بازدید 2782

خروج میلیونرهای هندی سخت‌تر شد

مقامات هندی تصمیم گرفتند از افراد ثروتمندی که قصد مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری به کشورهای دیگر را دارند، مالیات بگیرند.
کد خبر: ۷۹۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ 15 April 2018

مقامات هندی تصمیم گرفتند از افراد ثروتمندی که قصد مهاجرت با روش سرمایه‌گذاری به کشورهای دیگر را دارند، مالیات بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از آر. تی، مقامات هندی در توجیه تصمیم خود اعلام کرده‌اند که چنین مهاجرت‌هایی برروی درآمدهای مالیاتی هند اثر منفی دارد. در توصیه هیات مرکزی مالیات های مستقیم هند از بانک مرکزی این کشور خواسته شده است مجموع قوانینی برای اتخاذ مالیات از افراد ثروتمندی که قصد مهاجرت از هند را دارند، وضع شود.

یک گزارش جدید از بانک "مورگان استنلی" اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰۰۰ میلیونر هندی از این کشور مهاجرت کرده‌اند و در مجموع چهار سال گذشته بیش از ۲۳۰۰۰ نفر از ثروتمندان این کشور به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. طبق آمار "کردیت سوئیس" در حال حاضر حدود ۲۴۵ هزار میلیونر در هند زندگی می‌کنند.

ییگر سائیا - از مسئولان بخش قانون‌گذاری مالیاتی- گفت: برخی از کشورها در جهان مالیات خروج و ورود به کشور دارند. برای مثال اشخاصی که از کانادا خارج می‌شوند، باید مالیات بپردازند.

در کانادا هنگامی که اشخاص بخواهند برای همیشه این کشور را ترک کنند، دولت این اقدام را به منزله انتقال تمامی دارایی‌ها و اموال حتی درصورتی که شخص واقعا قصد چنین کاری را نداشته باشد، تلقی می‌کند و فرد باید قبل از ترک کشور مالیات اموال را بپردازد. همچنین در سنگاپور نیز اشخاص دارای اقامت دائم و کارگران خارجی برای خارج شدن از این کشور باید عوارضی بپردازند.

سائیا همچنین افزود: سازمان مالیاتی هند از این پس توجه بیشتری به استفاده از ارزهای مجازی غیرقانونی (در هند معاملات ارزهای مجازی به تازگی ممنوع شده است)، سرمایه‌گذاری در فرصت‌ها و پروژه‌های خارجی و افراد بسیار ثروتمندی که قصد مهاجرت از هند با روش سرمایه‌گذاری را دارند، خواهد کرد.

بسیاری از اشخاص هندی از سوی کشورهای مختلف در لیست‌های سیاه فرار مالیاتی قرار دارند. برای مثال در اسناد فاش شده موسوم به " اسناد پاناما" نام ۱۲۱ شخص هندی به چشم می خورد که مظنون به فرار مالیاتی هستند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان