و پس از هفته ها انجام عملیات نظامی متمرکز، نیروهای مسلح و همپیمانان ما شهرها و روستاهای غوطه شرقی را به طور کامل از اشغال تروریست های مسلح پاکسازی کردند.

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله مجدد به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: پس از آزادسازی غوطه شرقی، تیم های کشف و خنثی سازی اقدام به پاکسازی میدان ها، خیابان ها و گذرگاه ها از مین ها و بسته های انفجاری کردند تا زمینه برای بازگشت مردم به مناطق آزاد شده فراهم آید.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزوده است: نیروهای ما در غوطه شرقی تاکنون تعدادی از کارگاه های ساخت سلاح و انبارهای مهمات تروریست ها را شناسایی کردند.

نیروهای سوری همچنین انبارهایی را که تروریست ها مواد غذایی و دارویی را در آن نگهداری می کردند کشف کردند. تروریست ها با احتکار مواد غذایی و دارویی، اهالی غوطه شرقی را از غذا و دارو محروم می کردند.

حضور تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دمشق

کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی سرانجام پس از چند روز تعلل، وارد پایتخت سوریه شدند تا مأموریت خود را در راستای تحقیق در مورد حمله شیمیایی ادعایی شروع کنند.

شبکه راشا تودی روسیه روز شنبه گزارش داد، این تیم که متشکل از چند کارشناس است، وارد فرودگاه بین المللی شهر دمشق شده است.

رد قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره سوریه در شورای امنیت

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه بار دیگر با کارشکنی آمریکا و متحدانش رأی نیاورد.

اعلام آمادگی آمریکا برای حمله مجدد به سوریه/اخبار ضد و نقیض از حمله یک جنگنده ناشناس به حلب/حمایت شورای همکاری خلیج فارس از حمله به سوریه/پاکسازی کامل غوطه شرقی

شورای امنیت سازمان ملل در پی حمله سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه شب گذشته تشکیل جلسه داده بود.

این جلسه به درخواست روسیه برگزار شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۸
و لعن الله علی قوم الظالمین .فقط آرزو دارم همین بلا سر عربستان و کویت و امارات بیاد .تنها در این صورته که عدالت الهی اجرا میشه. ولی انگار خدا هم طرف تکفیری ها و وهابیونه و ....البته خداند صبرش زیاده . استغفرالله ربی و اتوبو علیه . ...والله مع الصابرین
سلام.بهترین اقدام در مورد حمله به سوریه تعیین ضرب العجل برای تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اظهار نظر شفاف در مورد نتیجه تحقیقات در مورد حمله شیمیایی هست.اگر تحقیق مشخص کنه که حمله شیمیایی توسط ارتش دولت سوریه بوده که باید دولت سوریه محکوم و تنبیه بشه ولی اگر ثابت بشه حمله ای در کار نبوده یا توسط دولت سوریه نبوده،جامعه بین الملل باید محرک اصلی حمله به سوریه (عربستان)و عوامل اصلی حمله را تنبیه بکند.بهترین تنبیه هم برای همه آنها ،شکستن محاصره دریایی و هوایی یمن هست که از هر لحاظ (مخصوصا از بعد پایان فاجعه انسانی )قابل دفاع و یک پیام مستقیم به عربستان و مثلث شیطانی هست و میتواند معادلات ظالمانه را به هم بریزد.
اسد حریف همشونه نگران نباش تابی جان

دلار ۴۲۰۰ برای مریض هم نمیدن چرا؟
ایران خودش زمانی دردمند سلاح های شیمیایی بود .چرا الان همه چیز فرق کرده؟ ما که خودمون طعم تلخ این سلاح را چشیدیم
چرا میگید این حملات تداوم چندانی نداشت. خب آمریکا تونست تو یک ساعت اهداف موردنظرش رو بمباران کنه و خلاص
نمی دونم چرا مقابل کشتار مردم یمن اینقدر دلسوز حقوق بشر نیستند.
در کل لبخند بزنید طراحی تمام عیار امریکا برای بازی تمام برد جهان با یک تهاجم طمعکارانه و حیله گرانه واقعا بی مورد به خاورمیانه از پیروزی به شکست تبدیل شده است این مکانیسم مغز انسان است قادر به درک علل واقعی حماقت خود نیست واقعا به تمامی دنیا دارد فرصت میدهد او را به بازی بگیرند فکر میکند قیمتشان 500میلیارد دلار است که دارند سر عربستان کلاه میگذارند عمیق نگاه کنید دارند سر خودشان کلاه میگذارند عربستان و اسشرائیل با القاعده به امریکا فرصت دادند خود را به گرداب بکشاند حالا دارند با این پول ها و خود را در دسترس سوئ استفاده قرار دادن امریکا را به ناکجا اباد میبرند ترا به خدا عمیق بازی کنید امریکا دارد اشتباهات مسلسل میکند
ننگ بر برخی کشورهای عربی که اسم عرب بودن را یدک می کشد باید بهشون گفت کشورهای صهیونیستی چطور هم زبونان خود را میکشن
با کارشناسی امریکا و متحدانش رای نیاورد!!!؟؟؟
سه رای موافق؛ روسیه، چین و بولیوی
8 رای مخالف
4 تا ممتنع
اسم این کارشکنی نیست ببم جان
تقابل جهان متمدن با وحوش روسیه هست
هنرمندان و بازیگرایی که از کشته شدن شهروندان فرانسوی انگلیسی آمریکایی توسط داعش شمع روشن می کردن دلم برای طرفداران شان می سوزد.
اگرامریکا ومتحدینش راست میگن چرا وقتی که صدام ازتسلیحات شیمیایی درجنگ علیه ایران استفاده کرد وهم مردم خودش وهم مردم ایران راهدف قرارداد ، هیچ صدایی از امریکا و هم پیمانانش و دوستان عدبشان درنیامد؟
این کلک ها ودروغها راچگونه باور کنیم؟
ظاهرا باز اسرائیل پایگاههای مارو زده! آقایون نمیخوان واکنشی نشون بدن.
مطالب خوبی دارید
جهت تمایل به تبادل لینک پیام دهید
الا و انّ الدّعی ابن الدّعی قد رکزنی بین اثنین بین‌السلهًْ و الذلهًْ و هیهات منا الذلهًْ.__________اکثر حکام آمریکا فرزندان اراذل و اوباش انگلیس وعالم هستند که با کشتن بومیان وغارت کشور و اموالشان به آلاف و الوف رسیده اند از آنها انتظاری نیست ولی از این شیوخ تعجب است که همه چیز مسلمین را فروخته اند آمریکا میگوید بنشینید آنها یک قدم جلوتر میروند و.... اینها اهل غدر ونامردی هستند اینها برادر روزهای سخت نیستند مسلمانان واقعی پیروان امام حسین هستند فقهشان جوانمردی و وفای به عهد است ما به عشق امام حسین وزینب انقلاب کردیم وتا آخرین قطره خون زینبی وحسینی میمانیم
آقاي روحاني و ظريف بدانند دنيا بر اساس زور وقدرت است پس بروند فكري به حال كشورمان بكنند
آقای شریعتمداری مصاحبه با فارس مطلبی درستی گفتند در مقابل بمب باران آمریکا انگلیس وفرانسه سوریه باید عربستان را موشک باران میکرد . از این به بعد اگر خطایی کردند سوریه باید عربستان را بزند این روش خیلی بهتر است چون باعث بانی جنایت 3کشور غربی عربستان است. از طرفی باز سران ترکیه منافقانه که روش همیشگی انهاست از بمب باران کشورهای غربی حمایت کرد . ملت مسلمان ترکیه باید فکری در مورد رژیم طرفدار کفر خود بکنند
چرا ایران جواب تجاوز ها نمی دهد؟
چه دنیای مسخره ای است!
اول جنایتکاران بین المللی خود دست به تنبیه می زنند. بعد تازه کمیته حقیقت یاب وارد صحنه شده و به دنبال کشف حقیقت می گردد.
کسی چون قدرت ندارد از فروش سلاححهای ممنوعه از آنان نمی پرسد
شیطان بزرگ مغرور از بودجه نظامی یک تریلیون و دویست میلیارد دلاری ( معادل همه کشورهای دیگر!)خود همراه با دو امپریالیست دیگر ( سه تفنگدار استکبار جهانی) مثلث شومی تشکبل داده که حتی به قیمت شروع جنگ جهانی هژمونی خود را به صورت یک جانبه بر دنیا تحمیل کند. .روس ها ساز خود را می زنند و برای آنها اسلام نه تنها جای اتکا نیست بلکه تهدید هم تلقی می شود. ترکیه نیز با رئیس جمهوری منافق و دورویش از جانب غرب مأموریت دارد حداقل همکاری میان روسها و ایران را ناکارآمد و خنثی نماید.به طوری که بعد از حملات موشکی دیروز به سوریه ترک ها همان سیاست هفت سال قبل را در باره دولت قانونی سوریه تکرار و اعلام کردند از سرنگونی اسد حمایت می کنند
یک بار برای همیشه برن بشار اسد رو بردارن و کل سوریه رو بدن به یکی مثل محمد بن سلمان
ترامپ ثابت نمود مرد شجاع وجوانمرد وانساندوست است
اگثریت مردم آزادیخواه جهان برای برخورد قاطع با بشاراسد لحظه شماری میکنند
تا حذف اسد درگیریها ادامه خواهد یافت
کاش آماری از کل موشک هایی که آمریکا به کشورهای دیگر شلیک کرده جمع آوری و منتشر و بعنوان سندی بر جنایت این کشور علیه سایر کشورها در سازمان ملل قرائت میشد تا مردم و مسئولین در سراسر دنیا بدانند که آمریکا چقدر به دنیا بدهکار است و مردم آمریکا بدانند که بر اساس قانون عمل و عکس العمل باید منتظر تاوان این وحشی گری دولت های خود باشند .
و اینگونه نباشد که هر از گاهی دولت آمریکا به یک کشور بی دفاع و کم توان حمله کند بی آنکه نگران عواقب آن باشد .
تحلیلم این هست که هدف از این حمله های پی در پی بخاطر این هست که میخواهند واکنش ایران و حزب الاه لبنان را محک بزنند که اگر به اسراییل از خاک سوریه یا لینان حمله موشکی شد براحتی و به همین بهانه دولت اسد را دول غربی سرنگون کنند
کاربران شما چرا بر گفتار کسانی حرف میزنید که میگویند بر عربستان سوریه موشک بزند اتفاقا آنها دنبال همین بهانه ها صدام را برکنار کردند که البته برای مردم عراق خوب بود و دوم در مورد ترکیه و سیاستش در مورد سوریه و ایران هست از کجا معلوم هست که در خفا سیاستمداران ترکیه دستشان در دست دول غربی نباشد و تمام قصد و نیت ایران در ماندن در سوریه را به غرب گزارش نداده باشد بیشتر اطلاعات لوجستیکی و ادوات نظامی را ترکیه جز ناتو هست به غرب اطلاع میدهد
اگر روسیه چند روز پیش تحقیق بازرسان سازمان ملل در مورد کاربرد سلاح شیمایی را وتو نمیکرد غربیها بهانه ای نداشتند که حملات غافلگیرانه ای انجان بدهند . بنابراین این غربیها دیگر گستاخ شده اند و دوباره سر ماندن اسد هم حمله خواهند کرد هر چه زودتر تا جای پای تمام دول غربی به سوریه باز نشده زودتر اناقال قدرت را انجام دهند
جنگ جهانی سوم نزدیک هست یعمی هر چه جلو تر میرویم شرایط سخت تر میشود . این جنگ بین آمریکا . فرانسه و انگلیس و آلمان وعربستان و مصر ناتو از یک طرف و طرف دیگر روس و ایران و عراق و لبنان و فلسطین و سوریه خواهد بود . منتظر جرقه هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل